اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  سایر حوزه ها

علی‌نژاد: اگر کسی می‌گوید نامزد وزارت است، حتما دروغ می‌گوید/ نمی گویم انتخابات فوتبال قطعا برگزار نمی شود

معاون حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش گفت: نمی‌گویم انتخابات فوتبال قطعا برگزار نمی شود. شاید در یکی دو روز آینده تحولاتی رخ دهد و ممکن است با یک نامه و یک گفت‌وگویی انتخابات برگزار شود.

علی‌نژاد: اگر کسی می‌گوید نامزد وزارت است، حتما دروغ می‌گوید/ نمی گویم انتخابات فوتبال قطعا برگزار نمی شود

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، مهدی علی‌نژاد بعد از مجمع انتخاباتی فدراسیون دوومیدانی و اعتراض کیهانی در جمع خبرنگاران گفت: 4 ماهی بود که فدراسیون را با سرپرستی اداره می‌کردیم. زمینه برگزاری انتخابات صورت گرفته و ثبت‌نام هم انجام شده بود. زمان مجمع را از قبل تعیین کرده بودیم.

وی افزود: با بحث شیوع ویروس کرونا مواجه شدیم بنابراین 2 راه بیشتر نداشتیم؛ یکی اینکه انتخابات را برگزار نکنیم دیگر اینکه برگزار کنیم. اگر به واسطه کرونا برگزار نمی‌کردیم معلوم نبود این ویروس تا کی در ایران ادامه داشته باشد بنابراین نمی‌توانستیم زمان دیگری را تعیین کنیم چون 7 اردیبهشت هم ماه مبارک رمضان شروع می‌شد و نمی‌توانستیم هیات‌ها را به تهران بیاوریم، بنابراین باید تا اواسط خرداد صبر می‌کردیم که یک ماه و نیم قبل از المپیک بود.

علی‌نژاد با اشاره به المپیکی بودن دوومیدانی، خاطرنشان کرد: این رشته در المپیک سهمیه گرفته و امیدواریم که ورزشکاران این رشته روی سکو بروند بنابراین منطقی نبود یک ماه و نیم قبل از المپیک تغییر مدیریت دهیم در نتیجه باید سرپرستی را تا شهریور یا مهر ادامه می‌دادیم.

معاون وزیر ورزش یادآور شد: به نظرم آمد این ویروس نابسامانی در یک فدراسیون و سرپرستی طولانی‌مدت خطرناک‌تر از ویروس کروناست که اگر رعایت بهداشت در برگزاری جلسه 30 نفره صورت بگیرد، خطری شامل کسی نمی‌شود. شما دیدید مجمع با رعایت بهداشت برگزار شد و محل برگزاری مجمع ضدعفونی و پلمپ شده بود. تمام کسانی که وارد مجمع شدند تب‌سنجی شدند و به همه ماسک و دستکش داده شد.

علی‌نژاد ادامه داد: الان جلسات متعددی با این ابعاد برگزار می‌شود مثل هیات وزیران، یا حتی تلویزیون دورهمی را نشان می‌دهد که جمعیت زیادی می‌آید که ضروری هم نیست. پنجشنبه نماینده سازمان بهداشت جهانی با سفرای خارجی جلسه داشت که 90 نفر حضور داشتند که کارهایی که ما کردیم آنها انجام ندادند. ترس زیاد از این ویروس شاید از نظر روانی جامعه را بهم بریزد. اعتقاد ما این بود مجمع را باید برگزار کنیم.

وی با اشاره به رای غیابی یکی از اعضای مجمع، عنوان کرد: با توجه به اینکه یکی از اعضای مجمع مریض بود ما پذیرفتیم او رای خود را غیابی بدهد. این موضوع منعی ندارد و در گذشته هم رخ داده است. سال 86 زمانی که رئیس شدم 5 رای به همین صورت داده شد چون شرایط کشور خاص است و می‌توانیم تدابیر خاصی بیندیشیم. دوسوم مجمع حضور داشتند.

معاون حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش درباره اینکه کیهانی ایرادات قانونی داشت، تصریح کرد: او دیدگاه‌های خود را گفته و ضرورتی ندارد من هرچه که گفته دوباره تکرار کنم. من درباره حرف‌های خودم صحبت می‌کنم، کسی که مسئولیت مجمع را برعهده دارد من هستم. تهمیدات لازم دیده و چک شده است. نایب‌رئیس هیات و عضو هیات رئیسه می‌تواند با معرفی انجام شده در مجمع شرکت کند و هیچ منع قانونی ندارد. اینها در آیین‌نامه دیده شده است. اگر آقای کیهانی ایرادی می‌بیند می‌تواند اعتراضش را به مراجع نظارتی اعلام کند.

وی درباره اینکه کیهانی گفته معرفی‌نامه‌ها از ادارات کل است نه هیات‌رئیسه، عنوان کرد: از این حرف‌ها تعجب می‌کنم، تاکید می‌کنم من باید این چیزها را چک کنم. طبیعی است او در دبیرخانه مجمع حضور ندارد که ببیند چه کسی به چه شکلی معرفی شده است. او در مجمع حضور داشت، انصراف هم نداد و 8 رای گرفت. خوب است به اکثریت احترام بگذاریم. در این شرایط سخت کمک کنیم کارها راحت انجام شود نه اینکه سنگ بیندازیم. شما در رسانه می‌گویید سرپرستی‌ها باید کوتاه باشد وقتی انتخابات را برگزار می‌کنیم این سوال‌ها را می‌پرسید.

معاون وزیر ورزش درباره اینکه انتخاب سرپرست مشکلی ندارد، گفت: در اساسنامه فعلی سرپرستی منع قانونی ندارد چنانچه در اساسنامه از سالی که تصویب شده هم این موضوع را داشتیم. وقتی دوره ریاست تمام می‌شود وزیر از اختیارات خود استفاده می‌کند و سرپرست می‌گذارید.

 

علی‌نژاد در پاسخ به سوال خبرنگاری که پرسید در انتخابات مختلف می‌بینیم از وزارت ورزش نامزد می‌شوند و این موضوع اعتراض نامزدها را داشته، تصریح کرد: من در مصاحبه‌ای گفتم وزارت ورزش هیچ کاندیدایی در انتخابات دوومیدانی ندارد و اگر کسی می‌گوید نامزد وزارت است، حتما دروغ می‌گوید و اعضای مجمع به او رای ندهند. طبیعی است وزارت ورزش هیچ نامزدی نداشت. ثبت‌نام‌ها قبل از حضور بنده انجام شده بود و من هم موافق نیستم.

وی ادامه داد: از این به بعد اجازه نخواهیم داد از حوزه معاونت قهرمانی کسی نامزد شود. البته برای بقیه کارمندان بدون مشکل است و ما نمی‌توانیم این حق را بگیریم هر چند برای کارمندان ما هم مشکلی ندارد اما چون این معاونت با ورزش قهرمانی مرتبط است تلاش می‌کنیم کسی را برای نامزدی نبینیم مگر اینکه از حوزه ما خارج شود و امیدوارم این موضوع و انتخابات پس فردا آخرین مورد باشد. 

معاون وزیر گفت: ما به هیچ کسی که مسئولیت دارند، نگفتیم به چه کسی رای دهند. می‌توانید این را از اعضای مجمع بپرسید. خیلی از اعضا از دوستان بنده هستند از من سوال پرسیدند و گفتم هر جور خودتان صلاح می‌دانید. حتی جهت‌گیری و کنایه‌ای نداشتیم تا انتخابات آزاد باشد. برای ما مهم بود فدراسیون تعیین تکلیف شود.

وی درباره برگزاری انتخابات فدراسیون فوتبال و اینکه فیفا گفته باید اساسنامه باید تغییر کند و اینکه اساسنامه به هیات دولت ارائه شده یا نه، اظهار داشت: ایرادی که فیفا گرفته این بود که مردادماه امسال از فیفا و AFC سه نفر آمدند و ایراداتی را به اساسنامه گرفتند و گفتند اساسنامه ما باید با تغییراتی که در اساسنامه فیفا بوده مطابقت داده شود. پیش‌نویسی آماده شده و قرار شد فدراسیون فوتبال آن را به فیفا ارسال کند.

علی‌نژاد عنوان کرد: با وجود 4 بار یادآوری از سوی فیفا این کار از سوی فدراسیون فوتبال ایران صورت نگرفته است. ما با نامه‌ای از فیفا مواجه شدیم که به همه این موارد اشاره کرده و گفته بود باید اصلاحات انجام و بعد انتخابات برگزار شود. جوابیه‌ای فدراسیون فوتبال ارسال شد که آنها تاکید کردند همان نظر قبلی را دارند.

معاون وزیر ورزش خاطرنشان کرد: می‌گویند اساسنامه سال 90 ایراداتی دارد و نمی‌توان مطابق آن عمل کرد. چیزی که به دولت فرستاده شده همان اساسنامه سال 90 بوده طبیعی است اگر مصوبه دولت را می‌گرفت، ارتباطی به ایرادات فیفا نداشت، چون موضوع چیز دیگری است و آن اینکه فیفا به این اساسنامه ایراد گرفته است.

علی‌نژاد گفت: فدراسیون فوتبال در پاسخی که داده بود گفته بود اجازه دهید انتخابات را برگزار کنیم بعد اساسنامه را اصلاح می‌کنیم اما آنها نپذیرفتند. تا امروز هم جواب دیگری هم داده نشده است. وزارت ورزش هم اینکه اساسنامه فدراسیون‌ها مغایر با قوانین بین‌المللی باشد را نمی‌پذیرد. ما هم اعتقاد داریم باید با قوانین بین‌المللی خودمان را تطبیق دهیم. گفت‌وگو و صحبت کنیم تا در کنار آن منافع ملی هم حفظ شود. معمولا هم این موارد قابل صحبت است، نهایتا اگر فیفا نپذیرد، اساسنامه باید اصلاح شود. خیلی زود می‌تواند این تغییرات را اعمال کرد چون آنها نوشته‌اند.

وی درباره اینکه انتخابات در موعد مقرر برگزار می‌شود یا خیر، خاطرنشان کرد: نمی‌گویم قطعا برگزار نمی‌شود. شاید در یکی دو روز آینده تحولاتی رخ دهد و ممکن است با یک نامه و یک گفت‌وگویی انتخابات برگزار شود. اگر فیفا نپذیرد با اساسنامه سال 90 انتخابات را برگزار کنیم، باید همراهی کرده و اساسنامه را تغییر دهیم و بعد از تایید فیفا و تصمیم هیات‌رئیسه انتخابات را برگزار کنیم. موضوع خیلی پیچیده نیست.

 

معاون وزیر ورزش در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه برخی از باشگاه‌ها با جریمه‌هایی که شده‌اند هزینه گزاف روی کشور گذاشته‌اند، چرا وزارت ورزش مدیران را بازخواست نمی‌کند و این قراردادها بسته شده است، تصریح کرد: این موضوعات توسط وزارت و نهادهای نظارتی بررسی شده است. تذکر لازم داده شده و بعضا اقدامات بیشتری انجام گرفته.

علی‌نژاد یادآور شد: لزوما اینکه در یک قراردادی جریمه شدیم، به این معنا نیست که تخلفاتی صورت گرفته، تعهداتی طرفین داشتند که به خاطر شرایط تحریم و مشکلات مالی به آن عمل نشده و آن فرد درخواست پول کرده است. خیلی از افرادی که این پول‌ها را خواسته‌اند به واسطه آن کار کرده‌اند و پول اضافه نیست. ما یک نامه‌ای به باشگاه‌ها نوشته‌ایم مبنی بر اینکه در قراردادها تاییدیه وزارت را بگیرند تا مشکلی در قراردادها نباشد و تعهدات حقوقی ایجاد نشود.

وی درباره خصوصی شدن سرخابی‌ها، گفت: مراحل خصوصی‌سازی انجام می‌شود. مجامع هر 2 باشگاه انجام شد. یکی دو اقدام دیگر باید صورت بگیرد. جلسات هفتگی به مسئولیت معاون حقوقی در حال برگزاری است و باشگاه‌ها و سازمان خصوصی‌سازی همکاری دارند. امیدواریم این فرآیند به جایی برسد که هر دو باشگاه خصوصی شوند.
انتهای پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول