اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

مقابله دانش‌بنیان با کرونا؛ از تولید محلول و دارو تا ساخت کیت تشخیص

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان گفت: فعالیت‌های دانش‌بنیان خوبی در حوزه تولید دارو آغاز شده که امیدواریم هرچه سریع‌تر کارهای بالینی آن آغاز شود، همچنین تولید کیت‌های تشخیص کرونا تا چند روز آینده آماده و برای دریافت تاییده ارسال خواهد شد.

مقابله دانش‌بنیان با کرونا؛ از تولید محلول و دارو تا ساخت کیت تشخیص

پیام نجفی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان به تشریح فعالیت‌های این دانشگاه در زمینه مقابله با ویروس کرونا پرداخت و اظهار کرد: دانشگاه آزاد استان اصفهان با توجه به ظرفیتی که در حضور اعضای هیات علمی و دانشجویان در واحدهای علمی و مقاطع متعدد دارد، از همان ابتدا که موضوع شیوع ویروس کرونا مطرح شد با هماهنگی دستگاه‌های ذی‌ربط، مباحث آموزشی حضوری در این دانشگاه به‌ مرور کمرنگ شد و آموزش مجازی هم بسیار زودتر از سایر دانشگاه‌ها، ابتدا به‌ صورت آزمایشی و سپس به‌ طور جدی در کلیه مقاطع آغاز و فعالیت‌های بخش اداری هم تا دو هفته قبل به حداقل ممکن و به روش دورکاری انجام شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان ادامه داد: همچنین در حوزه فعالیت‌های دانش‌بنیان، ابتدا با حضور بسیج دانشجویی در مناطق آسیب‌پذیر، فعالیت‌های قابل‌توجهی انجام شد، همچون توزیع و تولید ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده توسط واحدهای مختلف دانشگاه آزاد از جمله دانشگاه شهرضا که تولید مواد ضدعفونی‌کننده را برعهده داشته است.

وی تصریح کرد: فعالیت‌های دانش‌بنیان خوبی در حوزه تولید دارو آغاز شده که  امیدواریم هرچه سریع‌تر کارهای بالینی آن آغاز شود، همچنین تولید کیت‌های تشخیص کرونا تا چند روز آینده آماده و برای آزمایشگاه مرجع کشور برای دریافت تاییده ارسال خواهد شد.

نجفی در ادامه ابراز داشت: در حوزه غربالگری همچون لیزر و uv و ضدعفونی، شرکت دانش‌بنیان این دانشگاه فعال و در حال پیگیری است، به‌ علاوه در حوزه داروهای گیاهی از جمله ویتامین D که یکی از اولویت‌های مقابله با کرونا محسوب می‌شود، فعالیت‌های لازم در حال انجام و سعی ما بر این است تا کنار مدیریت ارشد استان، فعالیت‌های خود را داشته باشیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان خطاب به مردم تصریح کرد: در این شرایط، فضا باید فضای همدلی باشد و به یک دیگر کمک کنیم تا بهداشت عمومی بهتر رعایت شود، باید مقداری صبر پیشه کرد و از تماس‌های عمومی و اجتماعی پرهیزکرده و در خانه‌ها بمانیم تا به‌ زودی از این شرایط عبور کنیم.

وی افزود: این روزهای فرصت بسیار خوبی برای تقویت روحیه معنوی، مطالعه و تقویت سطح علمی است که در  فضای مجازی بستر بسیار مناسبی به این منظور فراهم‌شده، برای نمونه برنامه‌های کاربردی مختلف، فرصت مطالعه کتاب‌های گوناگون را به وجود آورده‌اند، همچنین دانشجویان و دانش‌آموزان می‌توانند با استفاده از این زمان و جزوات مختلف، عقب‌ماندگی درسی خود را به خوبی جبران کنند.

نجفی با اشاره به شعار سال ۹۹ متذکر شد: این روزهای بستر مناسبی برای صاحبان ایده است که در بحث کرونا مشکلات را شناسایی و حل کنند، به نظرم اگر مشکلی هم هست، جوانان خلاق و مبتکر ما می‌توانند در مباحث مختلف درمان، پیشگیری، غربالگری و... ایده‌های خود را مطرح کنند و مرکز رشد دانشگاه آزاد هم در این زمینه فعال بوده از استقبال خواهد کرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان خاطرنشان کرد: در این فرصت به وجود آمده می‌توان مشاغل خانگی، فروش مجازی و تجارت الکترونیک را تقویت کرد که موارد ذکرشده فرصت‌های به وجود آمده در کنار تهدید کرونا است.

وی در واکنش به انتشار اخبار بدون نام و نشان از منبع دانشگاه آزاد در فضای مجازی گفت: همکاران ما در دانشگاه آزاد هرگونه توصیه، پیشنهاد، طرح و نظر علمی خود را با نام و نشان و از طریق منابع اصلی دانشگاه آزاد مطرح خواهد کرد و موضع اصلی این دانشگاه تقویت مدیریت استانی مقابله با کرونا است.

انتهای پیام/۶۳۱۰۶/ص۳۰/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول