اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  سایر حوزه ها

سرنوشت دوومیدانی فدای منافع شخصی/ سهم خواهان به خط پایان نرسیدند

تیر سهم خواهان در انتخابات دوومیدانی به سنگ خورد و با به حدنصاب رسیدن اعضای حاضر درمجمع، انتخابات با اکثریت اعضا به طور کاملا قانونی برگزار شد.

سرنوشت دوومیدانی فدای منافع شخصی/ سهم خواهان به خط پایان نرسیدند

به گزارش خبرگزاری فارس، مجمع انتخاباتی فدراسیون دوومیدانی زیر سایه یک بی مسئولیتی بزرگ برگزار شد. در حالیکه وزارت ورزش و جوانان درخواست اهالی دوومیدانی برای تعیین تکلیف این رشته مادر در سال منتهی به المپیک را اجابت کرد و به خواست مجمع برای انتخاب رئیس جدید احترام گذاشت، برخی از هیات استانی بی اعتنا به شرایط این رشته و مشکلات موجود، مصلحت جمعی را پای منافع شخصی ذبح کرده و تلاش کردند تا انتخابات را از رسمیت بیاندارند. تلاشی مذبوحانه که البته با پافشاری و پایبندی وزارت ورزش و اهالی مجمع ناکام ماند.

بر اساس قانون برگزاری مجامع انتخاباتی فدراسیون های ورزشی، روسای هیات های استانی موظف به حضور در این نشست مهم و سرنوشت ساز هستند و در صورت عدم توانایی برای حضور، مکلف به معرفی نماینده ای از اعضای هیات استان خواهند بود تا سرنوشت ورزش کشور را به نمایندگی از استان خود مشخص کنند. 

اما در روز برگزاری مجمع انتخاباتی ورزش اول المپیک که در آستانه بازیهای المپیک 2020 توکیو از اهمیت ویژه ای برخوردار بود، روسای برخی از هیاتهای استانی دوومیدانی به بهانه بیماری کرونا و مشکلات موجود در مجمع حضور پیدا نکردند در حالیکه پس از برگزاری مجمع مشخص شد که این غیبت مصلحتی با یک طرح از پیش تعیین شده و برای از رسمیت انداختن مجمع به نفع یک نامزد خاص انجام شده؛ اگرچه غایبین در برنامه ریزی برای رسیدن به اهداف خود اشتباه محاسباتی داشتند.

اعضای غایب مجمع برای حمایت از یکی از کاندیداها قصد داشتند با غیبت خود مانع از به حدنصاب رسیدن قانونی تعداد نفرات اعضای حاضر در انتخابات شوند تا به صورت خودکار این جلسه انتخاباتی برگزار نشود اما تیر آنها به سنگ خورد چراکه برخلاف پیش بینی ها حضور گسترده حاضرین و دیگر هیات ها که سرنوشت دوومیدانی برایشان مهم بود و آن را مهمتر از منافع شخصی یک کاندیدا می دیدند، سبب شد تا این انتخابات با به حدنصاب رسیدن اعضا، با اکثریت اعضای مجمع به طور کاملا قانونی برگزار شود.

نکته جالب اینجاست که بعد از برگزاری انتخابات، روسای هیات های غایب به حضور برخی از نمایندگان هیات ها که با نامه رسمی و به طور قانونی جایگزین رئیس هیات شده بودند، اعتراض کردند؛ اعتراضاتی که البته محلی از اعراب ندارد.

 

متاسفانه برخی از روسای استانی دوومیدانی استانها رسالت اصلی خود مبنی بر دفاع از منافع دوومیدانی، حمایت از ورزشکاران و قهرمانان، پشتوانه سازی و قهرمان پروری و ... را فراموش کرده و با عدم مسئولیت پذیری از حضور در مجمع انتخاباتی که جزو وظایف شرعی و قانونی یک رئیس هیات است سرباز زدند و حتی نماینده ای برای حضور در این جلسه معرفی نکردند.

غایبین در تصور خود و بر اساس برنامه ای از پیش طراحی شده، مجمع را ملغی شده تصور می کردند و خود را پیروز این ماجرا می دانستند، اما نه تنها همه برنامه ها نقش بر آب شد بلکه حق انتخاب را نیز از دست دادند و با سرنوشت دوومیدانی نیز بازی کردند.

روسای غایب هیات های دوومیدانی که ظاهرا خود را دلسوز این رشته می دانند، مشکلات ایجاد شده بواسطه ویروس کرونا را دلیل عدم مسئولیت پذیری خود عنوان کرده و ظاهرا فراموش کردند که رای ایشان حق کل جامعه دوومیدانی آن استان است و آنها تنها نقش یک نماینده از کل استان را بر عهده دارند. این افراد با غیبت عامدانه در مهمترین و سرنوشت سازترین برنامه دوومیدانی، نه تنها حق یک استان را برای مشارکت در تصمیم سازی کلان پایمال کرده اند، بلکه با افتادن به ورطه منفعت طلبی و سهم خواهی ثابت کردند که سرنوشت دوومیدانی برای آنها زیر سایه منافع شخصی رنگ می بازد.

وقتی رئیس یک هیات درک درستی از جایگاه فعلی خود بعنوان نماینده یک جامعه بزرگ ندارد و ماجرا را شخصی می پندارد، این حق قانونی مدیرکل ورزش استان است تا بعنوان نهاد بالادستی و دستگاه نظارتی که باید حافظ منافع ورزش استان مربوطه باشد، به محض ورود به بیراهه وارد عمل شود و از بروز هر اتفاقی که بر خلاف منافع ورزش ملی و استانی و البته ورزش کشور باشد، جلوگیری بعمل آورد.

باید از برخی روسای هیات های غایب و معترض به برگزاری مجمع پرسید؛ شما بعنوان کسی که خود را در قبال دوومیدانی مسئول می دانید، تاکنون و در دوران ریاست خود چه خدماتی را به دوومیدانی استانتان ارائه کرده اید؟ آیا شرایطی را فراهم ساخته اید تا ورزشکاری از استانی که شما مسئول دوومیدانی آن بوده اید، در جدول رقابتهای قهرمانی کشور حداقل بین 20 ورزشکار نخست بایستد؟

آقای رئیس هیات؛ این جایگاه یک سنگر با امکانات بیت المال است که برای گسترش، پیشرفت و اعتلای دوومیدانی در استان شما در اختیارتان قرار گرفته، نه اینکه در یک بازی قدرت و برای پایه منفعت طلبی همسو با یک جبهه بازنده و سهم خواه برای پاک کردن صورت مسئله  وارد عمل شوید و وقتی میدان را واگذار کردید و خود را در جبهه بازنده دیدید، اعتراض کنید. ای کاش خود را در برابر استعدادهای کشف نشده و قهرمانان فراموش شده استان هم همین اندازه مسئول می دانستید.

 

درست 48 ساعت پس از برگزاری انتخابات دوومیدانی، مجمع انتخاباتی فدراسیون جانبازان و معلولین با حضور اکثریت اعضای مجمع این فدراسیون برگزار شد تا ثابت شود اگر قرار باشد مجمعی و انتخاباتی برگزار شود، اعضای مجمع می توانند به وظیفه قانونی خود عمل کرده و در تعیین سرنوشت رشته خود سهم خود را ادا کنند. به نظر می رسد بیماری باندبازی و عدم مسئولیت پذیری تنها مختص برخی رشته ها و برخی از افراد خاص است و اکثریت جامعه ورزش مصلحت ورزش کشور در همه رشته ها و همه فدراسیونها را به منافع شخصی ترجیح می دهند.

امید می رود که در دوومیدانی نیز در دوره جدید با رئیس تازه بساط سهم خواهی ها، منفعت طلبی ها و تصمیمات شخصی و یکسویه و خودمحوری ها برچیده شود.

انتهای پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول