اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

زوج فرهنگی، قهرمان دانش آموزان طارمی/ ارسال اقلام بهداشتی برای 1600 دانش‌آموز محروم طارم سفلی

در شرایطی از جامعه که برخی افراد سودجو اقدام به احتکار اقلام بهداشتی می‌کنند، آقامعلم و خانم معلم دانش آموزان طارمی موفق شده‌اند در کنار کارهای عام‌المنفعه و خیری که انجام می‌دهند، این‌بار با جذب خیران برای 1600 دانش‌آموز طارمی بسته بهداشتی و غذایی تهیه کنند.

زوج فرهنگی، قهرمان دانش آموزان طارمی/ ارسال اقلام بهداشتی برای 1600 دانش‌آموز محروم طارم سفلی

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، طارم‌سفلی یکی از مناطق محروم استان قزوین است که شامل روستاهای متعددی است و مردمان این منطقه در فصول مختلف سال، مشکلات فراوانی را متحمل می‌شوند، از مشکلات فصل سرما و بسته شدن راه‌های ارتباطی گرفته تا نبود امکانات گوناگون. البته همواره گروه‌های جهادی، قرارگاه پیشرفت و آبادانی و نیروهای خدوم جهت خدمت‌رسانی به مردم محروم به این منطقه رفت و آمد دارند.

دانش‌آموزان هر روستای این منطقه، دورهٔ ابتدایی را در روستای خود می‌گذرانند و برای تحصیل در دوران متوسطهٔ اول و دوم باید به مدرسهٔ شبانه‌روزی ماهین بروند. به‌دلیل دشوار بودن شرایط منطقه، معمولاً معلم‌ها در این مدرسه ماندگار نیستند و تنها یک‌سال مقرری خود را در آن‌جا می‌گذرانند و می‌روند. محمد حداد ماهینی معلمی است که به همراه همسر خود، منصوره مصطفوی منتظری ، که او نیز فرهنگی است، بیش از 20 سال است در مدرسهٔ شبانه‌روزی یک منطقهٔ محروم در استان قزوین مانده‌اند و عمر خود را وقف تربیت و آموزش به دانش‌آموزان روستایی کرده‌اند و در این میان با جذب خیرین گوناگون، کمک‌های شایانی نیز برای دانش‌آموزان این منطقه جمع‌آوری کرده‌اند. این زوج فرهنگی امروز قهرمان دانش آموزان محروم طارم سفلی هستند.

 

 

 

 

 

ارسال ۲ کامیونت مواد بهداشتی، شوینده و مواد غذایی مقوی

در شرایطی از جامعه که به‌دلیل شیوع ویروس کرونا برخی از سودجویان و منفعت‌طلبان با احتکار اقلامی مانند ماسک، دست‌کش و اقلام بهداشتی و دارویی، به مشکلات موجود در کشور دامن می‌زنند و به سلامت جامعه آسیب وارد می‌کنند، معلم سخت‌کوش روستای ماهین با جذب خیرین موفق شده است ۲ کامیونت خاور اقلام شوینده و بهداشتی نظیر دستمال‌کاغذی، جرم‌گیر، ژل ضدعفونی‌کننده و مایع ظرفشویی و دستشویی به ارزش 100 میلیون تومان برای 1600 دانش‌آموزان بی‌بضاعت منطقهٔ طارم‌سفلی جمع‌آوری کند تا آنان نیز بتوانند با رعایت موارد بهداشتی، از بحران ویروس کرونا محفوظ بمانند.

در کنار این مسئله وی موفق شده است با کمک خیرین، مواد غذایی مفید که موجب تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شوند به ارزش 70 میلیون تومان جذب کند تا دانش‌آموزان این منطقهٔ محروم از شرایط موجود رهایی یابند. هم‌چنین خیر دیگری نیز تعدادی ماسک را به دانش‌آموزان بی‌بضاعت این منطقهٔ محروم اهدا کرده است. حداد ماهینی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در قزوین می‌گوید: کشور در شرایطی قرار دارد که به‌دلیل شیوع ویروس کرونا، متأسفانه برخی اقدام به پنهان کردن و احتکار اقلامی مانند ماسک یا لوازم بهداشتی می‌کنند، در این بحبوبه خیرینی نیز با جان و دل و با خلوص نیت این کالاها را در اختیار دانش‌آموزان محروم ما قرار می‌دهند. کالاهایی که این خیرین عزیز به منطقهٔ ما ارسال کرده‌اند، در جو کنونی جامعه در مناطق شهری نیز به‌سختی پیدا می‌شود، اما آنان ترجیح داده‌اند این لذت را با آینده‌سازان مناطق محروم این مرز و بوم قسمت کنند. لذتی که در اهدای این اقلام در شرایط کنونی جامعه به مردم مظلوم وجود دارد، وصف‌ناشدنی است و انسانیت و هم‌نوع‌دوستی خیرین عزیز ما در این شرایط، به اوج می‌رسد.

 

دانش‌آموزانی که با عشق درس می‌خوانند

حداد ماهینی جزو آن دسته از معلمانی است که عشق به خدمت در قلب و روحش موج می‌زند و تنها به فکر این است که چگونه می‌تواند دانش‌آموزان محروم را در شرایطی قرار دهد که به‌جز درس خواندن و مطالعه، به مسئلهٔ دیگری نیندیشند. این زوج فرهنگی هر ساله تمامی اقلام مورد نیاز دانش‌آموزان از قبیل کوله‌پشتی، لباس فرم، لوازم‌التحریر و دیگر موارد را با رایزنی با خیرین گوناگون برای دانش‌آموزان این منطقهٔ محروم تهیه می‌کنند. حداد از همکاری سپهریان، رئیس ادارهٔ آموزش‌وپرورش طارم‌سفلی نیز سخن به میان می‌آورد و می‌گوید زحمات و تلاش‌های بی‌دریغ او نیز برای دانش‌آموزان غیرقابل انکار است و تلاش فراوانی می‌کنند که دانش‌آموزان محروم این منطقه کمبودی را احساس نکنند و با خیالی آسوده بتوانند به تحصیل بپردازند. وی می‌گوید: بیش از 20 سال پیش که ما به‌عنوان معلم به این منطقه آمدیم، به‌دلیل فرهنگ و عادات خاصی که روستاییان دارند، دختران اجازهٔ تحصیل در مقاطع بالا را نداشتند و معمولاً به تحصیل در دوران ابتدایی اکتفا می‌کردند، اما اکنون حدود 200 نفر از بانوان این منطقه موفق شده‌اند مقاطع بالای تحصیلی را بگذرانند و به مدارج علمی و موفقیت‌های خوبی برسند.

از روستاهای دور افتادهٔ طارم تا بارگاه ملکوتی علی‌بن‌موسی‌الرضا(ع)

حداد ماهینی از همکاری خیرین در برآورده شدن آرزوهای دانش‌آموزان مناطق محروم می‌گوید و عنوان می‌کند: معمولاً دانش‌آموزان این منطقه آرزو دارند سفر زیارتی به مشهد مقدس داشته باشند اما به‌دلیل بضاعت مالی ناچیزی که دارند، والدین آن‌ها قادر به برآوردن این حاجت دانش‌آموزان نیستند. خیرینی که جذب مدرسهٔ ما شده‌اند، این حاجت دانش‌آموزان ما را نیز برآورده می‌کنند و هر ساله تعدادی از آن‌ها را راهی دیار مشهد می‌کنند تا جان خود را با صفای امام‌رضا(ع) شست‌وشو دهند و روح خود را در حرم این امام رئوف تازه کنند. هم‌چنین بنده با برخی پزشکان نیز ارتباط گرفته‌ام که در فصولی از سال دانش‌آموزان و خانواده‌های آن‌ها که مشکلات خاصی دارند را به‌صورت رایگان ویزیت و درمان می‌کنند یا افرادی‌که نیاز به عمل جراحی داشته باشند را به‌صورت رایگان عمل می‌کنند.

دعای والدین موجب عاقبت‌بخیری می‌شود

این معلم فداکار از روزهای سخت و در عین حال شیرینی که در این منطقه گذرانده است می‌گوید و بیان می‌کند که در این منطقه لحظات تلخ و شیرینی را سپری کرده است، از تصادف هولناکی که معتقد است با دعای دانش‌آموزان از آن جان سالم به‌در برده است تا تلاش برای خدمت‌رسانی به آینده‌سازان مناطق محروم که عاقبت‌بخیری خود را در این مسئله می‌داند و معتقد است دعای مادرش او را عاقبت بخیر کرده است. حداد ماهینی در زمینهٔ نگارش نیز توانمند است و موفق شده است کتابی در رابطه با گیاهان دارویی منطقه و خواص و فواید آن‌ها به چاپ برساند. وی در ادامه عنوان می‌کند: تصمیم دارم به‌زودی نمایشگاهی در منطقه برگزار کنم و سیر تکامل زندگی مردم این منطقه را در این نمایشگاه به مخاطبین نشان دهم تا بدانند قدیمی‌های این منطقه از چه نوع ظروف و وسایلی برای گذراندن امور خود استفاده می‌کرده‌اند و به مرور چه کالاهایی جایگزین این وسایل قدیمی شده‌اند. امیدوارم در راهی که در پیش گرفته‌ام خداوند مرا یاری کند تا بتوانم تا پایان عمر به مردم این منطقه خدمت کنم.

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، در جو کنونی کشور که شرایط سختی بر جامعه حاکم است و علاوه بر مشکلات داخلی، رسانه‌های بیگانه نیز به داخل کشور چشم دوخته‌اند تا سیاه‌نمایی کنند و شرایط را حاد نشان دهند، چقدر خوب است هنوز هم افرادی را می‌بینیم که حالمان را خوب می‌کنند و بدون هیچ‌گونه چشم‌داشتی، تنها به فکر خدمت‌رسانی هستند تا شاهد پیشرفت کشور باشند و در این راه از هیچ کوششی دریغ نمی‌کنند.

گزارش از معصومه امینی

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول