اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

دانشجویان پیام نور مشهد مواد ضدعفونی کننده و ماسک تولید و توزیع می‌کنند

دبیر انجمن اسلامی دانشگاه پیام نور مشهد از ثبت نام دانشجویان داوطلب برای خدمت جهادی در پیشگیری از کرونا خبر داد و گفت: تا امروز ۴۷ دانشجوی دختر و ۵۰ دانشجوی پسر در این طرح ثبت نام کرده اند.

دانشجویان پیام نور مشهد مواد ضدعفونی کننده و ماسک تولید و توزیع می‌کنند

محمدرضا عبدالله ابادی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد، اظهار کرد: سه روز قبل با توجه به جدی تر شدن خطر کرونا در مشهد و اعلام وضعیت قرمز در این شهر، با تعدادی از دانشجویان دغدغه مند در انجمن و بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور همفکری کردیم و تصمیم بر این شد با کمک گروه های جهادی و دانشگاه علوم پزشکی فرآیندی طراحی کنیم تا دانشجویان بتوانند در این برهه نیز به کمک جامعه بیایند.

دبیر انجمن اسلامی دانشگاه پیام نور مشهد با بیان اینکه اقدامات مورد نظر ما کمک به ضدعفونی محیط های عمومی و تولید و توزیع ملزومات بهداشتی برای پیشگیری از کرونا است، خاطرنشان کرد: تعدادی از دانشجویان رشته شیمی دانشگاه نیز برای تولید محلول های ضدعفونی کننده دست که این روزها کمیاب است یا با قیمت بالا به فروش می رسد، اعلام آمادگی کردند و در حال پیگیری هستیم تا دانشگاه این موضوع را تایید و حمایت کند تا این فضا و فرصت برای دانشجویان فراهم شود.

وی افزود: دانشگاه علوم پزشکی مشهد در حال حاضر فضا را در اختیار تعدادی از دانشجویان قرار داده و تولید ماسک آغاز شده است.

عبدالله ابادی با بیان اینکه دوستان ما در بسیج دانشجویی هماهنگ کرده اند تا دانشجویان بتوانند در کارگاه های خیاطی سپاه پاسداران تولید ماسک را در سطح بیشتری انجام دهند، تصریح کرد: طی صحبتی که با جهادگران خراسان رضوی ناحیه بسیج دانشجویی، داشته ایم، قرار شده بخشی از اقلام بهداشتی برای توزیع رایگان بین افراد نیازمند را برای ما تامین کنند.

وی تصریح کرد: متاسفانه باوجود پیگیری‌های صورت گرفته، مسؤولان دانشگاه پیام نور نه تنها کمکی به ایجاد این بستر نکرده اند، بلکه بیشتر در حال مانع تراشی هستند؛ اما دانشجویان داوطلب با عزمی راسخ این خدمت جهادی را دنبال می‌کنند.

دبیر انجمن اسلامی دانشگاه پیام نور مشهد با اشاره به اینکه تا امروز ۴۷ دانشجوی دختر و ۵۰ دانشجوی پسر در این طرح ثبت نام کرده اند، گفت: چنانچه دانشجویان دانشگاه پیام نور یا هر دانشگاه دیگری قصد کمک رسانی دارند، می توانند از طریق لینک formaloo.com/bpnum_cure ثبت نام و برای خدمت در دو بخش بسته بندی و توزیع مواد ضدعفونی کننده داوطلب شوند.

انتهای پیام/ ۷۰۰۶۸/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول