اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

کودکانی با رویاهای خاکستری/ وقتی غم نان جای رویای کودکانه را می‌گیرد

کودکان کار این روزها شاید فراموش شده باشند که در این میان که همه نگرانی شیوع بیماری در خانه‌ها می‌مانند آنان برای نگرانی از گرسنه ماندن شب‌های خلوت و ساکت را به خانه ماندن ترجیح دهند به امید نانی که بتوانند شب‌ را با خیال راحت سر کنند.

کودکانی با رویاهای خاکستری/ وقتی غم نان جای رویای کودکانه را می‌گیرد

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران،این روزها اگر گشتی در کوچه و خیابان‌های شهر بزنیم کمتر کسی را می‌بینیم که ماسک یا دستکش نداشته باشند، گویی سرمای زمستان تازه نفوذ کرده است.

 

همه سعی می‌کنند بیشتر در خانه بمانند مگر اینکه کار ضروری داشته باشند و مجبور شوند اما در این میان کودکانی هستند که جنس‌شان خاکستری و رویایی بر باد رفته.

در میان کوچه و خیابان‌های خلوت باز هم کنار چهارراه‌ها کودکانی را می‌بینیم که ترسی از ابتلا به ویروس کرونا ندارند؛ چراکه نگرانی‌هایشان را نیز با بقیه انسان‌ها فرق دارد؛ کودکانی که اگر یک روز کار نکنند شب را باید با شکم خالی سر بر بالین بگذارند.

 

این کودکان، این روزها شاید فراموش شده باشند که در این میان که همه نگرانی شیوع بیماری در خانه‌ها می‌مانند آنان برای نگرانی از گرسنه ماندن شب‌های خلوت و ساکت را به خانه ماندن ترجیح دهند به امید نانی که بتوانند شب‌ را با خیال راحت سر کنند.

معاون اجتماعی بهزیستی مازندران در این‌باره در گفت‌وگو با فارس، از اجرای طرح سامان‌دهی کودکان کار وخیابانی ساری توسط موسسه عشاق المهدی ساری تحت نظارت بهزیستی مازندران خبر داد و افزود: هدف از اجرای طرح با کادر تخصصی مددکاری و روان‌شناسی این است که نسبت به توانمندسازی کودکان کار و سامان‌دهی آنها نزد خانواده  اقدام می‌کنند.

 

وحید حسین‌زاده اضافه کرد: این مرکز باتوجه به شیوع بیماری کرونا نسبت به توزیع تجهیزات ماسک ودستکش برای کودکان  کار در شهرستان ساری اقدام کرده است.

وی افزود: باتوجه به اجرای این طرح لازم است دستگاه‌های اجرایی هماهنگی و همکاری لازم را با این موسسه در اجرای طرح ساماندهی کودکان انجام دهند.

 

معاون بهزیستی مازندران با بیان اینکه تاکنون 101 کودک کار را در مرکز استان شناسایی کردیم، یادآور شد: علاوه بر توزیع ماسک ، بروشور و هم بحث توانمندسازی خانواده مطرح است.

حسین‌زاده ادامه داد: در زمینه اجرای این طرح قرار است 2 میلیون و 500هزار تومان به‌ازای هر کودک به‌صورت بلاعوض به خانواده‌هایشان پرداخت شود.

 

وی تصریح کرد: البته برخی کودکان خیابانی هستند و بدسرپرست و بی سرپرست مکان برای ماندن ندارد که در مراکز شبانه روزی نگهداری می‌شوند.

معاون بهزیستی مازندران یادآور شد: موضوعی دیگر برخی کودکان کار درآمد بیشتری در سطح شهر دارند که این موضوع کار ما را سخت‌تر کرده است.

این مسؤول با تاکید بر اینکه هدف سازمان بهزیستی این است که در سطح خیابان و معابر هیچ کودکی نباشد، خاطرنشان کرد: سایر دستگاه‌ها معمولا در سایه هستند که لازم است در این زمینه با بهزیستی همکاری لازم را داشته باشند.

 

به گزارش فارس، در کنار کودکانی که در خانه‌ها می‌مانند و نگرانی‌شان از دلتنگی و نرفتن به مدرسه است کودکانی هستند که حتی آرزوهایشان نیز همانند سایر کودکان نیست و رویای کودکی‌شان برباد رفته است و مجبور هستند در هر شرایطی کار کنند.

انتهای پیام/86034/ع/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول