اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

تراژدی «کرونا» در ایتالیا| سالمندان مبتلا رها می‌شوند تا بمیرند

یک روزنامه انگلیسی با استناد به اسنادی گزارش کرد که در پی تشدید «کرونا»، مقام‌های ایتالیایی در صدد هستند از ارائه خدمات مراقبت‌های ویژه برای مبتلایان بالای 80 سال امتناع ورزند و به نوعی آنها را به حال خود رها کنند.

تراژدی «کرونا» در ایتالیا| سالمندان مبتلا رها می‌شوند تا بمیرند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، روزنامه انگلیسی «دیلی تلگراف» روز گذشته (یکشنبه) به استناد یک سند رسمی گزراش کرد که مقام‌های ایتالیایی در پی تشدید شیوع ویروس کرونا، در صددند از ارائه خدمات مراقبت‌های ویژه به مبتلایان بالای 80 سال سن یا بیمارانی با وضعیت وخیم دارند، خودداری کنند.

این روزنامه انگلیسی به نقل از متنی که واحد مدیریت بحران استان «تورین» تهیه کرده بود، نوشت که پزشکان نگران هستند، بیمارانی که تحت مراقبت‌های ویژه قرار نگیرند، «عملاً رها می‌شوند تا بمیرند».

در این گزارش آمده است: «بخش (مدیریت بحران) پروتکلی دارد که تعیین می‌کند کدام بیماران تحت مراقبت‌های ویژه قرار گیرند و کدام بیماران در صورت نبود فضای کافی، چنین مراقبت‌هایی دریافت نکنند».

تلگراف در گزارش خود نوشت که سند مذکور توسط اداره محافظت مدنی «پیدمونت» یکی از مناطقی که بیشترین ضرر ناشی از شیوع کرونا را متحمل شده است، تهیه شده است.

این روزنامه به نقل از این سند رسمی نوشت: «شرط دسترسی به درمان ویژه در شرایط اورژانس باید شامل سن کمتر از 80 سال یا امتیاز شاخص انسجام چارلسون (که نمایانگر تعداد سوابق بیماری یک بیمار است) کمتر از پنج می‌باشد».

در حالی دولت ایتالیا در صدد نادیده گرفتن مبتلایان بالای هشتاد سال است که در بعد از چین دومین کشوری است که بیشترین مبتلایان و قربانیان ویروس کرونا را دارد و روز یکشنبه 368 نفر به قربانیان این ویروس ناشناخته اضافه شدند که این بیشترین میزان تلفان از زمان شروع شیوع این ویروس در این کشور اروپایی در تاریخ 20 فوریه (اول اسفندماه) تاکنون بوده است.

در مقایسه با روز شنبه هفته جاری، میزان تلفات با افزایش بیش از 25 درصد به یکهزار و 809 نفر افزایش یافت و تعداد مبتلایان نیز با افزایش 17 درصدی به 24 هزار و 747 نفر ریسد. 

طبق آمار و ارقام گزارش شده، میزان مرگ و میر ناشی از ابتلا به ویروس «کووید-19» در ایتالیا حدود 7.3 درصد است که این بیشترین میزان تلفات در مقایسه با کشورهای دیگر به حساب می‌آید.

بر اساس این گزارش، شمار بیماران بخش مبتلا به ویروس کرونا در بخش مراقبت‌های ویژه با افزایش 10 درصدی به یکهزار و 672 نفر رسیده است که 767 نفر از آنها در «لمباردی» هستند که بیشترین ضرر ناشی از شیوع کرونا را متحمل شده است و 13 هزار و 272 تن از مبتلایان به کرونا و یکهزار و 218 تن از قربانیان از این منطقه هستند. 

گزارش‌ها و آمار و ارقام همچنین نشان می‌دهد در شهر «لازیو»، منطقه‌ای که شامل رم نیز می‌شود، شمار مبتلایان با افزایش 22 درصدی به 436 تن رسیده است.

«جوزپه کونته» نخست‌وزیر ایتالیا روز گذشته (یکشنبه)  در مصاحبه با روزنامه ایتالیایی «کوریره دلا سرا» هشدار داد که ویروس کرونا در کشورش هنوز به اوج خود نرسیده است و هفته‌های پیش‌رو روزهای خطرناکی در انتظار این کشور است و نیاز به حداکثر اقدامات احتیاطی است.

وی ضمن تأکید بر لزوم رعایت محدودیت‌های وضع شده در کشور ایتالیا در پی تشدید شیوع «کووید-19» ، تصریح کرد که نیازی به وضع محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های بیشتر نیست و از مردم ایتالیا خواست که به قوانین محدودکننده فعلی احترام بگذارند.

هفته گذشته، دولت ایتالیا، محدودیت‌هایی را برای کل کشور به منظور جلوگیری از شیوع کرونا وضع کرد و مدارس، فروشگاهها، رخدادهای ورزشی را تعطیل کرد و به مردم دستور داد که در خانه‌های خود بمانند و فقط رفت‌ و آمدهای ضروری را انجام دهند.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول