اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سیستان و بلوچستان

شروع به کار ایستگاه غربالگری و بیماریابی کرونا در خاش

مدیر شبکه بهداشت و درمان خاش از شروع به کار ایستگاه غربالگری و بیماریابی کرونا در این شهرستان خبر داد و گفت: ایستگاه غربالگری و بیماریابی کرونا در ورودی شهر خاش از امروز کار خود را آغاز کرد.

شروع به کار ایستگاه غربالگری و بیماریابی کرونا در خاش

رضا کرد ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خاش اظهار داشت: باتوجه به قرارگیری شهرستان خاش در مرکز استان و مجاورت با سایر شهرستان ها اهمیت بسزایی در پیشگیری از گسترش ویروس کرونا دارد.

وی افزود: ایستگاه غربالگری و بیماریابی کرونا در ورودی شهر خاش از امروز کار خود را آغاز کرد.

این مسئول خاطرنشان کرد: در این ایستگاه تمامی مسافران در بدو ورود به شهر خاش مورد تب سنجی قرار می گیرند و از نظر علائم احتمالی مبتلا به کرونا غرباگری خواهند شد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان خاش تصریح کرد: در این ایستگاه ارگان های هلال احمر، فوریتهای پزشکی و نیروی انتظامی با شبکه بهداشت و درمان خاش همکاری و فعالیت دارند.

رضا کرد یاد آور شد: نیروهای مربوطه از هر ارگان بصورت کشیک از ساعت ۷ لغایت ۱۹ در محل پلیس راه خاش خدمات غربالگری و بیماریابی کرونا را به مسافران ارائه می‌کنند.

وی تاکید کرد: عمل به توصیه های بهداشتی، شستشوی مرتب دست، اجتناب از دست دادن، روبوسی کردن، رعایت آداب سرفه و عطسه و اجتناب از سفر های  غیر ضروری می تواند درجهت پیشگیری از بیماری کرونا  کمک کننده باشد.

مشارکت هلال احمر در ایستگاه غربالگری خاش

رئیس جمعیت هلال احمر خاش نیز از مشارکت هلال احمر در ایستگاه غربالگری و بیماریابی کرونا در این شهرستان خبر داد و گفت: هلال احمر همانند سایر ادارات عضو ستاد مبارزه با ویروس کرونا در ایستگاه غربالگری و بیماریابی کرونا خاش خدمات ارائه میدهد.

جلال هاشمزهی افزود: روزانه ۴ امدادگر از جمعیت هلال احمر شهرستان خاش در این ایستگاه حضور دارند و در کار تب سنجی و غربالگری افراد مشارکت دارند.

این مسئول خاطرنشان کرد: علاوه بر آماده باش تمامی نیروهای امدادی وعملیاتی کار ارائه آموزش های پیشگیری و مقابله باکرونا درفضای مجازی برعهده هلال احمر قرار دارد و اکنون نیز در حال انجام است.

وی گفت: رعایت اصول بهداشتی و حفاظت فردی، رعایت خود قرنطینگی و عدم خروج از منزل بجز در مواقع ضروری، عمل به توصیه های مسئولین عضو ستاد مبارزه با ویروس کرونا برای پیشگیری از ابتلاء به این ویروس باید مورد توجه و دقت هرچه بیشتر مردم  خاش قرار گیرد

انتهای پیام/3139

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول