اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

«حزب خلق دموکرات» پیروز انتخابات پارلمانی تاجیکستان

کمیسیون مرکزی انتخابات و همه پرسی تاجیکستان ضمن اعلام نتایج انتخابات اخیر پارلمانی، حزب خلق دموکرات را پیروز این انتخابات اعلام کرد.

«حزب خلق دموکرات» پیروز انتخابات پارلمانی تاجیکستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، «بختیار خدایارزاده» رئیس کمیسیون مرکزی انتخابات و همه پرسی تاجیکستان در نشست خبری امروز نتایج انتخابات پارلمانی روز گذشته را اعلام کرد.

وی ضمن اعلام نتایج انتخابات پارلمانی در تاجیکستان از ناظران بین المللی و محلی، اعضا کمیسیون های انتخاباتی برای شرکت فعالت در این روند ابراز قدردانی کرد.

بنابرسخنان وی، حزب خلق دموکرات تاجیکستان با کسب 50.4 درصد، 2 میلیون و 139.7 هزار رای مردم 12 کرسی پارلمان را به دست آورد.

حزب کشاورزی تاجیکستان که تا به حال در مجلس نمایندگان از چهار کرسی برخوردار بود در انتخابات روز گذشته 16.5 درصد از آراء انتخابات کنندگان را (700.5 هزار) کسب و 4 کرسی خود را حفظ کرده است.

احزاب دموکرات و سوسیالیست تاجیکستان به ترتیب با دریافت 5.15 درصد و 5.1 درصد آراء مردم هر یکی در پارلمان یک کرسی دریافت کردند.

حزب اصلاحات اقتصادی 16.6 درصد یا آراء 705.2 هزار انتخاب کنندگان را به دست آورده 4 کرسی در پارلمان را کسب کرده است.

حزب کمونیست تاجیکستان در انتخابات روز گذشته با دریافت 3.1 درصد آراء  به مانند حزب سوسیال دموکرات این کشور که تنها 0.3 درصد رای آورده به پارلمان این کشور راه نیافتند.

به این ترتیب، بنابر داده های اولیه، از میان بیش از 4.9 میلیون واجدان شرایط رای حدود 4.3 میلیون یا 86 درصد آنها در انتخابات پارلمانی روز گذشته تاجیکستان شرکت کردند.

روز گذشته از ساعت 6:00 صبح تا 20:00 شب درهای بیش از 3 هزار شعبه رای دهی در سراسر تاجیکستان و در سفارت و بناهای کنسولی این کشور در خارج باز شدند.

در انتخابات پارلمانی 1 مارس تاجیکستان 240 کاندید که 101 نفر از آنها به حزب حاکم خلق دموکرات متعلق و 139 نفر بقیه از شش حزب سیاسی دیگر از جمله حزب اصلاحات اقتصادی، حزب کشاورزی، حزب کمونیست، حزب دموکرات، حزب سوسیالیست، حزب سوسیال دموکرات بودند برای اشغال 63 کرسی این مجلس وارد رقابت شده بودند.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول