اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

کاهش شدید قیمت کله و جگر، گوشت را گران کرد

رئیس اتحادیه گوشت قرمز اصفهان گفت: آلایش گوسفند (کله، پاچه، جگر، پوست و ... )در هفته‌های اخیر افت زیادی را شاهد بوده و قیمتش یک‌سوم شده، هر زمان آلایش کاهش بیاید به همان اندازه گوشت افزایش قیمت پیدا می‌کند.

کاهش شدید قیمت کله و جگر، گوشت را گران کرد

اصغر پورباطنی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: از هفته گذشته به دلیل «کند شدن عرضه گوسفند» و «کاهش ارزش آلایش دام»، قیمت گوشت حدود 20 درصد افزایش یافت.

رئیس اتحادیه گوشت قرمز اصفهان توضیح داد: اصفهان در تأمین دام سبک خودکفا نیست و دام سبک اصفهان از استان‌هایی مانند لرستان، فارس و تبریز خریداری می‌شود، به همین دلیل در تعیین نرخ آن هم زیاد دخیل نیستیم.

 وی افزود: اصفهان مانند دیگر شهرها مراتع نداشته و ظرفیتی برای تأمین دام سبک به اندازه نیاز در آن وجود ندارد اما در تأمین دام سنگین در خود اصفهان مشکلی نداریم.

پورباطنی در توضیح «کاهش قیمت آلایش گوسفند» گفت: منظور از آلایش، سایر بخش‌های گوسفند مانند کله، پاچه، جگر، پوست و ... است، آلایش گوسفند در هفته‌های اخیر افت زیادی را شاهد بوده و قیمتش یک‌سوم شده، هر زمان آلایش کاهش بیاید به همان اندازه گوشت افزایش قیمت پیدا می‌کند.

رئیس اتحادیه گوشت قرمز اصفهان تصریح کرد: از ابتدای هفته جاری افزایش قیمت متوقف شده و در صورتی که عرضه گوسفند افزایش پیدا کند قیمت‌ها به قبل برمی‌گردد؛ دلیل اصلی نرسیدن دام به اصفهان شیوع ویروس، سیل و بارش‌هایی که در چند وقت اخیر داشتیم بوده و پیش‌بینی می‌کنم این اتفاق رخ دهد چون این مشکلات مقطعی است.

پورباطنی از نرخ تعیین شده برای گوشت قرمز خبر داد و گفت: سه نرخ گوشت گوسفندی بین 75 تا 95 هزار تومان در بازار تعیین شده و این تفاوت قیمت به دلیل تفاوت در کیفیت آن‌ها است.

وی اضافه کرد: قیمت قانونی بیش از 100 هزار تومان نداده‌ایم اما برخی مغازه‌داران با توجه به کیفیت گوشت تا هر کیلو 105 هزار تومان هم به فروش می‌رسانند.

رئیس اتحادیه گوشت قرمز اصفهان در پایان خاطرنشان کرد: کرونا از طریق دام منتقل نمی‌شود با این حال نسبت به ضدعفونی کردند مغازه‌ها اطلاع‌رسانی‌های لازم انجام شده و برای رعایت هرچه بهتر آن نظارت داریم.

انتهای پیام/63064/م20/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول