اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

انفجار توأم با آتش‌سوزی یک منزل مسکونی در اراک

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اراک گفت: انفجار و آتش‌سوزی یک منزل مسکونی با حضور آتش‌نشانان دو ایستگاه مهار و خاموش شد.

انفجار توأم با آتش‌سوزی یک منزل مسکونی در اراک

مسعود آقازیارتی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار کرد: با اطلاع‌رسانی حادثه‌ای به سامانه 125 از سوی شهروندان، بلافاصله نیروهای آتش‌نشانی ایستگاه‌های 5 و 7 به ترتیب از کوی رضوی و کوی علی بن ابیطالب(ع) با هماهنگی ستاد فرماندهی سازمان آتش‌نشانی اراک به محل حادثه در خیابان طالقانی، کوچه اسماعیلیون رهسپار شدند.

وی گفت: در زیرزمین یک منزل مسکونی دو طبقه انفجار و در پی آن آتش‌سوزی رخ داده بود و با رسیدن آتش‌نشانان به محل حادثه، دود بسیاری از آن به بیرون زبانه می‌کشید.

وی ادامه داد: نیروهای آتش‌نشانی به‌محض رسیدن به محل حادثه به دو گروه تقسیم شدند که گروه اول پس از قطع جریان برق و گاز ساختمان و ایمن‌سازی کامل، با استفاده از تجهیزات خاموش‌کننده و چندین رشته لوله‌های آبدهی مشغول مهار آتش‌سوزی شدند.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی اراک با اشاره به اینکه خوشبختانه در زمان بروز حادثه، در این واحد مسکونی کسی حضور نداشت، اضافه کرد: همزمان گروه دیگری از آتش‌نشانان پس از مجهز شدن به دستگاه‌های تنفسی، وارد ساختمان شدند و اقدام به جستجو برای یافتن افراد محبوس شده احتمالی در طبقه فوقانی ساختمان کردند.

وی با بیان اینکه با جستجوی آتش‌نشانان مشخص شد هیچ‌یک از ساکنین در منزل حضور ندارند، تصریح کرد: نیروهای عملیاتی با تلاش فراوان، آتش‌سوزی را مهار و خاموش کرده و از سرایت آتش به طبقه فوقانی ساختمان و بروز خسارت‌های بیشتر جلوگیری به عمل آوردند.

وی با اشاره به تخلیه دود توسط فن‌های قوی به بیرون از ساختمان، خاطرنشان کرد: خوشبختانه در این حادثه به هیچ‌یک از شهروندان آسیبی نرسید اما این آتش‌سوزی خسارت‌های مالی از خود بر جای گذاشت.

آقازیارتی خاطرنشان کرد: علت دقیق این انفجار با حضور کارشناسان شرکت گاز و سازمان آتش‌نشانی در دست بررسی است و نیروهای امدادی پس از ایمن‌سازی کامل محل به مأموریت خود پایان داده و به ایستگاه‌های خود بازگشتند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول