اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

مسدود‌کردن محور سوادکوه برای مدیریت ویروس کرونا/ لزوم تصمیم قطعی درباره مسافران

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان سوادکوه مسدود‌کردن محور سوادکوه را راه اصلی برای مدیریت ویروس کرونا عنوان کرد.

مسدود‌کردن محور سوادکوه برای مدیریت ویروس کرونا/ لزوم تصمیم قطعی درباره مسافران

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان سوادکوه، سعید یزدانی فرماندار سوادکوه بعد از ظهر امروز در جلسه مقابله با کرونای شهرستان سوادکوه با اشاره به اینکه امسال بهار و عید متفاوت خواهیم داشت و مدل ملاقات امسال مجازی باشد، گفت: محبت و دوست‌داشتنی ما تا پایان ویروس کرونا با استفاده از مجازی انجام شود و با لطف الهی و همکاری مردم از این شرایط عبور خواهیم کرد.

* مرگ بیمارستانی بستری صفر کرونا  در سوادکوه

 

فرماندار سوادکوه به دریافت گزارش ارزیابی ادارات و نهاد‌ها و بررسی نقص‌ها و لزوم حضور مستمر مدیران و در اختیار قراردادن امکانات برای مقابله با کرونا اشاره کرد و افزود: از شهرستان‌های با مرگ بیمارستانی بستری صفر هستیم و از کادر بهداشت و درمان شهرستان تشکر می‌کنم و باید این تقدیر عمومی باشد و حافظان سلامت با حداقل امکانات خوب عمل کردند.

وی با بیان اینکه فعالیت‌های جمعی نیاز به اراده جمعی دارد و شبیه زمان جنگ هستیم و دشمن را در جنگ مستقیم می‌دیدیم ولی در حال حاضر دشمن را نمی‌بینیم و نمی‌دانیم دشمن کجاست تا رفتار خود را با آن، تعریف کنیم و ما روزهای سختی را در پیش داریم، خاطر نشان کرد: کمیته جوانان و سلامت با مدیریت بسیج و همکاری ورزش و جوانان، میراث فرهنگی، هلال احمر برای ضدعفونی و آگاهی‌رسانی استفاده می‌شوند.

فرماندار سوادکوه، افزود: کادر بهداشتی نیاز به کمک دارند و کمیته اطلاع‌رسانی و فضای مجازی برای کاهش التهاب و تلطیف فضا تلاش کنند و فضای مجازی، فضا را بهاری کنند و با مسؤولیت فرهنگ و ارشاد پیام‌های سلامت ارسال شود و پیام‌ها بار روانی مثبت و مدل مدیریت بر فضای استرس ترویج شود و مسابقات و جوایز در فضای مجازی انجام و در فضای مجازی با ابتکار و خلاقیت تلاش شود.

وی با آرزوی شفا برای فرمانده و جانشین ناحیه مقاومت بسیج شهرستان سوادکوه که در قرنطینه خانگی قرار دارند از تشکیل کمیته پشتیبانی و سلامت با مدیریت صنعت، معدن و تجارت و اداره تعاون و کار و واریز کمک‌های مردمی و ملزومات بهداشتی در حساب شهرستانی خبر داد و بیان کرد: فضای مجازی کمک کند تا شماره حساب خیرین سلامت باز نشر شود و کمیته حفاظت و امنیت سلامت با کمک بسیج و نیروی انتظامی فعالیت می‌کند.

 

یزدانی با بیان اینکه ورودی شهرستان سوادکوه یکی از یازده ورودی کشور است که در مصوبه کشوری برای تشدید پایگاه تب‌سنجی مورد اشاره قرار گرفت، افزود: قرنطینه در ورودی شهرستان احداث می‌شود.

* باز‌بودن برخی واحد‎های صنفی شوخی‌کردن با جان مردم است

رئیس ستاد مقابله با کرونای شهرستان سوادکوه از مدیران مرتبط با ستاد مقابله کرونای  شهرستان خواست تا شب‌ها در شهرستان بمانند و از زیر‌مجموعه خود بازدید کنند، اظهار کرد: از برخی نانوایی‌ها بازدید کردم که برخی‌ها موارد بهداشتی را رعایت نکردند و برخی‌ها بسته‌بندی نان را توجه کردند که جای تقدیر دارد و قابلیت تعمیم به سایر نانوایی‌ها را هم دارد و برخی از پارک‌ها، رستوران‌ها و مراکز پذیرای باز بودند که عکس آنها را هم تهیه کردم و از اداره میراث فرهنگی و اداره صمت می‌خواهم ورود پیدا کنند و به وظایف قانونی خود عمل کنند و باز‌بودن برخی واحد‎های صنفی شوخی‌کردن با جان مردم است.

*تنظیم لیست قرنطینه پسا‌بیمارستانی

فرماندار سوادکوه با تبریک روز شهردار و با تقدیر از شهرداران سوادکوه در ضد‌عفونی‌کردن شهر‌ها به عدم ضد‌عفونی‌کردن برخی دیگر از مناطق شهری اشاره کرد و خواستار انجام عملیات ضد‌عفونی‌کردن در همه مناطق شد و افزود: خدمات پسا‌بیمارستانی بستری با هلال احمر و بسیج است و مکان هم خوابگاه دانشگاه آزاد برای ارایه خدمات در نظر گرفته شد و لیست افراد که باید قرنطینه پسا‌بیمارستان شوند آماده است.

یزدانی، گفت: تعطیل کردن، راحت‌ترین و کوتاهترین راه برای حل مقابله با کرونا  است و در بررسی موضوع کرونا در واحد‌های صنعتی و معدنی باید سلامت، امنیت و اقتصاد مورد نظر باشد و ظرفیت تونل یک پنجم کاهش یابد و استراحت کارگران بیشتر شود و تا زمان عادی‌شدن شرایط ویروس در کشور واحد‌های معدنی با یک پنجم ظرفیت کار شود.

وی با اشاره به اینکه شماره تماس معرفی‌شده میراث فرهنگی را کسی پاسخ‌گو نیست و خودم با ان در شب تماس داشتم خواستار نصب بنر در ورودی‌ بخش‌های سوادکوه با درج شماره همراه رئیس و کارشناس مربوطه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شد.

* بدون علامت‌بودن ۳۰ درصد بیماران کرونایی

 

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان سوادکوه در جلسه ستاد مقابله با کرونای  شهرستان سوادکوه با بیان اینکه از ابتدا قابل تصور بود که قرنطینه یک راه‌حل مهم بود و هر روز که جلوتر می‌رویم چهره این بیماری تغییر می‌کند و 30 درصد کسانی که به عنوان بیمار کرونایی مراجعه می‌کنند هیچ علامتی ندارند و دقت ما هم باید بیشتر شود.

نصر‌الله رشیدی با اشاره به اینکه حدود 70 درصد مراجعه کنندگان حامل یا مشکوک هستند و جامعه بیماری داریم و تابلو و چهره بیماری کاملا در حال تغییر است و اسهال و استفراغ هم به عنوان عامل جدید مطرح است، افزود: همکاران حافظ سلامت با غیرت در حال تلاش هستند و وقتی ویروس را نشناسیم و تابلو آن هم به صورت مستمر در حال تغییر است و مشکل بیشتر می‌شود.

*مسدود‌کردن محور سوادکوه راه اصلی برای مدیریت ویروس کرونا

وی مسدود‌کردن ورودی را راه اصلی برای مدیریت ویروس کرونا ذکر کرد و با بیان اینکه عدم دستور بستن راه ورودی استان در شهرستان سوادکوه جای تعجب دارد، خاطر نشان کرد: تلاش ادارات و نهاد‌ها قابل تقدیر است و کم‌کاری وجود ندارد ولی حجم بالای ورودی به شهرستان و گردشگر‌پذیر بودن شهرستان از عوامل حجم بالایی ابتلا به بیماری کرونا است.

رشیدی با اشاره به اینکه دیروز با مراجعه به مراکز بهداشتی و درمانی شهرستان ترسیدم و تلاشها پاسخ منفی دارد چون ورودی‌ها بسته نیست و در منازل هم قرنطینه داریم و نمی‌دانیم آمار منازل به چه تعداد است و ورودی شهرستان باید بسته شود و ۸۰ نفر به خاطر کرونا در شهرستان سوادکوه بستری شدند که ۵۰ نفر ترخیص شدند و با توجه به اینکه فرصت ۱۰ تا ۱۴ روز قرنطینه به پایان رسید منتظر تلفات این بیماری باشیم.

*انتقاد از برخورد دوستانه با موضوع کرونا

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان سوادکوه با تأکید بر اینکه تنها راه باقی‌مانده اثرگذار، مسدود کردن راه ورودی است و در کشورهای دیگر اگر خروج از منزل توجیه نداشته باشد جریمه می‌شوند ولی در کشور شاهد برخورد دوستانه با موضوع کرونا هستیم که به همه ما صدمه می‌زند، افزود: در 24 ساعتی که راه ورودی شهرستان مسدود بود شاهد نتایج مثبت بودیم.

*پیگیری به‌روز ترخیصی‌های کرونا در سوادکوه

وی از وجود یک فوتی و 2 نتیجه مثبت در تونل‌های معدنی سوادکوه خبر داد و بستن تونل را راه‌حل موضوع ذکر کرد و از قرار‌گیری کیت قوی ورودی تونل خبر داد و بیان کرد: مردم 2 هفته در خانه بمانند ویروس از بین می‌رود.

*لزوم تصمیم قطعی درباره مسافران

دادستان شهرستان سوادکوه با تقدیر از خادمان سلامت و با بیان اینکه اگر وضعیت فعلی به همین شکل تداوم داشته باشد، شرایط بدتری را شاهد خواهیم بود، گفت: اگر تصمیم قطعی درباره مسافران گرفته نشود با حضور گسترده مسافرانی روبرو خواهیم شد که بیشتر آنان بومی شهرستان و استان هستند.

رسول محمدی با بیان اینکه بسیاری مسافران از شهرستان ما عبور می‌کنند و شاید آسیبی به ما وارد نشود و آسیب آنها به شهر‌های دیگر استان باشد، افزود: دستگاه قضایی برای برخورد نسبت به تمرد یا عدم همکاری با شبکه بهداشت و درمان آمادگی دارد.

وی از همکاری دادستانی با نیروی انتظامی و ادارات و نهاد‌های مرتبط خبر داد و خاطر نشان کرد: برای بازدید جمعی و جریمه و بستن واحد‌های متخلف همکاری می‌کنیم و دستگاه قضایی برای مقابله با کرونا آمادگی کامل دارد.

* استقرار پایگاه تب‌سنجی در ورودی و خروجی شهرستان

فرمانده انتظامی شهرستان سوادکوه نیز با تقدیر از زحمات مجاهدان سلامت از دستورالعمل جدید برای استقرار پایگاه تب‌سنجی در ورودی و خروجی شهرستان خبر داد و گفت: واحد‌های پذیرایی معمولا روزها بسته است ولی شب‌ها مراکز تجمع باز است و با کمک دادستانی و شبکه بهداشت برای بسته‌شدن واحد‌های پذیرایی هماهنگی می‌کنیم.

مهدی خادمی درباره مسدود‌کردن محور سوادکوه، افزود: برای بستن جاده نظر شورای تأمین شهرستان به شورای تأمین استان ارسال می‌شود و از آنجا هم به شورای تأمین کشور ارسال می‌شود و در صورت تصویب یک روز قبل از طریق رسانه‌ها اعلام عمومی شود و فرایند قانونی و اداری است.

وی خاطر نشان کرد: ایست و بازرسی شهرستان با کمک بسیج تقویت می‌شود.

* زنگ خطر در معادن سوادکوه

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی سوادکوه نیز در جلسه ستاد مقابله با کرونای شهرستان سوادکوه با تأیید فوت یک کارگر و پاسخ مثبت آزمایش کرونای 2 نفر دیگر در سوادکوه، گفت: زنگ خطر در معادن سوادکوه به صدا در آمد.

زین‌العابدین نجفی با بیان اینکه برای بررسی وضعیت معادن به مدیر‌عامل برای تصمیم‌گیری اختیار داده شد، افزود: افزایش ایمنی و رعایت بهداشت محیط کار در اولویت است.

وی گفت: پیشنهاد من این است تا ۱۵ فروردین معادن و واحد‌های صنعتی تعطیل باشند که شرط اثر‌گذاری آن هم رعایت شرایط قرنطینه خانگی است.

* دور کاری و استفاده از حداقل نیروها

معاون فرماندار سوادکوه، گفت: گازهای موجود در معادن وجود دارد و در موضوع تعطیلی هم تخلیه گاز‌ها باید مورد نظر باشد.

عین‌الله طالبی، افزود: دور کاری و استفاده از حداقل نیروها مورد نظر واحد‌های معدنی و صنعتی باشد و استخراج و تولید حداقلی و تخلیه مداوم گاز‌ها در دستور کار باشد.

وی گفت: فاصله فعالیت اقتصادی کمتر شود و نیرو، استراحت بیشتری داشته باشد و مدیرعامل سامان در این باره نظر کارشناسی دهد.

* کاهش فعالیت معادن سوادکوه به یک پنجم

مدیر عامل شرکت صنعتی و معدنی سامان سوادکوه از فعالیت این شرکت برای مقابله با کرونا از 10 اسفند‌ماه خبر داد و گفت: نصب بنر اطلاع‌رسانی در ورودی همه معادن، تحویل ماسک و دستکش به کارکنان و ضد عفونی اداره و محوطه تونل انجام شد.

محمد حمیدی، افزود: وسیله تب‌سنجی در معادن کارمزد، کار سنگ و کیاسر مورد استفاده قرار گرفت.

وی با بیان اینکه خرید پمپ برای ضدعفونی‌‌کردن انجام شد و همه روزه تب سنج در اداره و معادن انجام انجام می‌شود و 5 دستگاه پمپ جدید خریداری شد تا در محوطه تونل‌ها نصب شود، گفت: 3 مورد سرماخوردگی داشتیم که  کرونا نبود و یک مورد به بیمارستان قائم‌شهر فرستادیم و مرخص شد و همکاری که فوت کرد عمل قلب باز انجام داده بود و دیابت و مشکل تنفسی داشت و در محوطه‌ای که کار کرده بود هم ضد‌عفونی انجام شد.

وی با بیان اینکه کار تنگاتنگ در معدن ضرورت دارد و سم‌پاشی در داخل تونل با رعایت ایمنی مورد نظر است ، گفت: جلسه اضطراری با هیأت مدیره شرکت سامان برگزار کردیم و کارگران، پدران و فرزندان ما هستند و مصوبه ستاد کرونای شهرستان برای کاهش فعالیت به یک پنجم را اجرایی می‌کنیم.

* فراخوان بازنشستگان سپاه با سابقه فعالیت درمانی

نماینده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان سوادکوه از فعالیت خواهران بسیجی در تولید ملزومات بهداشتی خبر داد و گفت: تولید ماسک مخصوص و دستکش ساق‌بلند تولید شد که پس از استرلیزه‌شدن با تأیید شبکه بهداشت مورد استفاده قرار می‌گیرد.

حامد رضایی، افزود: شاهد افزایش قیمت ملزومات بهداشتی در واحد‌هایی هستیم که مرتبط با فروش آن هم نیستند.

وی با بیان اینکه فراخوان بازنشستگان سپاه که امکان همکاری با کادر درمانی را دارند، انجام شد، خاطر نشان کرد: شناسایی بیماران در روستا‌ها و دارای شرایط خاص در حال انجام است.

*گزارش ادارات و نهاد‌ها

حسن یحیی‌پور شهردار پل‌سفید از مصرف 40 هزار لیتر ماده ضد‌عفونی در شهر پل‌سفید خبر داد و گفت: در اجرای سیاست‌های ابلاغی در آماده‌باش کامل هستیم و ضد‌عفونی‌کردن شهر در اولویت فعالیت‌های ما قرار دارد.

سعید قلی‌نژاد شهردار زیراب به ضد‌عفونی‌کردن در شهر زیراب اشاره کرد و از جلوگیری شبکه بهداشت از استفاده 27 هزار لیتر آب‌ژاول که از پالایشگاه بند‌عباس ارسال شد انتقاد کرد که رئیس شبکه بهداشت با بیان اینکه از نظر شبکه بهداشت شهرستان سوادکوه این ماده ضد‌عفونی قابلیت مصرف را ندارد و برای اطمینان بیشتر آن را برای تایید استانی ارسال کردیم و منتظر پاسخ هستیم.

وحید متانی رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان سوادکوه با اشاره به حضور جمعیت هلال احمر شهرستان سوادکوه از ابتدای مقابله با ویروس کرونا، گفت: تقویت فعالیت در پایگاه تب‌سنجی بر طبق ابلاغیه استانی مورد نظر است.

گزارش از عمران اکبرنژاد

انتهای پیام/86015/ع/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول