اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  فوتبال ایران

هیاهو و بازی رسانه ای برای هیچ!/اوت کردن وزنه بردار سابق در فوتبال ایران

مدیرعامل باشگاه فولاد خوزستان که از وزنه برداران اسبق ملی است با انتشار نامه ای در عرصه فوتبال اوت کرد!

هیاهو و بازی رسانه ای برای هیچ!/اوت کردن وزنه بردار سابق در فوتبال ایران

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، سعید آذری ملی پوش سابق وزنه برداری ایران توانست با تلاش و کوشش و تحصیلات آکادمیک خود را تا سطح مدیرعامل باشگاه های لیگ برتری فوتبال ایران بالا بکشد. او مردی خوش مشرب، سخنور است که تلاش می کند با آموزه های دانشگاهی خود همواره مدیریتی علمی را در باشگاه های تحت امرش حاکم کند. 

هواداران پرسپولیس او را با مصاحبه های جنجالی اش در مورد دریافت حق رشد پیام صادقیان و محسن مسلمان می شناسند!هواداران استقلال هم تا همین چند ماه پیش او را یکی از گزینه های مدیرعاملی باشگاه خود می دانستند که توانست مرتضی تبریزی را هم با رضایت نامه حدود 2 میلیارد تومانی به این تیم بفروشد. این مدیر اصفهانی که به خوبی دنیای رسانه را می شناسد و ارتباط نزدیکی با رسانه های ورزشی دارد در نهایت مجبور شد از باشگاه ذوب آهن به باشگاه فولاد خوزستان برود و در این خطه فوتبال خیز، مدیریت یکی از باشگاه های مدرن و صنعتی استان خوزستان را برعهده بگیرد.

آذری بعد از مدتی که در باشگاه فولاد خوزستان فعالیت می کرد برای حضور در هیات رئیسه فدراسیون فوتبال در انتخابات ثبت نام کرد.ذکر این نکته ضروری است که وی چندی پیش با انتشار بیانیه ای فوتبال را حق امثال علی کریمی ها، علی دایی ها، مهدوی کیاها و ... دانست  اما مدیرعامل فولاد که خودش عضوی از خانواده وزنه برداری محسوب می شدبی توجه به بیانیه اش برای حضور در انتخابات فدراسیون فوتبال ثبت نام کرد.بماند که آذری از این تصمیم هم منصرف شد و چند روز بعد در اقدامی جالب توجه از حضور در انتخابات اعلام انصراف کرد! در این بین شایعاتی هم مطرح شد که او نتوانست 5 فرم امضا شده لازم را برای حضور در انتخابات بگیرد و برای همین از انتخابات فوتبال کنار کشید که البته تصمیمی عاقلانه هم به نظر می رسید.

سعید آذری اما در روز 14 اسفند 98 یک باره در فوتبال اوت کرد.(در وزنه برداری به قهرمان ناکام در بلند کردن وزنه اوت کردن می گویند) او نامه ای خطاب به فدراسیون فوتبال نوشت و مدعی شد که 10  نفر از مدیران عامل باشگاه ها نیز مانند او خواهان تغییر و اصلاح  در اساسنامه فدراسیون فوتبال هستند. ادعایی که خیلی زود از سوی تقریبا نیمی از این مدیران عامل باشگاه ها تکذیب شد. تمامی آنها گفتند ما فقط خواستار حضور پر رنگ تر باشگاه ها در مجمع عمومی فدراسیون فوتبال بودیم و اصلا به دنبال تغییرات کلی در اساسنامه فدراسیون نبودیم.

علی عیسی زاده مدیرعامل باشگاه نفت آبادان اولین نفری بود که امضایش را از این نامه پس گرفت. بعد از او نوبت به محمد جواهری مدیرعامل باشگاه گل گهر سیرجان، محمود محمودی نیا مدیرعامل باشگاه مس کرمان و علی امیری مدیر عامل باشگاه نساجی مازندران رسید که این نامه و امضاهایش را رد کنند و بگویند هدف آنها به هیچ عنوان تغییر در اساسنامه فدراسیون فوتبال به صورت کلی نبوده است. منوچهر نیکفر هم از طریق مدیر روابط عمومی باشگاه سپاهان اعلام کرد که اگر حرفی مبنی بر تغییرات در اساسنامه زده آن را پس گرفته است.

بعد از این اتفاقات بود که سعید آذری، این مدیرعامل خوش سخن فوتبال ایران بلافاصله با مصاحبه های خود نسبت به مدیران عامل باشگاه هایی که امضی خود را پس گرفته بودند موضع گیری کرد و به همکاران خود در دیگر باشگاه ها  به دلیل تکذیب امضاهایشان اتهام هم وارد کرد. او در یکی از مصاحبه هایش گفت:«یکی به دنبال این است که ۱۲۰ هزار دلار خود را از فدراسیون بگیرد و یکی می‌خواهد تیمش به لیگ یک سقوط نکند، این‌ها دغدغه ما هستند و تا وقتی این‌ها دغدغه ما باشند، فوتبال در ایران پیشرفت نخواهد کرد.»

مدیرعامل باشگاه فولاد خوزستان  در مصاحبه های دیگرش بازهم اهالی فوتبال را از نیش و کنایه هایش در امان نگذاشت و گفت: «از تکذیب‌‌ امضاکنندگان اصلاح اساسنامه ناراحت نیستم؛ از ابتدا به دنبال ۱۰ مرد بودم.» در واقع این سخنان آذری نشان داد که او حتی مدیران عامل باشگاه های فوتبال را مرد هم نمی داند که سرحرف خود بایستند در حالیکه برخی از این مدیران عامل در اظهارات خود اشاره کردند از ابتدا بحث نه در مورد اصلاح اساسنامه که در مورد حضور پر رنگ تر باشگاه ها در مجمع عمومی فدراسیون فوتبال بوده است. 

مدیرعامل نساجی ادعای آذری را رد کرد/امیری:خواهان نقش پررنگ باشگاه‌ها بودیم نه اصلاح اساسنامه

مدیرعامل مس کرمان هم ادعای آذری را تکذیب کرد

جواهری: خواهان تغییر در اساسنامه فدراسیون فوتبال نیستم

عیسی زاده: من پیگیر تغییر اساسنامه فدراسیون فوتبال نیستم

البته سعید آذری  در واکنش به این ادعاها مدعی شد خواهان تعویق انتخابات فدراسیون فوتبال نیستم اما بد نیست حالا که یک روز از اتفاقات و تکذیبیه های پی در پی مدیران باشگاه ها گذشته او از خود سوال کند دلیل این همه هیاهو و گرفتن امضا و انتشار مطالب در اینستاگرامش چیست؟

به هر حال آن چیزی که از روند کاری یک ماه اخیر آذری مشخص شده این است که وی می خواهد از خود در بین اهالی فوتبال یک قهرمان بسازد و پرچمداری باشد که همه برایش کف بزنند اما حقیقت این نیست. حقیقت این است که قهرمان سابق وزنه برداری امروز در فوتبال اوت کرد تا یکی از همین اهالی فوتبال به کنایه بگوید: آقای آذری اگر واقعا این قدر دلش برای ورزش می سوزد بهتر است در رشته اصلی خود که سال ها در آن حضور داشته برود و در وزنه برداری اوضاع را به اصطلاح خوش به سامان کند چون فوتبال به اندازه کافی متخصص و مدیر تحصیلکرده و خاک خورده دارد که یک وزنه بردار نخواهد برایش بزرگتری کند و نقش دایه دلسوزتر از مادر را برعهده بگیرد!

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول