اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

پایانه بار مرز آستارا باز است

فرماندار شهرستان آستارا از باز بودن پایانه بار مرز زمینی این شهرستان و تردد روزانه یک‌هزار و 500 دستگاه کامیون ترانزیتی خبر داد.

پایانه بار مرز آستارا باز است

به گزارش خبرگزاری فارس از آستارا، حسن رستم‌زاد دقایقی‌پیش در جمع خبرنگاران خبرگزاری‌های این شهرستان اظهار کرد: در شرایط کنونی که اکثر مرزهای کشور تعطیل هستند شهرستان آستارا با سه مرز جاده‌ای، ریلی و دریایی به صورت 24 ساعته مشغول فعالیت بوده و پایانه بار آن به طور کامل باز است.  

وی با بیان اینکه روزانه حدود یک‌هزار و 500 دستگاه کامیون ترانزیتی به واسطه مرز جاده‌ای شهرستان آستارا در نوبت خروج از مرزهای کشور هستند، گفت: مرز زمینی این شهرستان به تنهایی بار صادرات و واردات کالا به کشورهای شمال خزر و حوزه کاسپین را به دوش کشیده است. 

نماینده عالی دولت در شهرستان آستارا از وزرای راه، صمت، اقتصاد و رئیس اتاق بازارگانی ایران خواست جهت تسهیل در ارائه خدمات به تجار و انجام رویه‌های گمرکی به مرزهای جاده‌ای، ریلی و دریایی جمهوری اسلامی ایران در غربی‌ترین نقطه از استان گیلان توجه ویژه‌ای داشته باشند. 

رستم‌زاد به وجود ضعف در زیرساخت‌های مرز جاده‌ای و ریلی شهرستان آستارا اشاره کرد و افزود: با سرمایه‌گذاری درست، برنامه‌ریزی دقیق و احداث زیرساخت‌های لازم می‌توان ظرفیت شهرستان، استان و کشور را در حوزه صادرات، واردات و ترانزیت کالا ارتقا داد.

فرماندار شهرستان آستارا با اشاره به آخرین وضعیت سالن مسافری مرز زمینی این شهرستان گفت: با توافق جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان حجم ورود و خروج مسافران ایرانی و خارجی در سالن مسافری پایانه مرزی به حداقل رسیده است. 

انتهای پیام/۸۴٠٠۸/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول