اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فارس من

صدای پنج هزار معلم در «فارس من»/ در جستجوی افزایش حقوق منصفانه

کمپین فرهنگیان در اعتراض به نحوه اجرای قانون خدمات کشوری برای آن‌ها در «فارس من» حالا بیش از ۵۱۰۰ امضا دارد. فارس پیگیری خواهد کرد.

صدای پنج هزار معلم در «فارس من»/ در جستجوی افزایش حقوق منصفانه

به گزارش خبرگزاری فارس؛ قوانین و ضوابط استخدامی کارمندان دولت، تحت پوشش قانون کار نیست و با «قانون مدیریت خدمات کشوری» تنظیم می‌شود. قانونی که تسهیلات و شرایط خاصی را برای کارکنان دولت فراهم می‌کند. اجرای این قانون اما در میان کارمندان دولت، بعضاً با اعتراضاتی همراه می‌شود. مثلاً معلمان رسمی که استخدام وزارت آموزش و پرورش‌اند، از برخی شیوه‌های اجرای قانون مدیریت خدمات کشوری و بخش‌نامه‌های مرتبط با آن گلایه دارند. مثلا همین کمپینِ ۵۱۰۰ نفره که تعداد امضاهایش دقیقه به دقیقه دارد بیشتر می‌شود. کمپینی با عنوان «اعتراض به نحوه اجرای افزایش ۵۰ درصدی قانون مدیریت خدمات کشوری برای فرهنگیان».

 

ماجرا از این قرار است که  بر اساس بخش‌نامه‌ی ۳۰بهمن۱۳۹۸، حقوق کارکنان دولت باید بر اساس فصل دهم قانون مدیریت خدمات کشوری، حدود ۵۰ درصد افزایش پیدا می‌کرد. این بخش‌نامه به وزیر آموزش و پرورش نیز ابلاغ شد و علی‌القاعده باید در وزارت آموزش و پرورش نیز به اجرا می‌رسید. اما شمار زیادی از معلمین در سامانه «فارس من» نوشته‌اند این بخش‌نامه به درستی در آموزش و پرورش اجرا نشده و برای برخی از معلمین، افزایش حقوق خنده‌دارِ ۲۰۰ تومانی لحاظ شده است! معلمین ناراضی نوشته‌اند: «آیا این حق یک فرهنگی دلسوز هست که پس از سال‌ها تلاش این ارقام بسیار ناچیز اضافه شود در حالی که در سایر ادارات و حتی در امور اداری آموزش و پرورش تا ۲ میلیون تومان و بیشتر اضافه شده است؟!»

 

کمپین معلم‌ها حسابی در فضای مجازی دست به دست شد و به سرعت امضا گرفت. وقتی نوشتن این گزارش را آغاز کردم، کمپین ۴۰۰۲امضا داشت و در همین لحظه که دارم این سطر را می‌نویسم، ۵۱۰۰حامی دارد! صدای اعتراض معلمان به آقای حاجی‌میرزایی و وزارت آموزش و پرورش، حسابی بلند است و کامنت‌هایی که برای این کمپین ثبت شده، نشان می‌دهد معلم‌ها از شیوه‌ی افزایش حقوق خود ناراضی‌اند و آن را تبعیض‌آمیز می‌دانند.

 

مثلا کاربری برایمان نوشته: «کف حقوق در سال آینده ۲ میلیون و ۸۰۰هزار تومان میباشد، آنوقت من فرهنگی با هشت سال سابقه هم همین مقدار دریافتی دارم!» معلم دیگری از تبعیض میان معلمان و سایر کارکنان دولت اینطور نوشته: «اختلاف حقوق ما با سایر کارمندان قبلا هم کم نبود با این مصوبه زیادتر هم شد. وا اسفا به این تبعیض و ناعدالتی».  یک معلم که مدرک دکترا دارد گلایه‌اش را اینطور بازگو کرده: «با مدرک دکتری و رتبه عالی، تمام وقت و تو مناطق روستایی فقط ۱۶۵ هزار تومان افزایشی داشتم. این کجاش اجرای افزایش ۵۰ درصدی امتیازات فصل دهم قانون مدیریت خدمات کشوری هستش؟!»

 

معلم عزیز دیگری که گرفتار بیماری است، روایت دردناکی از مشکلاتش دارد: «بنده از فرهنگیان استان تهران هستم و هزار مشکل وگرفتاری مالی دارم. از مشکل حنجره نیز رنج می برم و با ۳۰سال تدریس و۲۸سال تدریس حکمی آیا باید ۳ونیم میلیون تومان حقوقم باشد؟ این چه رسم عدالت اسلامی است که شما وزیر محترم مدعی آن هستید؟ آیا خودتان با ۳الی ۴میلیون با هزاران مشکل مالی می توانید دارای آرامش فکری باشید و دغدغه‌های زیاد زندگی که نود درصد آن مالی است در کلاس به تدریستان آسیب نزند. یک لحظه خود را جای ما بگذارید.»

 

تعداد نظرات معلمان زیاد است و از عمق دردشان حکایت می‌کند. «فارس من» تلاش می‌کند صدای معلمان عزیز باشد و برای این مشکل بزرگ، دست به کار خواهد شد. وزیر آموزش و پرورش هنوز پاسخی به این مطالبه‌ی چندهزارنفری نداده اما خبرنگاران ما در حال پیگیری مساله از مسئولین مربوطه هستند. در این روزها که اخبار کرونا، به اندازه کافی مردم را نگران و مضطرب کرده، رسیدگی به مشکلات مالی و اداریِ اقشار مختلف از جمله معلمان زحمتکش، حداقل انتظار مردم از وزیران است. کمپینی که در لحظه‌ی پایان نوشتن این گزارش،  ۴۰۲۰ حامی دارد، روی میز خبرنگاران خبرگزاری فارس قرار گرفته. ما به تعهدی که با شما داریم، پایبندیم.

گزارش از مهدی ملکی‌نسب

انتهای پیام/ ع

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول