اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

صدای موهوم غرب برای دفاع از حقوق زنان

این روزها رسانه‌های غربی برخلاف آنچه که برای ما به نمایش می‌گذارند، زنان خسته و رنج‌کشیده از بهره‌کشی‌ها، خشونت‌ها، تجاوز و ناامنی است، ظلم و ستم‌هایی که جنسشان فرق کرده و تحت سبک زندگی غربی، شکلات‌پیچ شده زن را به ابتذال کشیده است.

صدای موهوم غرب برای دفاع از حقوق زنان

یادداشت مهدیه روحانی‌فر، مسؤول خواهران انجمن اسلامی دانشگاه پیام نور واحد مشهد را در ادامه می‌خوانید:

خیابان‌های شهر نیویورک در هشت مارس ۱۸۵۷ شاهد حضور و صدای اعتراض زنان کارگری است که فشار کار سنگین با دستمزدهای ناچیز و محیط کاری نامناسب و غیرانسانی، آن‌ها را وادار به مطالبه حقشان کرد که با حمله پلیس و کشته و زخمی شدن چندین زن صدایشان سرکوب می‌شود!

پنجاه سال بعد از آن اتفاق در هشت مارس زنان کارگر کارخانه‌ای در آمریکا برای یادبود محرومیت زنان کشته شده دست به اعتصاب زدند که توسط صاحب کارخانه، در کارخانه محبوس شدند و به دلایل مجهول کارخانه آتش می‌گیرد، 129 تن از زنان در آتش می‌سوزند، سال ۱۹۱۰ در نشستی در اروپا روز ۸ مارس به‌عنوان روز جهانی زن و همبستگی به‌خاطر دفاع از زنان برگزیده می‌شود.

تاریخ نشان می‌دهد روز زن در غرب بزرگداشت زنان ستم‌دیده و مظلومی است که تحت فشار نظام خونخوار سرمایه‌داری و لیبرال منکوب شدند و در قرن بیستم قرن تمدن و توسعه غربی، بی‌رحمانه در آتش سوزانده شدند.

آن زنان عدالت می‌خواستند و کمرشان زیر بار برابری با مردان خم شده بود، بعد از سال‌ها زنان بالاخره در اوایل قرن ۲۰ با گذراندن تلخکامی‌ها و ظلم‌ها برای اولین‌بار توانستند به حق رأی، حق تحصیل، حق ارث و حق استفاده از وسایل شخصی دست پیدا کنند، که این مطالباتشان حقوق اولیه‌ای است که اسلام ۱۴۰۰ سال قبل با ولادت پر از خیر و برکت حضرت فاطمه(س) برای زن به رسمیت شناخته است و خط بطلانی کشیده بر تمام کج‌فهمی‌ها نسبت به نگرش زنان!

جایگاه و امنیتی که اسلام برای زن به ارمغان آورده، در افکار ستم‌دیده‌ای که در آتش کارخانه نیویورک سوختند به رؤیا و آرزو شبیه است.

این روزها رسانه‌های غربی برخلاف آنچه که برای ما به نمایش می‌گذارند، زنان خسته و رنج‌کشیده از بهره‌کشی‌ها، خشونت‌ها، تجاوز و ناامنی است، ظلم و ستم‌هایی که جنسشان فرق کرده و تحت سبک زندگی غربی، شکلات‌پیچ شده زن را به ابتذال کشیده است.

خودشان را ناجی احقاق زنان تلقی می‌کنند و مدعی حمایت از حقوق زنان هستند در حالی که دقیقا برعکس آن را انجام می‌دهند.

آمارهای جهانی تأسف‌بار و وحشت‌انگیز استفاده ابزاری از زن، نادیده گرفتن زن در خانواده و فروپاشی خانواده‌ها، لگدمال شدن کرامت زن در غرب را روایت می‌کند.

این روزها رسانه وسیله‌ای شده برای القاء ابتذال زنان با ظاهری زیبا و فریبنده به جامعه مسلمان ما، تا جایی که حتی متولیان امور زنان در کشورمان تأثیر پذیرفتند و باعث شده زنان در کسوت قانونگذاری در مجلس دهم اغلب تلاش خود را برای حل مسائل دسته چندمی گذاشتند و از تشخیص اولویت باز ماندند و لوایح مصوب در این دوره خلاصه شد به مواردی که درجه اهمیت کمتری داشتند و یا از سوی معاونت امور زنان رئیس جمهور، خانم ابتکار «عدالت جنسیتی» راهبرد اساسی دولت تلقی می‌شود، در حالی که آنچه در عمل دیده می‌شود، برابری زن و مرد است و نگاه مطلق به زن در بستر جامعه بدون در نظر گیری و اهمیت زن در خانواده و قدم برداشتن در راهی که غرب رفته و صدماتش را در سطح جهانی می‌بینیم.

کاش زنان مسلمان، ضمن آگاهی از حقوقمان، حقایق زندگی زنان غرب را بدانیم تا هرگز با ندانستن و برای به‌دست آوردن موقعیت خیالی، آنچه داریم را از دست بدهیم.

انتهای پیام/ 70051

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول