اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  فوتبال ایران

معبودی: داور اشتباه شنید، کارت قائدی را به من داد / زنوزی باید کسی را بگذارد که برایش دلسوزی کند

کاپیتان تیم ماشین‌سازی تبریز گفت: زنوزی در ایران نیست و با هر کسی هم تماس بگیرد راستش را نمی‌گویند و نمی‌داند چه اتفاقاتی در باشگاه‌ها می‌افتد.

معبودی: داور اشتباه شنید، کارت قائدی را به من داد / زنوزی باید کسی را بگذارد که برایش دلسوزی کند

عزیز معبودی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در خصوص شیوع سرماخوردگی در تیم‌های مختلف لیگ برتر و نگرانی‌هایی که بابت ویروس کرونا وجود دارد، اظهار داشت: به هر حال باید با این مسأله کنار بیاییم. در اردوی تیم ما خدا را شکر اتفاق خاصی نیفتاده، بعد از بازی این هفته یکی دو بازیکن سرماخوردگی ساده داشتند که خدا را شکر مشکلی نبود، البته در تبریز شاید به خاطر سرمای شدید مردم زیاد درگیر این مسأله نیستند اما ما چون باید مدام به سفر و شهرهای مختلف برویم، ممکن است درگیر این مسأله شویم. بهتر بود یکی دو هفته بازی‌ها را به تعویق می‌انداختند و فکر نمی‌کنم مشکل خاصی پیش می‌آمد. در کشورهای عربی و حتی اسپانیا و ایتالیا مسابقات را به تعویق می‌اندازند، نمی‌دانم چرا فدراسیون فوتبال ما چرا این کار را نکرد.

معبودی ادامه داد: خبری بود که در تیم سپاهان هم چند بازیکن مریض شدند، البته خدا را شکر مشکل آنها جدی نبود اما نگرانی‌هایی را به وجود می‌آورد. یا بازیکنان ملوان و سپیدرود که دچار این بیماری شدند و در چند شهر استان گیلان هم این ویروس پخش شده است. ما بازیکنان محل کارمان زمین تمرین است و به جز زمین تمرین و خانه جای دیگری نمی‌رویم ولی به هر حال افرادی که در ورزشگاه‌ها کار می‌کنند یا عوامل برگزاری مسابقات ممکن است ناقل این بیماری باشند. هر چند که ما با آنها رفت و آمد و ارتباطی نداریم، اما ممکن است از طریق آنها دچار بیماری شویم. 

مدافع ماشین‌سازی تبریز در مورد نبودش مقابل نساجی و شکست در این بازی، گفت: بودن یا نبودن من ملاک نیست. بعد از بازی با سپاهان تیم ما مریض شده است. اینکه چند بازیکن نباشند، دلیل شکست نیست. در چند بازی اخیر ما بدترین خط دفاعی را داشتیم و این مسأله اصلاً خوب نیست. ما از لحاظ روحی مریض شده‌ایم. تیم ما نسبت به اول فصل با تغییراتی که در کادر فنی و کادر مدیریتی به وجود آمده افت شدیدی پیدا کرده و فعلا نتوانسته‌اند تیم را جمع و جور کنند، اما قول‌هایی داده‌اند. شرایط مالی و مدیریتی خوب نیست و همه اینها دست به دست هم داده تا تمرکز تیم به هم بریزد. در بازی با نساجی چند بازیکن حضور نداشتند. حامد لک کسالت داشت، دو بازیکن مصدوم بودند و من هم طبق معمول 4 کارته و محروم بودم.

وی در مورد اینکه چرا زیاد کارت زرد می‌گیرد، عنوان کرد: شاید به خاطر بازی درگیرانه‌ای است که در زمین دارم. کارت‌های من هیچ‌وقت به خاطر اعتراض نبوده، البته بعضی اوقات هم کارت زرد بیهوده می‌گیرم. مثلاً در بازی برگشت با استقلال داور به خاطر اعلام کمک خودش به من کارت زرد داد. به کمک داور گفتم برای چه به من کارت زرد می‌دهید و او گفت من نام قائدی را بردم اما او اشتباها معبودی شنیده، به من هم گفتند یک کارت زرد است خیلی اهمیت ندارد!

کاپیتان تیم ماشین‌سازی تبریز در مورد اینکه آیا بازیکنان این تیم نسبت به تغییرات زیاد در کادر فنی و مدیریتی اعتراضی ندارند، اظهار داشت: به چه کسی می‌توانیم اعتراض کنیم؟ فقط زنوزی را می‌شناسیم که او هم مالک است و نمی‌تواند در امور تیم دخالت کند. ما اصلاً هیأت مدیره باشگاه را ندیده‌ایم. به جز هوشنگ نصیرزاده و جمشید خطیبی شخص دیگری را نمی‌شناسیم. رسول خطیبی با آنها صحبت کرد و به او گفتند برو، الان هم ما صحبت کنیم به ما هم می‌گویند برو، نمی‌دانیم با چه کسی باید حرف بزنیم. 

وی ادامه داد: صد درصد جناب زنوزی هم از شرایط فعلی ناراحت است. به هر حال او هم هزینه می‌کند. باید کسی را بگذارد که برایش دل بسوزاند. ما که تمام توانمان را داخل زمین می‌گذاریم، برای ما یکی دو ماه بیشتر باقی نمانده، دینمان را ادا می‌کنیم و می‌رویم. آن‌هایی که در باشگاه می‌مانند مهم هستند. کل بودجه ما با مسافرت‌ها و پاداش‌ها و... 15 میلیارد است. اما حدود 200 میلیارد برای تراکتور هزینه می‌شود.

این بازیکن در ادامه گفت: من دلم می‌سوزد که زنوزی این همه خرج می‌کند اما در این تیم نتیجه‌ای نمی‌گیرد. شاید بهتر باشد او یک کادر مدیریتی خوب پیدا کند. کسی برای او و مجموعه‌اش دل نمی‌سوزاند. خودش خیلی فوتبالی است و می‌دانم تمام بازیکنان را از نظر اخلاقی و خانوادگی به خوبی می‌شناسد اما در ایران نیست و با هر کسی هم تماس بگیرد راستش را نمی‌گویند و نمی‌داند چه اتفاقاتی در باشگاه‌ها می‌افتد. همه به او می‌گویند اوضاع گل و بلبل است و فلان و بهمان کردیم. خودش حضور ندارد تا با بازیکنان و عوامل تیم‌ها مستقیم در ارتباط باشد.

معبودی در اشاره به نبود ارتباط مستقیم ماشین سازی با مالک باشگاه، تصریح کرد: حداقل امیدوارم تیم تراکتور سهمیه آسیایی بگیرد تا او مانند بقیه افرادی که در فوتبال سرمایه‌گذاری می‌کنند فوتبال‌زده نشود. زنوزی در سال‌های گذشته به ما سر می‌زد، اما امسال یک بار هم او را ندیدیم. در سال‌های قبل به رختکن تیم می‌آمد یا بر سر تمرینات حاضر می‌شد. وقتی پدر خانواده با فرزندانش ارتباط مستقیم داشته باشد، بچه‌ها هم دلشان قرص می‌شود اما نمی‌دانم چرا امسال پدر خانواده با ما قهر کرده است. او نه ابتدای فصل پیش ما آمد و نه هنگامی که این تغییر و تحولات ایجاد شد.

این بازیکن ادامه داد: آخرین باری که زنوزی را دیدم بازی سال گذشته مقابل پرسپولیس بود که سرمربی ما رضا مهاجری بود. بعد از بازی به رختکن ما آمد و گفت حق‌تان باخت نبود و به ما پاداش داد. او از این کارها زیاد می‌کند اما امسال نه او را دیدیم و نه همراهانش را نه کسی از هیأت مدیره باشگاه را، درواقع ما یک سال پدر خانواده را ندیده‌ایم.

وی در مورد دریافتی بازیکنان ماشین‌سازی گفت: من خودم 40 درصد گرفته‌ام، یکی 55 درصد گرفته، یکی 20 درصد، یکی 30 درصد و... فکر می‌کنم تنها باشگاهی که دریافتی بازیکنانش تا این حد نوسان دارد ما باشیم. در صورتی که یک مجموعه هستیم و باید همه چیزمان برابر باشد. یک چک به ما داده‌اند که تلاش می‌کنند پاس شود و این چک هم درصدهای متفاوتی دارد.

مدافع ماشین سازی ادامه داد: قرارداد تیم‌های دیگر با ما اصلاً قابل مقایسه نیست. شجاع خلیل‌زاده می‌گوید من 40 درصد گرفته‌ام ولی آیا قرارداد او با ما یکی است؟ خدا به شجاع بیشتر بدهد، نمی‌گویم چرا او اینقدر پول گرفته، اما 40 درصد او با 40 درصد تیم ما خیلی متفاوت است. اگر مالک باشگاه ما در جیب کتش دست کند 6-5 میلیارد پول می‌ریزد اما نمی‌دانم چرا به ما پولی نمی‌رسد. البته باید این را هم بگویم که بودجه ما از هواپیمایی آتا فراهم می‌شود که آن‌ها هم به دلایل مختلف و حالا به خاطر ویروس کرونا مشکل مالی پیدا کردند.

معبودی در مورد صحبت‌هایی که در خصوص برکناری احد شیخ لاری مطرح شده است، عنوان کرد: در مورد کادر فنی صحبتی ندارم چون در حیطه من نیست و هیچ وقت در امور کادر فنی ورود نمی‌کنیم اما باید بگویم احد شیخ لاری واقعا انسان شریفی است و همه بازیکنان از او راضی هستند. اینکه گفته می‌شود به او اولتیماتوم داده‌اند اصلاً درست نیست و شلوغش کرده‌اند. به هر حال طبیعی است که وقتی باخت می‌آید یک کلاغ و چهل کلاغ می‌شود. هیچ حرفی در مورد برکناری او نشنیده‌ام. اگر هم تصمیمی بگیرند خود باشگاه می‌داند، ما هم تابع باشگاه هستیم.

کاپیتان ماشین سازی در خصوص بازی این هفته مقابل فولاد خوزستان تصریح کرد: از امروز استارت کار و تمرین برای بازی با فولاد را می‌زنیم. بازی واقعا سختی داریم. تیم‌های جواد نکونام همیشه محکم و درگیرانه بودند. برخلاف ما، آن‌ها در نیم فصل یارگیری خیلی خوبی داشتند و الان هم جزو مدعیان سهمیه آسیایی هستند. جواد نکونام خودش بازیکن بزرگی بوده و دوست دارد که تیمش در آسیا باشد. آنها بازی قبلی خودشان را هم برده‌اند و ما در خانه آنها کار سختی داریم اما تلاش می‌کنیم از اهواز با امتیاز برگردیم تا شرایطمان بهتر و دل هوادارانمان شاد شود.

انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ا

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول