اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

مجازات‌های سنگین در انتظار متخلفان چهارشنبه پایان سال/پیش‌بینی یک سال حبس

دادستان کرمان گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و طبق نظر مسئولان ذیربط هرگونه گردهمایی و اجتماع از موجبات شیوع این ویروس و تهدید علیه بهداشت جامعه محسوب می‌شود و قانونگذار تا یک سال حبس را در این رابطه پیش‌بینی کرده است.

مجازات‌های سنگین در انتظار متخلفان چهارشنبه پایان سال/پیش‌بینی یک سال حبس

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، دادخدا سالاری از تشکیل چهار اکیپ قضایی متشکل از بازپرسان و قضات در جهت مقابله با جرائم مرتبط با چهارشنبه پایان سال در دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان خبر داد و اظهار داشت: این کارگروه به صورت خارج از نوبت به پرونده افرادی که به بهانه چهارشنبه‌سوری اقدام به ارتکاب افعال مجرمانه می‌کنند، رسیدگی خواهد شد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان بیان داشت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و طبق نظر مسئولان ذیربط هرگونه گردهمایی و اجتماع از موجبات شیوع این ویروس و تهدید علیه بهداشت جامعه محسوب می‌شود لذا طبق ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی با متخلفین برخورد خواهد شد و قانونگذار تا یک سال حبس را در این رابطه پیش‌بینی کرده است و دستگاه قضایی با قاطعیت با متخلفین برخورد خواهد کرد.

این مقام ارشد قضایی در خصوص مجازات‌های در نظر گرفته شده بیان داشت: با توجه به بند (ث)ماده ۱۲ قانون مجازات قاچاق اسلحه و مهمات؛ صرف نگهداری و حمل مواد محترقه ۹۱ روز تا ۶ ماه حبس در پی دارد.

وی اضافه کرد: اگر پرتاب مواد محترقه موجب انفجار صوتی، هراس و فوت و مصدومیت شخصی شود پرتاب کننده مواد محترقه طبق ماده ۵۰۱ قانون مجازات اسلامی به قصاص و یا پرداخت دیه محکوم خواهد شد.

سالاری اضافه کرد: اگر پرتاب مواد محترقه موجب آتش‌سوزی شود و یا موجب تخریب اموال مردم شود طبق مواد ۶۷۷- ۶۷۶ قانون مجازات اسلامی به شش ماه تا سه سال حبس محکوم خواهد شد.

وی ادامه داد: درصورتی که پرتاب مواد محترقه باعث برهم زدن نظم جامعه شود مرتکب طبق ماده ۶۱۸ قانون مجازات اسلامی به سه ماه تا یک سال حبس و تا ۷۴ ضربه شلاق محکوم خواهد شد.

سالاری هشدار داد: اگر شخصی با پرتاب مواد محترقه  موجب ایجاد مزاحمت برای اطفال و بانوان شود طبق ماده ۶۱۹ مجازات اسلامی به دو تا شش ماه حبس و تا ۷۴ ضربه شلاق محکوم خواهد شد.

دادستان کرمان گفت: درصورتی که  مواد محترقه به وسیله خودرو حمل یا از داخل خودرو جهت پرتاب مواد محترقه استفاده شود خودرو طبق ماده ۲۱۵ قانون مجازات اسلامی به عنوان اسباب ارتکاب جرم  توقیف خواهد شد.

انتهای پیام/3388/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول