اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  فوتبال ایران

آشتیانی: مشکل سرخابی‌ها با تغییر هیات مدیره حل نمی‌شود/ تا پایان دولت دوازدهم هیچ اتفاق مهم و جدیدی نمی‌افتد

مدیرعامل سابق باشگاه استقلال گفت: تا پایان دولت دوازدهم هیچ اتفاق مهم و جدیدی در استقلال و پرسپولیس نمی‌افتد.

آشتیانی: مشکل سرخابی‌ها با تغییر هیات مدیره حل نمی‌شود/ تا پایان دولت دوازدهم هیچ اتفاق مهم و جدیدی نمی‌افتد

امیررضا واعظ آشتیانی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی فارس، در خصوص مشکلات باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس در بعد مدیریت و تغییرات پی در پی در آنها، اظهار داشت:مشکل استقلال و پرسپولیس دیگر با اضافه شدن هیأت مدیره یا تغییر این افراد حل نخواهد شد. متأسفانه تمامی راه‌ها اشتباه بوده و افراد امتحان پس داده به کار گرفته شدند. آنقدر این چرخه معیوب تکرار شده که حالا تبعات آن تاوان سنگینی را برای اصلاح این رویه روی دوش وزارت ورزش قرار داده است.

وی افزود: افراد فکور،‌ کارآمد و خوش‌فکر نادیده گرفته شده و افراد امتحان پس داده در یکی دو دهه اخیر، چه در خارج از ورزش و چه در داخل، دوباره امتحان شدند. همین موضوع هر دو باشگاه را دچار چالش کرده است. بارها اشاره کرده‌ام، افرادی در ورزش داریم که هم تحصیل کرده هستند و هم تا کنون فرصت به آنها داده نشده است. در عین حال فارغ از نگاه فنی در ورزش، از نگاه اجتماعی و اقتصادی هم برخوردار هستند اما هیچگاه از این نفرات استفاده نمی‌شود.

قائم‌ مقام اسبق سازمان تربیت بدنی تصریح کرد: در وزارت ورزش تصور می‌کنند هر فردی که پول‌دار است می‌تواند عضو اقتصادی باشد؛ در حالی که منظور از افراد اقتصادی این است که آنها برای اداره باشگاه‌ها راهکار داشته باشند. بار سنگینی را روی دوش دو باشگاه گذاشته و حالا خودشان از حل مشکلات عاجز مانده‌اند.

وی خاطر نشان کرد: انتخاب های احساسی همیشه بار روانی منفی ایجاد می‌کند. به نظر من، مقصر این انتخاب ها فقط و فقط وزیر ورزش است. بدون اغراق می‌گویم ضعیف‌ترین وزیری که در ورزش دیده‌ام، مسعود سلطانی‌فر است که تصمیمات پی در پی و خلق‌الساعه می‌گیرد؛ هر چند در بخش‌های دیگر دولت نیز تصمیمات به همین شکل اتفاق می‌افتد.

وی با اشاره به اضافه شدن دو عضو جدید به هیأت مدیره استقلال و انتخاب احتمالی سعادتمند به عنوان مدیرعامل، گفت:‌ این انتخاب ها هیچ مشکلی را حل نمی‌کند. شخصیت آنها را زیر سوال نمی‌برم اما معتقدم هم مثل دیگران می‌آیند و با مشکلاتی که پیش رویش می‌بینند، چند وقت دیگر استعفا می‌کنند و می‌روند.

مدیرعامل سابق باشگاه استقلال تاکید کرد: توصیه من این است که سعادتمند عقبه خودش را در وزارت ورزش با پذیرفتن مدیریت استقلال خراب نکند.او جزو نیروهای مستعد وزارت ورزش است ولی توصیه می کنم وارد این بازی های سیاسی نشود و به قولی بازی نخورد.

آشتیانی در پاسخ به این سوال که چه راهکاری برای حل مشکلات دو باشگاه وجود دارد،‌ گفت: اول باید سعی کنند پادزهر مشکلی که خودشان درست کرده‌اند را کشف کنند. امثال سعادتمند و اعضای جدید هیأت مدیره هم با چالش‌هایی مواجه می‌شوند که قبلی‌ها مواجه شدند. تا پایان دولت دوازدهم هیچ اتفاق مهم و جدیدی در استقلال و پرسپولیس نمی‌افتد و مشکلات دو باشگاه همچنان از چاله به چاهی می‌افتد که وزارت ورزش آن را ایجاد کرده است.

وی تأکید کرد: وزیر ورزش می‌خواهد از زیر بار معضلاتی که خودش یکی از عوامل اصلی‌اش است، فرار کند. تنها اتفاقی که می‌تواند بار روانی روی این دو باشگاه را کاهش دهد و آنها را از وضعیت فعلی نجات دهد استعفای وزیر یا استیضاح وی توسط نمایندگان مجلس است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول