اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

مدیریت خروجی سدهای هرمزگان برای استفاده حداکثری از سیلاب‌های اخیر

معاون عمرانی استانداری هرمزگان گفت: با تدابیر مستمر شبانه‌روزی طی دو روز اخیر، خروجی سدهای هرمزگان به نحوی مدیریت شد که بیشترین استفاده را از سیلاب‌های اخیر داشته باشیم.

مدیریت خروجی سدهای هرمزگان برای استفاده حداکثری از سیلاب‌های اخیر

رضا مدرس عصر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بندرعباس اظهار کرد: بارش‌های دو روز اخیر بیشترین تأثیر را در موجودی سدهای هرمزگان داشت به طوری که سه سد جگین، شمیل و نیان و استقلال میناب به طور کامل آبگیری شدند.

وی افزود: هم اکنون مخزن 210 میلیون مترمکعبی سد جگین، 100 میلیون مترمکعبی سد شمیل و نیان و 240 میلیون مترمکعبی سد استقلال میناب به طور کامل پر شده و مازاد آن از شب گذشته با دقت ویژه‌ای متناسب با میزان سیلاب ورودی از دریچه‌های این سدها در حال تخلیه است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری هرمزگان با تصریح بر این که از روز گذشته به همراه مدیران کل آب منطقه‌ای و کارشناسان این بخش در محل سدهای شمیل و نیان و استقلال میناب حضور داشته‌اند، خاطرنشان کرد: هم اکنون میزان خروجی سدهای سه گانه هرمزگان را به گونه‌ای مدیریت می‌کنیم که بیشترین استفاده از سیلاب‌های حاصل از بارش‌های اخیر را داشته باشیم.

مدرس همچنین با تقدیر از همکاری فرمانداران و دهیاران شهرها و روستاهای مختلف در معرض سیلاب در شرق هرمزگان، عنوان کرد: میزان خروجی سد استقلال میناب در حال حاضر به کمتر از 1200 مترمکعب در ثانیه کاهش یافته و به تدریج راه‌های روستایی مرتبط با رودخانه میناب نیز با کاهش طغیان بازگشایی خواهد شد.

آسیب به دو روستای میناب و امدادرسانی هوایی

وی درباره وضعیت روستاهای درگیر با سیل نیز گفت: دو روستای تمبک بالا و پائین در شهرستان میناب در پی افزایش خروجی سد استقلال میناب در محاصره سیلاب قرار گرفتند که با کمک گرفتن از امدادهوایی، مردم گرفتار شده نجات یافتند و هلال احمر نیز به این مناطق برای امدادرسانی اعزام شد.

 

 

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری هرمزگان افزود: تلاش برای اسکان اضطراری مردم در مناطق امن از جمله در چند مدرسه در جریان است و اقلام امدادی نیز به این مناطق ارسال شده است.

مدرس، برآورد میزان خسارات را منوط به طی شدن شرایط اضطراری در استان و ارائه گزارشات فرمانداران هر کدام از شهرستان‌های درگیر با سیل دانست.

انتهای پیام/3264/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول