اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

انتخابات درون‌حزبی آمریکا | خیز بایدن به سوی پیشتازی در «سه‌شنبه بزرگ»

در رأی‌گیری معروف به «سه شنبه بزرگ» که مرحله درون‌حزبی انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا به صورت همزمان در 14 ایالت این کشور برگزار می‌شود جو بایدن به سوی تبدیل شدن به نامزد پیشتاز خیز برداشته است.

انتخابات درون‌حزبی آمریکا | خیز بایدن به سوی پیشتازی در «سه‌شنبه بزرگ»

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در ادامه مرحله درون‌حزبی انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا رأی‌گیری‌های مهم موسوم به «سه‌شنبه بزرگ» در ۱۴ ایالت آمریکا برگزار شد و رسانه‌ها بامداد چهارشنبه (به وقت تهران) پیش‌بینی‌هایی را از احتمال پیروزی نامزدها در برخی ایالت‌ها منتشر کردند. 

پیش از رأی‌گیری‌های «سه‌شنبه بزرگ» در چهار ایالت آیووا، نیوهمپشایر، نوادا و کارولینای جنوبی انتخابات مقدماتی برگزار شده است اما «سه شنبه بزرگ» به دلیل تعداد زیاد ایالت‌های درگیر انتخابات مقدماتی و همچنین میزان بالای موکلان انتخاباتی (delegates) از اهمیت بسیاری برخوردار است.

در انتخابات سه شنبه بزرگ در ایالت‌های «آلاباما»، «آرکانزاس»، «کالیفرنیا»، «کلرادو»، «مین»، «ماساچوست»، «مینه‌سوتا»، «کارولینای شمالی»، «اکلاهما»، «تنسی»، «تگزاس»، «یوتا»، «ورمونت» و «ویرجینیا» رأی‌گیری می‌شود و تکلیف یک سوم کل مجموع موکلان انتخاباتی مشخص خواهد شد.

 

نامزدی که در نهایت به ۱۹۹۱ موکل انتخاباتی دست پیدا کند، می‌تواند نامزد نهایی دموکرات‌ها در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا و رقیب «دونالد ترامپ» شود.

پیشتازی «برنی سندرز» در میان نامزدهای دموکرات تا قبل از سه‌شنبه بزرگ از یک سو و انصراف «پیت بوته‌جج» شهردار سابق ساوث بند و سناتور «ایمی کلوباچار» دو نامزد این حزب و حمایت آنها از «جو بایدن»، در روزهای اخیر حساسیت نتایج انتخابات امروز را مضاعف کرده است.

با کناره‌گیری کلوباچار و بوته‌جج، رقابت اصلی بین سندرز و بایدن خواهد بود اما «مایکل بلومبرگ»، «الیزابت وارن» و «تولسی گابارد» هم شانس خود را برای حضور قوی‌تر در انتخابات آزمایش می‌کنند.

در این گزارش، اخبار مربوط به این انتخابات را بخوانید. 

***

  • ۰۵:۰۵- ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ اعلام کرد او در رأی‌گیری ایالت‌های «تنسی» و «ماساچوست» به پیروزی رسیده است. 
     
  • ۰۴:۴۰- طبق پیش‌بینی‌ها در رأی‌گیری ایالت آلاباما در «سه‌شنبه بزرگ» هم جو بایدن پیروز خواهد شد. این ایالت ۵۲ وکیل انتخاباتی متعهد دارد. 

 

  • ۰۴:۳۰- پیروزی «جو بایدن» در ایالت‌های «کارولینای شمالی» و «ویرجینیا» تا به این لحظه موجب شده او از حیث برخورداری از حمایت «وکلای انتخاباتی متعهد» از «برنی سندرز» پیشی گرفته و فعلاً به نامزد پیشتاز در رقابت‌های درون‌حزبی برای تعیین نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا تبدیل شود. 

 

  • ۰۴:۱۴- مایکل بلومبرگ، انتخابات درون‌حزبی منطقه «ساموآ» (از قلمروهای آمریکا در غرب اقیانوس آرام) را از آن خودش کرد. او با این پیروزی از حمایت ۶ وکیل انتخاباتی برخوردار می‌شود. 

 

  • ۰۴:۱۱- «جو بایدن» در انتخابات درون‌حزبی ایالت کارولینای شمالی هم پیروز شد. این ایالت ۱۱۰ وکیل انتخاباتی دارد. 

 

  •  ۰۳:۳۵- شبکه خبری سی‌ان‌ان پیش‌بینی‌ کرده «جو بایدن» در رأی‌گیری ایالت «ویرجینیا» پیروز خواهد شد. همچنین این شبکه گزارش داده «برنی سندرز» هم در ایالت «ورمونت» پیروز خواهد شد. ایالت ویرجینیا ۹۹ وکیل انتخاباتی دارد و ایالت ورمونت ۱۶ وکیل. 

***این خبر به روزرسانی خواهد شد***

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول