اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

تاجیکستان: هیچ‌گونه کمبود مواد غذایی در کشور وجود ندارد

وزارت توسعه اقتصاد و تجارت تاجیکستان شایعات در مورد کاهش واردات و ذخایر محصولات غذایی بویژه آرد در این کشور را بی پایه خواند.

تاجیکستان: هیچ‌گونه کمبود مواد غذایی در کشور وجود ندارد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، وزارت توسعه اقتصاد و تجارت تاجیکستان شایعات در مورد کاهش واردات و ذخایر مواد غذایی بویژه آرد در این کشور را بی پایه خواند.

 بنابر بیانیه این وزارتخانه، موضوع تامین بازار مصرف و تثبیت ارزش محصولات تحت کنترل مداوم دولت قرار دارد و مسئولین وزارت و نهادهای مرتبط تاجیکستان اقدامات لازم را در این راستا انجام می دهند.

تامین بازارهای داخلی با کالاهای اساسی مانند آرد، روغن، گوشت، محصولات گوشتی، شکر، سبزیجات و غیره در سطح لازم صورت می گیرد.

در سال گذشته میلادی میزان تولید غلات در تاجیکستان بالغ بر 1.4 میلیون تن، از جمله گندم 836.2 هزار تن و واردات این نوع محصول 1.1 میلیون تن بوده است.

تولید آرد (با در نظر گرفتن گندم وارداتی) تقریبا 1.5 میلیون تن بوده که در مقایسه با سال 2018 میلادی 132 هزار تن بیشتر است.

تولید گوشت و محصولات گوشتی در سال 2019 میلادی 168.3 هزار تن براورد شده که در مقایسه با یک سال قبل 11 هزار تن بیشتر است.

وزارت توسعه اقتصاد و تجارت تاجیکستان در بخش دیگری سر و صدا در مورد ممنوعیت واردات محصولات غذایی به قلمرو این کشور را بی پایه خوانده و مدعی شد که میزان واردات محصولات و کالا در ژانویه سال جاری میلادی در مقایسه با زمان مشابه سال گذشته 20 در صد بیشتر بوده است.

بر اساس اعلام این وزارتخانه، واردات محصولات غذایی از چین که در حال حاضر ارتباط هوایی و زمینی تاجیکستان با آن متوقف شده است، تنها 0.3 در صد از حجم کلی واردات محصولات غذایی به این کشور را تشکیل می داد.

محصولات غذایی بویژه گندم و آرد از قلمور کشورهای همسود بویژه قزاقستان به تاجیکستان وارد می شود.

در مجموع برای تامین نیاز های بازار داخلی تاجیکستان ذخایر و ظرفیت های کافی تولیدی وجود دارد.

وزارت توسعه اقتصاد و تجارت تاجیکستان خطاب به مردم این کشور خواسته است که به سر و صدا و شایعات در مورد کمبود مواد غذایی که توسط برخی افراد ذینفع گسترش می یابد توجه نکرده و از خرید حجم زیاد محصولات غذایی خودداری کنند.

باید گفت که روز گذشته در پی سر و صدا و شایعات در مورد احتمال شیوع ویروس کرونا در تاجیکستان ساکنان در برخی مناطق این کشور به بازار ها ریختند و مواد غذایی را به مقدار زیاد خریداری کردند.

در حال حاضر وضعیت در بازارهای تاجیکستان آرام شده است.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول