اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  توپ و تور

فرصت یک ماهه به والیبال ورامین/ حضور در آسیا منوط به پرداخت بدهی‌ها

تیم والیبال شهرداری ورامین به شرطی می‌تواند نماینده ایران در آسیا باشد که بدهی‌های خود را تا یک ماه آینده پرداخت کند.

فرصت یک ماهه به والیبال ورامین/ حضور در آسیا منوط به پرداخت بدهی‌ها

مجتبی ذکی زاده - به گزارش خبرگزاری فارس، روز یکشنبه هفته جاری جلسه‌ای در فدراسیون والیبال برگزار شد تا در مورد آینده رقابت‌های باشگاهی تصمیم‌گیری شود. یکی از بنده‌های مصوبه این جلسه حضور یکی از سه تیم‌ برتر سال گذشته به عنوان نماینده ایران در رقابت‌های جام باشگاه‌های آسیا بود.

در شرایطی که فدراسیون والیبال نام قطعی از هیچ تیم نبرده بود، احسن‌الله شیرکوند، کاپیتان والیبال شهرداری ورامین اظهار داشت: مقرر شده که نماینده ایران در باشگاه‌های آسیا شهرداری ورامین باشد به شرط اینکه بتواند تمام بدهی‌های قبلی خودش را پرداخت کند.

تیم والیبال شهرداری ورامین در دوره گذشته به دلیل بدهی به یک بازیکن خارجی نتوانست راهی رقابت‌های جام باشگاه‌های جهان شود و فدراسیون جهانی هم الریان قطر را جایگزین این تیم کرد. ورامینی‌ها که با عدم پایبندی به تعهدات مالی نسبت به یک بازیکن خارجی یک بار سهمیه ایران را سوزانده‌اند، این بار هم ادعای حضور در آسیا را دارند.

کاپیتان تیم شهرداری ورامین با اشاره به بدهی تیم والیبال شهرداری ورامین به بازیکنان، خاطرنشان کرد: بدهی باشگاه نزدیک به 30 تا 40 هزار دلار است و یک بدهی هم قنبر، مالک قبلی باشگاه دارد که آن هم نزدیک به 20 هزار دلار است که در مجموع بدهی‌های حدود 60 هزار دلار است که باید تسویه شود. قطعاً اگر شرایط ایده‌آل باشد از هشتم یا دهم فروردین ماه سال آینده تمرینات تیم را برای حضور در جام باشگاه‌های آسیا شروع خواهیم کرد.

تیم والیبال شهرداری ورامین به دلیل عدم پرداخت مطالبات بازیکن خارجی این تیم در سال 96 و همچنین بازیکن خارجی تیم والیبال متین ورامین در سال 96 از رقابت‌های معتبر و جهانی جام باشگاه‌های جهان کنار گذاشته شد.

شاید این سوال ایجاد شود که این دو بازیکن که با شکایت خود زمینه‌ساز حذف تیم والیبال شهرداری ورامین از جام باشگاه‌های جهان شده‌اند کدام بازیکنان هستند؟ آندره کوتسموس اوکراینی در سال 96 و آندریاس دیمیتریوس فراگوس یونانی در سال 93 که هر دو در پست دریافت کننده عضو تیم‌های شهرداری ورامین و متین ورامین بودند، بازیکنانی هستند که نسبت به عدم دریافت مطالبات خود اعتراض کرده‌‌اند.

این بازیکنان خارجی به دلیل عدم دریافت مطالبات خود به فدراسیون جهانی شکایت کردند و در نهایت FIVB هم رای را به سود آنها اعلام کرد و والیبال ورامین مکلف به پرداخت مبلغ قرارداد این بازیکنان شد. نکته اینجاست که یکی از این بازیکنان در طول مرحله مقدماتی به دلیل مصدومیت در چند مسابقه غایب بود و برای مرحله پلی‌آف هم ایران را ترک کرد و اصلاً به میدان نرفت.

با وجود تذکرات داده شده FIVB، والیبال ورامین نسبت به پرداخت این طلب خودداری کرد؛ حالا سوال اینجاست که متولیان ورزش اعم از مسئولان تیم شهرداری ورامین و هیأت والیبال آن که سابقه قهرمانی در ایران و آسیا را دارند و نزدیک به 7 سال سابقه تیمداری در رقابت‌های لیگ برتر را دارند، چگونه چنین گاف بزرگی داده و باعث بروز اتفاقی ناگوار در سطح بین‌المللی شده‌اند؟ اینکه آقایان چگونه قصد پرداخت بدهی‌های ریالی و دلاری را دارند، سوالی است که باید در مدت یک ماه آینده منتظر پاسخ آن ماند.

اگر ورامینی‌ها بتوانند در مدت یک ماهه‌ای که دارند بدهی‌های خود را تسویه کرده و رضایت بگیرند، می‌توانند به عنوان نماینده ایران در جام باشگاه‌های آسیا حاضر شوند و در غیر اینصورت تیم‌های سایپا و کاله که سابقه حضور در این بازی‌ها را دارند، نامزد می‌شوند.

این اتفاق درس بزرگی خواهد بود که مسئولان، با تدبیر و اندیشه بیشتری در این حوزه عمل کنند تا از بروز چنین اتفاقات ناگواری جلوگیری شود. این موضوع در روزهای اخیر در فوتبال ایران هم اتفاق افتاده و می‌طلبد که ارگان‌های بالاتر برای نظارت به این موضوعات وارد عمل شوند تا آسیبی به پول بیت‌المال وارد نشود.

انتهای پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول