اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  البرز

سرپیچی بانک‌های البرز از مصوبه «تعلیق سه ماهه اقساط»/ آقای استاندار تولیدکنندگان را دریابید

بانک های استان البرز مصوبه تعلیق اقساط سه ماهه را اجرا نمی کنند و به مشتریان خود اعلام کرده اند که بابت تاخیر تسهیلات قرض الحسنه و همچنین تسهیلات مربوط به اشتغال زایی با جریمه مواجه خواهند شد.

سرپیچی بانک‌های البرز از مصوبه «تعلیق سه ماهه اقساط»/ آقای استاندار تولیدکنندگان را دریابید

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، طی روزهای اخیر باتوجه به کاهش فعالیت های اقتصادی در پی شیوع کرونا ویروس در کشور، علی ربیعی سخنگوی دولت در نشست خبری ویدئویی خود اظهار داشت: برای کاهش فشار بر مردم مقرر شد سررسید وام‌های مرتبط با کسب و کارها و برخی دیگر از وام‌ها، دو ماه به عقب بیفتد.

شورای پول و اعتبار با اکثریت اعضاء مصوب نمود که سررسید اقساط تسهیلات بانکی 3 ماه به تأخیر بیفتد.

ناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی ایران در این خصوص اعلام کرد: درجلسه عصر امروز 98/12/13 شورای پول واعتبار تصمیمات مهمی  برای حمایت از صاحبان کسب وکارها، خصوصاً فعالیت‌ها و حرفه‌های خرد که به دلیل شرایط ناشی از شیوع کرونا دچار مشکلات مالی شده‌اند و مصادیق آن توسط دولت تعیین می‌شود (نظیر: هتل‌ها، رستوران‌ها، بخشی از حمل ونقل و  ...) اتخاذ کرد.

همتی ادامه داد: به این صورت که اقساط تسهیلات آن‌ها و نیز اقساط تسهیلات قرض‌الحسنه کلیه اشخاص، طی ماههای اسفند 98 و فروردین و اردیبهشت 99 بدون وضع هرگونه جریمه یاکارمزد به زمان انتهای اقساط آنها منتقل شود.

رئیس کل بانک مرکزی ایران کلیه بانک‌ها و مؤسسات اعتباری غیربانکی موظف هستند براساس مصادیق اعلامی دولت، ودرخواست مشتری، مساعدت لازم را به عمل آورند.

در شرایط بوجود آمده برای مردم این خبر بسیار خوبی بود و بخشی از نگرانی های اقشار کم درآمد جامعه را برطرف می‌کرد اما بررسی های میدانی خبرنگار فارس نشان می‌دهد در بانک های استان البرز این مصوبه اجرائی نمی‌شود و بانک ها بابت تاخیر تسهیلات قرض الحسنه و همچنین تسهیلات مربوط به اشتغال زایی با مشتریان خود تماس گرفته و اعلام کرده اند چنین موصبه ای به بانک ها ابلاغ نشده است و در صورت عدم پرداخت اقساط اسفندماه با جریمه مواجه خواهند شد.

در حالی که تمام امکانات کشور برای مقابله با ویروس کرونا و محافظت از سلامت مردم بسیج شده است و برخی از بازاریان و صاحبان املاک با راه انداختن پویش مردمی در تلاش هستند تا با بخشودگی اجاره بها و مهلت دادن به چک های مردم  از اقشار آسیب پذیر جامعه حمایت کنند بانک‌های دولتی سود و تراز مالی خود را دنبال می‌کنند!

باید دید دولت در قبال همراهی نکردن سیستم بانکی با مصوبه مهمی که در شرایط کنونی کشور برای حمایت از اقشار کم درآمد و تولیدکنندگان ضروری است چه موضعی خواهد داشت.

تولیدکنندگان و کارآفرینان همواره از همراهی نکردن شبکه بانکی با جهادگران عرصه اقتصادی کشور نالیده اند و یکی از چالش های جدی رونق کسب و کار در کشور سنگ اندازی های نظام بانکی بوده است. باید دید آیا نظام بانکی در این آزمون مهم که با سلامت و معیشت مردم ارتباط مستقیم دارد سربلند خواهد بود یا خیر؟

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول