اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

ضدعفونی ۶۰ درصد روستاهای نهاوند توسط بسیج

فرمانده سپاه نهاوند گفت: پایگاه‌های مقاومت روستایی تاکنون با همکاری دهیاران و شوراها در ضد عفونی کردن بیش از ۶۰ درصد روستاهای شهرستان مشارکت فعال داشته‌اند.

ضدعفونی ۶۰ درصد روستاهای نهاوند توسط بسیج

علی مختاری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در نهاوند اظهار کرد: پس از شیوع کرونا، سپاه و بسیج به منظور همکاری با شبکه بهداشت برای مقابله با این بیماری در قالب گروه‌های جهادی و پایگاه‌های بسیج فعالیت‌های خود را آغاز کردند.

وی به اقدامات گروهای جهادی و پایگاه‌های مقاومت در ضد عفونی کردن خیابان‌ها و معابر شهری و روستایی اشاره کرد و گفت: در شهر نهاوند با هماهنگی شبکه بهداشت و درمان چند گروه جهادی به صورت منسجم و سازمان‌یافته کار گندزدایی و ضد عفونی کردن محلات، بازار، اماکن مذهبی و مساجد را انجام دادند که البته این اقدامات شب‌ها همچنان ادامه دارد.

فرمانده سپاه نهاوند فعال شدن کارگاه‌های تولید ماسک را از دیگر اقدامات سپاه ناحیه نهاوند عنوان کرد و‌ گفت: به منظور پیشگیری تجهیز مردم به اقلام بهداشتی پیشگیری از کرونا، سه کارگاه تولید ماسک با تایید شبکه بهداشت در روستاهای گیان، توانه و شهر برزول فعال و تعدادی از ماسک‌های تولیدی نیز بین مردم به صورت رایگان توزیع شد.

وی افزود: در دو روز گذشته کارگاه تولید ماسک گروه جهادی بقیه‌الله(عج) در سطح شهرستان افتتاح شد که این کارگاه روزانه ۲ هزار ماسک را زیر نظر کارشناسان شبکه بهداشت نهاوند تولید کرده و قرار است در فاز اول ۸۰ هزار ماسک تولیدی را بین مردم توزیع کند.

فرمانده سپاه نهاوند به نقش آموزش و آگاهی بخشی اشاره کرد و افزود: بر این اساس کار آموزش تخصصی جمعی از بسیجیان پایگاه‌های مقاومت از سوی کارشناسان مربوطه در دست اقدام قرار گرفت که پس از آموزش لازم در زمینه اطلاع‌رسانی به مردم و توزیع بسته‌های بهداشتی به کار گرفته شدند.

وی با بیان اینکه مردم باید خطر کرونا را جدی گرفته و در خانه بمانند یادآور شد: انتظار می‌رود مردم شهرستان با خودداری از ترددهای غیر ضروری در سطح شهر و ماندن در خانه به قطع زنجیره انسانی کمک کرده تا انشاءالله بتوانیم با یک کار هماهنگ نسبت به از بین بردن کامل این ویروس اقدام کنیم.

انتهای پیام/ 3140/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول