اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

واکنش برلین به درخواست ترامپ درباره واکسن کرونا؛ آلمان فروشی نیست

قانون‌گزاران و وزرای دولت آلمان درخواست رئیس جمهور آمریکا برای به انحصار درآوردن تحقیقات برای ساختن واکسن کرونا را اقدامی در راستای کمپین انتخاباتی او دانستند.

واکنش برلین به درخواست ترامپ درباره واکسن کرونا؛ آلمان فروشی نیست

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، درخواست «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا برای دریافت امتیاز ساخت داروی بیماری «کووید-۱۹» در آلمان، واکنش تند مقامات این کشور را به همراه داشت.

به نوشته روزنامه «گاردین»، «پیتر آلتمایر» وزیر اقتصاد آلمان در واکنش به این پیشنهاد ترامپ گفت: «آلمان فروشی نیست».

علاوه بر آلتمایر، دیگر وزرای دولت و نمایندگان پارلمان آلمان نیز این حرکت ترامپ را محکوم کردند.

«اروین رودل» عضو کمیته بهداشت پارلمان آلمان در این خصوص گفت: «در حال حاضر همکاری بین‌المللی مهم است اما منافع ملی جایگاه خود را دارد».

«کریستین لیندر» رهبر «حزب آزاد دموکراتیک» آلمان نیز گفت: «واضح است که ترامپ از هر اقدامی که ممکن باشد برای کمپین انتخاباتی خود استفاده می‌کند».

از سوی دیگر «ینس اسپان» وزیر بهداشت آلمان نیز مصادره نتایج تحقیقات شرکت «کیور واک» (CureVac) برای واکسن کرونا از سوی دولت ترامپ را محکوم کرد و گفت این دارو برای کل جهان ساخته خواهد شد و نه فقط «برای کشورهای خاص».

ترامپ به شرکت دارویی آلمانی کیوروک پیشنهاد داده است تا بودجه تحقیقات این شرکت برای تهیه واکسن کرونا را تأمین کند تا از این طریق حق انحصار این واکسن به آمریکا منتقل شود.

یک منبع آگاه دولت آلمان به روزنامه ولت ام سونتاگ گفت که ترامپ در تلاش است تا به طور انحصاری از تحقیقات محققان آلمانی برای ساخت واکسن ویروس ناشناخته کووید-۱۹ حمایت کند و هر اقدامی را انجام خواهد داد تا این واکسن را برای ایالات متحده آمریکا به دست آورد.

کیوروک هفته گذشته اعلام کرد که در تلاش برای ساخت واکسن کرونا است و دو مورد از نمونه‌های خود را برای آزمایش‌های بالینی برگزیده است.

طبق این گزارش، مدیر شرکت کیوروک اوایل ماه جاری میلادی با ترامپ و کارگروه مقابله با ویروس کرونا کاخ سفید برای بحث درباره یک واکسن ملاقات کرده است.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول