اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

مدرسه مجازی ویژه تعطیلات اضطراری در آذربایجان‌شرقی رونمایی شد

با حضور معاون آموزش متوسطه و رئیس ستاد هماهنگی فرصت برابر، آموزش مداوم استان، دو سامانه اینترنتی آموزش رایگان برای دانش‌آموزان استان آذربایجان‌شرقی با عنوان مدرسه مجازی( فرصت برابر – آموزش مداوم) رونمایی شد.

مدرسه مجازی ویژه تعطیلات اضطراری در آذربایجان‌شرقی رونمایی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، عاشور اکرمی، معاون آموزش متوسطه استان آذربایجان‌شرقی در مراسم رونمایی این مدرسه مجازی اظهار کرد: بر اساس مفاد برنامه درسی ملی رعایت زمان آموزش طبق ساعات برنامه درسی مصوب الزامی بوده و لازم است  که بر اساس ماده 96 آیین‌نامه اجرایی مدارس برنامه‌ریزی‌های لازم برای جبران کاهش ساعات آموزش ناشی از تعطیلات اضطراری صورت گیرد.

معاون آموزش متوسطه استان آذربایجان‌شرقی، ادامه داد: بر این اساس و با توجه به افزایش تعطیلات اضطراری در سال تحصیلی جاری، سیاستگذاری و هماهنگی هرچه بیشتر برای بهره‌گیری از امکانات و فرصت‌های موجود در راستای استمرار آموزش در خانه، توسعه عدالت آموزشی و ایجاد فرصت‌های متنوع یادگیری ضرورت داشته و اداره‌کل آموزش و پرورش استان با درک اهمیت موضوع به‌دنبال شناسایی و استفاده از ظرفیت‌های موجود در این راستا می‌باشد.

وی تصریح کرد: آذربایجان‌شرقی با ایجاد ستاد فرصت برابر- آموزش مداوم طی کارشناسی‌های انجام شده و مذاکره با متخصصان این حوزه مدرسه مجازی را در این استان ویژه تعطیلات اضطراری راه‌اندازی کرد.

اکرمی اهداف این آموزش مجازی را توسعه عدالت آموزشی و فرصت‌های برابر یادگیری، جبران عقب ماندگی تحصیلی دانش‌آموزان، جبران زمان آموزش با توجه به تعطیلات اضطراری، ارائه تکالیف مکمل و جبرانی دروس، رفع اشکالات احتمالی دانش‌آموزان و ایجاد فرصت‌های متنوع یادگیری برشمرد.

معاون آموزش متوسطه استان یادآور شد: مخاطبان این مدرسه مجازی دانش‌آموزان دوره‌های تحصیلی ابتدایی، متوسطه اول و دوم نظری، فنی و حرفه‌ای و کار و دانش تمامی نواحی و مناطق استان هستند.

رئیس ستاد هماهنگی فرصت برابر، آموزش مداوم استان آدرس سامانه اینترنتی آموزش رایگان برای دانش‌آموزان استان را https://apexonline.ir با رمز عبور yaali  معرفی کرد که تا پایان خرداد ماه 99 برای دانش‌آموزان استان دروس ارائه شده بارگذاری خواهد شد.

عاشور اکرمی همچنین از فعالیت سایت دیگری به آدرس  https://farazdanesh.com در همین راستا خبر داد و متذکر شد: این سایت نیز بدون پسورد بوده و تمام مطالب آموزشی رایگان در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌گیرد.  

معاون آموزش متوسطه با بیان اینکه محتوای بارگذاری شده برای استفاده دانش‌آموزان نیاز به دانلود نیست و به محض کلیک روی فایل پخش می‌شود، بنابراین کمترین هزینه اینترنتی را خواهد داشت.

وی در پایان با تاکید بر ارائه رایگان این خدمت برای دانش‌آموزان تمام دوره‌های تحصیلی استان آذربایجان‌شرقی اضافه کرد: مطالب ارائه شده کاملا با دروس دوره‌های تحصیلی مطابقت داشته و زیرنظر گروه‌های درسی استان تولید و بارگذاری می‌شود.

گفتنی است، مطالب تمام دروس دوره‌های مختلف تحصیلی در حال تدوین بوده و در روزهای آتی در همین سایت‌ها به‌روزرسانی خواهد شد.

انتهای پیام/60002/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول