اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

کاهش 43 درصد تردد در جاده های آذربایجان شرقی/ تعداد ترددها در محورهای استان

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان شرقی گفت: تردد در جاده های استان در 28 اسفند نسبت به همین روز در سال گذشته 43 درصد کاهش داشته است.

کاهش 43 درصد تردد در جاده های آذربایجان شرقی/ تعداد ترددها در محورهای استان

اروجعلی علیزاده امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در تبریز اظهار داشت: در روز گذشته 447 هزار و 480 فقره تردد در جاده های استان به ثبت رسیده که این رقم در 28 اسفند 97 رقمی معادل 784 هزار و 375 مورد بوده است.

محور میاندوآب- ملکان با حدوداً 10 هزار ورودی پرددترین مسیر آذربایجان شرقی

وی با اشاره به بیشتری ورودی ثبت شده در محور میاندوآب- ملکان با رقم 9 هزار و 948 فقره در 28 اسفند تصریح کرد: بعداز این محور به عنوان پرترددترین مسیر، در همین روز محورهای آزاد راه تبریز- زنجان با 7 هزار و 19 مورد، سلماس- تسوج با 3 هزار و 845 فقره، مشکین شهر- اهر با 3 هزار و 210 مورد و ارومیه- تبریز با2 هزار و 585 ورودی در رده های بعدی از حیث بیشترین ورودی های ثبت شده قرار دارند.

علیزاده گریزی هم به ترددهای 25 تا 28 اسفند زد و اظهار داشت: طی روزهای یاد شده در مجموع یک میلیون و 990 هزار و 653 مورد در کل جاده های آذربایجان شرقی تردد گزارش شده است.

این مقام ارشد استان در حوزه حمل و نقل جاده ای، رقم ثبت شده برای مدت مشابه سال قبل از 25 تا 28 اسفند را 3 میلیون و 164 هزار و 417 فقره اعلام و تاکید کرد: مقایسه دو رقم یاد شده نیز حکایت از کاهش 37 درصدی در مجموعه روزهای اشاره شده دارد.

وی اضافه کرد: ثبت تردد در سطح جاده های استان آذربایجان شرقی در 82 نقطه صورت می گیرد.

علیزاده ابراز امیدواری کرد که طی روزهای آینده با توجه به شیوع بیماری کرونا در کشور و هشداری هایی که برای خودداری از تردد وجود دارد شاهد کاهش بیش از این ارقام در ترددهای  جاده ای استان و کشور باشیم.

آذربایجان‌شرقی دارای ۲۳۵ کیلومتر آزاد راه، ۴۵۳ کیلومتر بزرگراه، ۹۲۲ کیلومتر راه اصلی، ۲ هزار و ۷۵ کیلومتر راه فرعی و ۱۰ هزار و ۴۴۱ کیلومتر راه روستایی است.

انتهای پیام/60014

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول