اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

رفع تصرف 20 هکتار از اراضی ملی آستارا/ وضعیت جنگل‌های هیرکانی حاشیه خزر مناسب نیست

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری آستارا، میزان اراضی ملی رفع تصرف‌شده در قالب تبصره ذیل ماده 55 را 20 هکتار و میزان اراضی خلع‌یدشده را 32 هزار مترمربع اعلام کرد.

رفع تصرف 20 هکتار از اراضی ملی آستارا/ وضعیت جنگل‌های هیرکانی حاشیه خزر مناسب نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از آستارا، سیده نسرین غزنوی عصر امروز در نشست خبری با خبرنگاران به مناسبت هفته منابع طبیعی و آبخیزداری اظهار کرد: وضعیت جنگل‌های هیرکانی و حاشیه دریای خزر به لحاظ بهره‌برداری غیراصولی و چرای بی‌رویه دام مناسب نیست. 

وی سیل و طغیان رودخانه‌ها را از عوامل فرسایش خاک و جنگل‌ها عنوان کرد و افزود: با هدف تثیبت خاک، جلوگیری از بروز سیل و افزایش ذخایر آبی دو طرح آب‌خیزداری در مسیر رودخانه‌های چلوند و لوندویل با اعتباری بالغ‌بر 6 میلیارد ریال از محل صندوق توسعه ملی اجرا شده است. 

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان آستارا، با بیان اینکه نهال‌کاری در عرصه‌های ملی در قالب طرح نهضت سبز از 14 آذر ماه سال جاری آغاز شده است، گفت: در قالب این طرح، تاکنون 7 هزار و 350 اصله نهال از گونه‌های توسکا، افرا و ون در شیری‌حیاطی، نظرمحله، چلوند، کانرود و ویرونی کاشته شده است. 

غزنوی میزان اراضی ملی رفع تصرف‌شده در قالب تبصره ذیل ماده 55 را 20 هکتار و میزان اراضی خلع‌یدشده را 32 هزار مترمربع دانست و اعلام کرد: درهمین‌راستا، 91 متصرف اراضی ملی شناسایی که 19 نفر آن پس از تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی‌شده و 72 نفر نیز متعهد شده‌اند که دیگر وارد اراضی ملی نشوند. 

وی تعداد چوب‌آلات قاچاق کشف‌شده توسط مأموران یگان حفاظت منابع طبیعی شهرستان آستارا را 391 اصله و تعداد کوره‌های زغال امحاء‌شده را 131 مورد اعلام و تصریح کرد: درهمین‌ راستا، 25 متخلف دستگیر و پس از تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شده‌اند که جرم 12 نفر آن حمل انواع چوب‌آلات قاچاق است.

غزنوی نصب بنچ‌مارک به طول پنج کیلومتر به ارزش 750 میلیون ریال باهدف جداسازی اراضی ملی و 30 هکتار عملیات نهال‌کاری به ارزش دومیلیارد و 700 میلیون ریال در منطقه کوهستانی حیران را از دیگر اقدامات مأموران یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان آستارا از آغاز سال جاری تاکنون دانست.  

به گزارش فارس، ۱۵ لغایت ۲۱ اسفند در تقویم جمهوری اسلامی ایران به عنوان هفته منابع طبیعی و آبخیزداری و نخستین روز این هفته به نام روز درخت‌کاری نام‌گذاری‌شده که توزیع پنج‌هزار و 500 اصله نهال در بین مردم و نشست خبری با خبرنگاران ازجمله برنامه‌های امسال منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان آستارا است.  

یگان حفاظت از منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان آستارا با دو واحد سرجنگل‌بانی بهارستان و لوندویل، چهار پاسگاه حفاظت و ۳۰ نیروی انسانی حفاظت از ۴۰ هزار هکتار از اراضی ملی این شهرستان در قالب جنگل‌ها و اراضی ساحلی را عهده‌دار است.

انتهای پیام/۸۴۰۰۸/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول