اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  سایر حوزه ها

سعیدی: سلامت ورزشکاران از کسب سهمیه مهم‌تر است/ وضعیت عباسعلی جای نگرانی ندارد

دبیرکل کمیته ملی المپیک گفت: عمده بحث ما سلامت ورزشکاران بوده که از کسب سهمیه هم مهمتر است.

سعیدی: سلامت ورزشکاران از کسب سهمیه مهم‌تر است/ وضعیت عباسعلی جای نگرانی ندارد

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، کیکاوس سعیدی در مورد سهمیه‌های کسب شده توسط ورزشکاران ایرانی اظهار داشت: با سهمیه روز گذشته حمیده عباسعلی در کاراته تعداد المپیکی‌های ما به 48 سهمیه رسید. دوومیدانی، تیراندازی، کشتی، دوچرخه‌سواری، تیراندازی با کمان، تکواندو، والیبال، بسکتبال، کاراته و شمشیربازی رشته‌هایی هستند که تا کنون سهمیه گرفته‌اند.

وی با اشاره به وضعیت آسیب دیدگی عباسعلی که روز گذشته سهمیه را کسب کرد، گفت: آخرین ویدئویی که از او دیدم جای نگرانی نیست و قرار است تحت مداوا قرار بگیرد. او علیرغم آسیب دیدگی مدال طلا گرفت و سهمیه را کسب کرد. 

دبیرکل کمیته ملی المپیک با اشاره به شیوع ویروس کرونا گفت:‌ ما تابع سیاست‌های ملی مبارزه با کرونا هستیم و توصیه‌های وزارت بهداشت را موظف به انجام هستیم. در ورزش هم ستاد ملی مبارزه با کرونا که زیر نظر وزارت ورزش و با محوریت فدراسیون پزشکی، ورزشی دنبال می‌شود را موظف به تبعیت هستیم. 

سعیدی در مورد ادامه سهمیه‌ها گفت: کشتی باید به قزاقستان برود و ژیمناستیک هم مسابقات باکو و قطر را پیش رو دارد. کاراته هم دو سهمیه را کسب کرده و بعد از مسابقات اتریش قرار است اردوی چند روزه‌ای را برگزار و سپس به مراکش بروند. در حال حاضر عمده بحث ما سلامت ورزشکاران بوده که از سهمیه هم مهمتر است. ما باید سلامتی ورزشکاران را مدنظر قرار دهیم. صالحی‌امیری رئیس کمیته هم لحظه‌ای مسائل را دنبال می‌کند و دستورات لازم را می‌دهد.

وی در مورد شرایط استفاده از آکادمی ملی المپیک گفت: در حال حاضر فقط افرادی که سهمیه گرفته‌اند می‌توانند از امکانات تخصصی آکادمی استفاده کنند. اردوهای متمرکز تقریبا انجام نمی‌شود. توصیه ما به ورزشکارانی که برای کسب سهمیه به اروپا رفته‌اند همانجا بمانند و اردو بزنند چون دیگر مسائلی مانند قرنطینه و دریافت ویزا وجود نداشته باشد.

دبیرکل کمیته ملی المپیک در مورد احتمال لغو مسابقات المپیک گفت:‌ قرار شد بر اساس آخرین نظریه‌آی که توماس باخ اعلام کرد کمیته بین‌المللی المپیک تا اردیبهشت ماه نظر نهایی خود را در این خصوص اعلام کند. امیدواریم این مشکل یعنی ویروس کرونا رفع شود و المپیک در موعد مقرر برگزار شود.

انتهای پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول