اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

پیام سرکنسول ایران در سلیمانیه به مناسبت سالگرد بمباران شیمیایی حلبچه

سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در سلیمانیه در پیامی خطاب به استاندار حلبچه، یاد و خاطره شهدای بمباران شیمیایی حلبچه را گرامی داشت.

پیام سرکنسول ایران در سلیمانیه به مناسبت سالگرد بمباران شیمیایی حلبچه

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، «مهدی شوشتری» سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در سلیمانیه در پیامی خطاب به «آزاد توفیق» استاندار حلبچه، یاد و خاطره شهدای فاجعه شیمیایی حلبچه را گرامی داشت. 

شوشتری در این پیام یادآور شده است: بدون شک این حادثه جنایتکارانه علیه مردم مظلوم و قهرمان حلبچه توسط یک رژیم جنایتکار و با استفاده از سلاح‌های شیمیایی ساخته شده از سوی برخی کشورهای غربی مدعی دفاع از حقوق بشر، یکی از تراژدی‌های بزرگ ضدانسانی بود و جامعه بین‌الملل و بشریت از این بابت مدیون حلبچه و مردم بزرگ آن است. 
در بخش دیگری از این پیام آمده است: جمهوری اسلامی ایران در این حادثه، به حکم وظیفه انسانی و اسلامی خود، از مردم حلبچه حمایت و پشتیبانی کرد. این حمایت ها از ملت‌های منطقه به ویژه ملت دوست و برادر عراق، در مقاطع مختلف تاریخی از جمله مبارزه با تروریسم و افراط گرایی ادامه یافت.

شوشتری در این پیام خاطرنشان کرده است: در شرایطی که این روزها جهان از جمله ملت‌های منطقه، گرفتار مصیبت بزرگ ویروس کشنده کرونا شده و به همین دلیل مراسم بزرگداشت فاجعه شیمیایی حلبچه لغو شده است، برای جهان، منطقه و ملت‌های بزرگ ایران و عراق، رهایی از این بلای منحوس را آرزومندم.

رژیم بعث عراق در ۲۵ اسفند ۱۳۶۶ اقدام به بمباران شیمیایی حلبچه کرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول