اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  توپ و تور

مسابقات تعطیل شد، پیام ماند/ لیگ برتر والیبال 16 تیمی می‌شود؟

رقابت‌های لیگ برتر والیبال تعطیل شد و با توجه به مصوبه سازمان لیگ تیم پیام در لیگ برتر ماند.

مسابقات تعطیل شد، پیام ماند/ لیگ برتر والیبال 16 تیمی می‌شود؟

به گزارش خبرگزاری فارس، نشست فدراسیون والیبال با مدیران عامل و نمایندگان باشگاه‌های لیگ برتری برای تصمیم گیری درخصوص آینده رقابت های لیگ برتر باشگاه‌های کشور برگزار شد. در این جلسه مقرر شد با توجه به ضرورت حفظ سلامت جامعه و جلوگیری از گسترش ویروس کرونا، پرونده مسابقات لیگ برتر والیبال سال ۹۸ بسته شود.

همچنین هیچ تیمی از لیگ برتر والیبال مردان امسال، به دسته یک سقوط نخواهد کرد، اما فدراسیون درخواست کرد تا باشگاه‌ها اقدامات لازم برای تسویه‌حساب با بازیکنان و کادر فنی خود را انجام دهند.

با توجه به این تصمیم و اینکه احتمالاً سه تیم از دسته اول به لیگ برتر سال آینده خواهند آمد شاهد حضور 16 تیم در لیگ برتر سال آینده خواهیم بود؛ البته تصمیم نهایی در این خصوص را فدراسیون باید بگیرد و صحبت درمورد آن شاید کمی زود باشد.

نکته‌ای که در این بین وجود دارد مربوط به تیم پیام می‌شود؛ تیمی که در آخرین خبرها قبل از اعلام تعطیلی لیگ اعلام شد که از جدول رده‌‌بندی کنار گذاشته شده است. این تیم به دلیل عدم پایبندی به تعهدات مالی از سوی سازمان لیگ کنار رفت و پس از آن هم مسابقات لیگ برتر به طور کلی تعطیل شد.

با توجه به مصوبه‌ای که اخیراً سازمان لیگ اعلام کرده باید دید که آیا پیام برای فصل آینده در لیگ برتر خواهد بود یا خیر. بدون شک مسئولان والیبال خراسان اگر می‌خواهند فصل آینده نماینده‌ای در لیگ برتر داشته باشند باید از حالا دست به کار شوند تا همچون امسال در جریان برگزاری رقابت‌ها به مشکل نخورند.

حضور احتمالی 16 تیم در فصل آینده لیگ برتر والیبال با توجه به شرایط اقتصادی باشگاه‌ها چندان منطقی به نظر نمی‌رسد. پیش از این هم برخی از کارشناسان معتقد بودند که بهترین حالت برای لیگ برتر ایران حضور 10 است. لیگ 16 تیمی می‌طبلد که بازیکنان بیشتری در لیگ برتر حضور داشته باشند و ناخودآگاه رقابت در دسته‌های پایین‌تر با افت کیفیت همراه خواهد بود.

بارها در گذشته شاهد بودیم که افزایش تعداد تیم‌های لیگ برتر مشکل سازمان لیگ برای برنامه‌ریزی را مضاعف کرده است. شهرام عظیمی، رئیس جدید سازمان لیگ والیبال شاید به صورت دقیق در جریان این موضوعات نباشد و می‌طلبد تا برای برنامه‌ریزی‌های فصل آینده از حالا دست به کار شده و از قدیمی‌ها و با تجربه‌ها کمک بگیرد.

منوچهر پورحسن، رئیس سابق سازمان لیگ فدراسیون والیبال که خیلی‌ها معتقد بودند اگر اجازه می‌دادند تا به تنهایی برای لیگ ایران تصمیم‌گیری کند، رقابت‌ها با کمترین مشکل مواجه می‌شد درمورد انتخاب عظیمی به عنوان رئیس جدید سازمان لیگ، اظهار داشت: او سوابق مدیریتی خوبی دارد، اما اگر احساس کرد برای برنامه‌ریزی مسابقات لیگ نیاز به کمک دارد قطعاً به وی مشورت خواهم داد. من چند سال در این سمت کار کردم و با سختی و آسانی آن به خوبی آشنا هستم.

به هر حال درنظر گرفتن چند نکته برای فصل آینده مهم است؛ اول اینکه تکلیف تیمی همچون پیام برای فصل آینده چه خواهد بود؟ آیا این تیم کنار گذاشته خواهد شد یا اینکه با رفع مشکلات و جلب رضایت سازمان لیگ بازهم در بازی های لیگ برتر حاضر می‌شود؟ موضوع مهم دیگر هم تعداد تیم‌ها است که مسئولان و متخصصان این امر باید از حالا برای آن تصمیم‌گیری کنند و حتی رایزنی‌های ابتدایی را هم انجام دهند.

یک تیم ملی موفق همیشه از دل یک لیگ سطح بالا خارج می‌شود. حالا که تیم ملی والیبال ایران در شرایط خوبی قرار داشته و حرف‌های زیادی زیادی برای گفتن دارد توقع می‌رود که فدراسیون‌نشین‌ها بازی‌های داخلی را فراموش نکنند و برنامه ویژه‌ای برای آن داشته باشند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول