اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

داروی مورد نیاز بیماران کرونایی در قم تامین شد

نماینده مشترک وزیر بهداشت و رئیس مجلس شورای اسلامی در خصوص تامین داروی مورد نیاز بیماران کرونایی در قم گفت: داروی مورد نیاز در اختیاراستان قرار گرفت تا در اختیار بیماران قرار گیرد.

داروی مورد نیاز بیماران کرونایی در قم تامین شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، کریم همتی نماینده ویژه وزیر بهداشت و رئیس مجلس شورای اسلامی، امروز به قم سفر کرد و از نزدیک با روند فعالیت‌های صورت گرفته استان در خصوص مبارزه با ویروس کرونا را مورد بررسی قرار داد.

وی در حاشیه این سفر گفت: خوشبختانه کارهای خوب و ارزنده ای در قم انجام شده است و شیب تندی که تعداد مبتلایان داشتند، کمی در حال کاهش بوده و از سوی دیگر روند بهبودیافتگان نیز بیشتر شده است.

نماینده ویژه وزیر بهداشت و رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بیشتر تلاش این است که مردم با حداقل مشکلات بتوانند خدمات را دریافت و روند و شیب مبتلایان را کم کنیم.

همتی با اشاره به مشکلات دارویی در استان قم گفت: خوشبختانه داروی لازم در اختیار استان قرار گرفت تا بیماران در مراکز درمانی بتوانند از آن استفاده کنند و با توجه به اینکه شهر قم کارخانجات زیادی دارد، امیدواریم با همکاری سازمان صمت، لوازم حفاظتی و بهداشتی در استان تولید شود.

وضعیت قم باید ویژه دیده شود

بهرام سرمست استاندار قم نیز گفت: وضعیت قم باید به صورت ویژه دیده شود و این نکته به نماینده وزیر بهداشت و رئیس مجلس شورای اسلامی نیز بیان شده و اگر بتوانیم در قم موضوع ویروس کرونا را کنترل کنیم، قطعا از الگوی مقابله ای قم در سایر استان‌ها نیز می‌توان استفاده کرد.

وی گفت: همچنین موضوع فعالیت‌های کادر درمانی بررسی و با توجه به اینکه پزشکان و پرستاران قمی نسبت به دیگر استان‌ها از مدت‌ها قبل فعالیت خود را آغاز کرده اند، باید ویژه تر دیده شده و امکانات و پرداختی‌ها به روز باشد.

استاندار قم در خصوص فعالیت‌های صورت گرفته در راستای تامین نیازهای ضروری استان از جمله ماسک و محلول شستشوی دست گفت: برخی از واحد‌های تولیدی که امکان تغییر خط تولید آنها بوده است، برنامه ریزی‌ها در خصوص آنها انجام شده و در تامین مواد اولیه و ماشین آلات آنها نیز با معاون اقتصادی رئیس جمهور صحبت کردیم و مقرر شد تا اینها از تعرفه صفر در امر واردات اقلام برخوردار شوند و در صورتی که تجار و وارد کنندگان  در این خصوص ورود کنند از تسهیلات ویژه برخوردار شوند.

وی بیان کرد: اگر در زمینه ورود ماشین آلات نیز اقدام کنند، حمایت انجام می‌شود که برخی از کارخانه‌ها نیز روند فعالیت خود را تغییر داده اند و  با استانداران دیگر استان‌ها مکاتبات انجام شده تا بتوانیم مواد اولیه این کارخانه‌ها را نیز تامین کنیم.

انتهای پیام/2258/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول