اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  سایر حوزه ها

خسروی وفا: تا قرن‌ها بعد هم همچون سیامند رحمان نمی‌آید/ جلوی ضرر را هر جا بگیریم، سود است

رئیس کمیته ملی پارالمپیک گفت: درگذشت سیامند رحمان یک ضایعه بزرگ برای جامعه پارالمپیک دنیا بود، چون شاید تا قرن‌ها بعد هم همچون سیامند رحمانی نیاید.

خسروی وفا: تا قرن‌ها بعد هم همچون سیامند رحمان نمی‌آید/ جلوی ضرر را هر جا بگیریم، سود است

به گزارش خبرگزاری فارس، محمود خسروی‌وفا در حاشیه انتخابات فدراسیون جانبازان و معلولین در جمع خبرنگاران حضور پیدا کرد و اظهار داشت: با توجه به اینکه زمان زیادی تا شروع مسابقات پارالمپیک 2020 نداشتیم و فدراسیون با سرپرست اداره می‌شد، مسئولان مجبور بودند که زودتر انتخابات را برگزار کنند. اگر امروز انتخابات برگزار نمی‌شد با توجه به آیین‌نامه باید بعد از پارالمپیک 2020 این اتفاق رخ می‌داد که با آن شرایط قطعاً با چالش‌هایی روبرو می‌شدیم. همین حالا هم باید بگویم که شرایط خیلی خوبی را پشت سر نگذاشتیم و باید آن را جبران کنیم.

وی با بیان اینکه امروز با حفظ موارد بهداشتی مجمع برگزار شد، گفت: انتخابات فدراسیون‌ها ربطی به پارالمپیک ندارد. ما علاقه داشتیم دوران 4 ساله ریاست به اتمام برسد. کاش اصلاً این اتفاق رخ نمی‌داد و ما هم سوال داریم که چرا اینگونه شده است، اما می‌گویند که هر زمانی جلوی ضرر را بگیریم، سود است. 

رئیس سابق فدراسیون جانبازان و معلولین، عنوان کرد: در یک تفاهمنامه و تقویمی برنامه‌ها را مشخص کرده و آن را به فدراسیون مربوطه ارائه می‌دهیم. در این بین نظارت و حمایت از آن برعهده کمیته پارالمپیک است. آن هم برمبنای دستورالعملی است که از قبل مشخص کرده‌ایم. مسئولیت اصلی را در میادین‌ بین‌‌المللی برعهده کمیته ملی المپیک و کمیته ملی پارالمپیک است. در این زمینه تاکنون این رویه ادامه داشت.

 

خسروی‌وفا درمورد گرامیداشت سیامند رحمان پیش از آغاز مجمع امروز، خاطرنشان کرد: باید یک بار دیگر این اتفاق را به خانواده شریفِ جهان پهلوان رحمان تسلیت بگویم. درگذشت سیامند رحمان یک ضایعه بزرگ برای جامعه پارالمپیک دنیا بود، چون شاید تا قرن‌ها بعد هم همچون سیامند رحمانی نیاید. سیامند غیر از رکوردهایی که داشت، از نظر اخلاقی هم ماندگار بود و باید برای تمام ورزشکاران الگو باشد. او با وجود شهرت و قدرتی که داشت، بسیار متواضع بود و ارتباط بسیار خوبی با همه داشت. 

رئیس کمیته پارالمپیک درمورد اینکه آیا ورزشکاری جایگزین وی خواهد شد یا خیر، تصریح کرد: جایگزین سیامند رحمان هیچ‌وقت به وجود نخواهد آمد. درمورد اینکه ما تلاش کنیم مدال کسب کنیم، باید بگویم که به لطف خدا پشتوانه ما در پارالمپیک بیشتر از این حرف‌ها است، اما هیچگاه به خودمان اجازه نمی‌دهیم کسی را جایگزین سیامند کنیم. او باید به عنوان یک الگو در ورزش کشور باقی بماند.

انتهای پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول