اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  لرستان

خطر کرونا بیخ گوش زباله‌گردها و کودکان کار/ مسوولان چاره‌اندیشی کنند

در شرایطی که ویروس کرونا به اوج شیوع خود رسیده است شاهد حضور آزادانه و فعالیت بدون محدودیت زباله‌گردها، معتادین متجاهر و حتی کودکان کار در چهار‌راه‌ها هستیم که این موضوع سلامت این عزیزان و سایر افراد جامعه را به خطر انداخته است.

خطر کرونا بیخ گوش زباله‌گردها و کودکان کار/ مسوولان چاره‌اندیشی کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، با شیوع گسترده ویروسکرونا بسیاری از افرادی که بهداشت فردی و عمومی را رعایت نمی‌کنند به شدت در معرض این بیماری قرار دارند.

یکی از آسیب‌های اجتماعی که این روزها در سطح استان لرستان شاهد آن هستیم جولان زباله‌گردها، کودکان کار و به ویژه کودکان سرچهار راه‌ها و همچنین معتادین متجاهر و متکدیان است که با توجه به شرایط بهداشتی که دارند به شدت در معرض کرونا ویروس هستند.

بی‌شک این رویه، اول از همه سلامت این عزیزان که خود عضوی از جامعه هستند را به خطر می‌اندارد.

با توجه به اینکه این عزیزان روزانه با افراد زیادی از جامعه در ارتباط هستند بی‌شک هم در معرض مستقیم کرونا قرار دارند و خود نیز می‌توانند منتقل کننده ویروس به افراد زیادی باشند.

ساماندهی کودکان کار، زباله‌گردها، متکدیان و معتادین متجاهر از مطالبات قدیمی به شمار می‌رود اما از آنجایی که در شرایط کنونی فعالیت آنها سلامت خود و دیگران را به خطر می‌اندازد جا دارد هر چه سریع‌تر و در کوتاه‌ترین زمان ممکن از سوی مسوولان متولی اقدامی در جهت جلوگیری از شیوع کرونا در بین این افراد انجام شود چراکه سلامت این افراد و سایر افراد از هر موضوعی مهمتر است.

پیگیری خبرنگار فارس حاکی از آن است که متاسفانه تا کنون مسوولان استان و همچنین شورای تامین که نقش مهمی در این تصمیمات دارد برای رسیدگی به این افراد تا کنون تصمیم خاصی اتخاذ نکرده‌اند و اگر هم تصمیم در این زمینه گرفته شده است مطمئنا تا کنون به صورت جدی عملی نشده است چرا که شرایط موجود چیز دیگری را نشان می‌دهد.

در شرایط کنونی که در بحران کرونا ویروس قرار گرفته‌ایم جا دارد مسوولان برای اتخاذ چنین تصمیمات مهمی رویه اداری را کنار گذاشته و اقدامات جهادی انجام دهند تا سلامت جامعه به خطر نیفتد.

نگارنده سعید سرشار

انتهای پیام/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول