اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

خبر خوب

خبرهای خوب از جنس شکست «کرونا»

لابه‌لای همه اخبار، عکس‌ها و ویدئوهایی که این‌ روزها از ویروس مرموز «کرونا» می‌شنویم و می‌خوانیم، همیشه خبرهای خوبی هست که لبخند روی لب‌مان می‌نشاند و امید در دل‌های‌مان می‌کارد. این بسته خبری - گزارشی مجموعه‌ای از همین خبرهای حال‌خوب‌کن است.

خبرهای خوب از جنس  شکست «کرونا»

خبرگزاری فارس؛گروه خبر خوب: همیشه در هیاهوی اعداد و ارقام، بین ویدئوهایی که معلوم نیست راست باشد یا دروغ، وسط حرف‌ها و آمارهای ضد و نقیض، خبرها و گزارش‌هایی هم هست که حالمان را خوب می‌کند. مثل همه عکسها، خبرها و ویدئوهای کوتاه و بلندی که این روزها درباره مهربانی و همدلی مردم برای شکست «ویروس کرونا» منتشر می‌شود. پایان هرروز، شاید بهترین فرصت باشد برای مرور این خبرهای خوب. خبرهای خوبی که شاید امروز ندیده باشید:

ایران در رتبه دوم بهبود «کرونا»یی ها

امروز، سخنگوی قرارگاه مقابله با کرونا در صفحه توئیتر شخصی‌اش خوش‌خبر بود و از آماری جالب خبر داد. دکتر «کیانوش جهانپور» نوشت: «بر اساس آمار رسمی سازمان بهداشت جهانی، ایران توانسته پس از چین بیشترین تعداد بیمار مبتلا به کرونا را درمان کند.» او، این را هم نوشته است که ایران تاکنون با درمان و بهبود قطعی حداقل ۱۲۳ بیمار، بالاتر از کشورهای سنگاپور، ایتالیا، ژاپن و کره جنوبی در رتبه دوم درمان بیماری «کووید ۱۹» در جهان قرار دارد. این در حالی است که تا امروز و از بین ۵۹۳ نفر مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در کشور،۴۳ نفر فوت کرده‌اند.

 

کیت‌های ایرانی تشخیص کرونا تایید شد

امروز، سخنگوی دولت، یک خبر مهم و البته امیدآفرین هم داد. علی ربیعی گفت: «انستیتو پاستور کیت‌های ساخت وزارت دفاع را تأیید کرده است.» آقای ربیعی گفت که با تلاش نیروهای مسلح کیت‌های تشخیص قطعی کرونا تولید شد و انستیتو پاستور هم با مقایسه آن با کیت‌های خارجی و آزمایش‌های کیفی، مهر تاییدش را روی کیت‌های تولید داخل هم زده است.

 

از ته دل بخند؛ به چالش دعوت کن

این روزها که تمام فکر و ذکرمان، تلاش برای سلامتی و شکست دادن کرونا شده است، روحیه بیشتر از هرچیز دیگر به کار می‌آید. شاید برای همین باشد که پویشی خلاقانه توسط کاربران شبکه‌های اجتماعی راه افتاده است و هرکس با انتشار یک سلفی خندان با لبخندی واقعی و خنده‌ای از ته دل، جندتا از دوستانش را هم به این چالش دعوت می‌کند و همین‌طور زنجیره وار، در روزهایی که بیشتر از همیشه به لبخند احتیاج داریم، سلفی‌های خندان روی صفحه گوشی‌هایمان ظاهر می‌شود. شما هم این حال خوش را امتحان کنید.

 

ابتکار جالب یک شیرینی‌فروشی در گرگان 
بعضی کارها شاید ضرر و منفعت مادی چندانی نداشته باشد. اما به چشم زمینی‌ها و حتی آسمانی‌ها خیلی باارزش است. مثل این ابتکار شیرینی فروش گرگانی که خواسته در حد توانش، کام جهادگران خط مقدم مقابله با کرونا را شیرین کند.او روی کاغذی پشت ویترینش نوشته است:«عرضه نان و شیرینی برای پرستاران و پزشکان بیمارستان ۵آذر و صیادشیرازی رایگان می‌باشد.درود بر پرسنل خط مقدم» دو بیمارستانی که این روزها پذیرای مبتلایان به این ویروس منفور است. کام‌ات شیرین قناد خوش قلب!

 

 

توزیع ماسک به‌جای حلوای ختم

اگر تا چند وقت پیش می‌شنیدید که یک خانواده به جای برگزاری مراسم ختم عزیز تازه درگشته‌شان، توزیع بسته‌های بهداشتی و مراقبتی در برابر یک ویروس را با همان هزینه برگزیده‌اند، شاید تعجب می‌کردید. اما حالا همه آن چهار هزار نفری که بسته‌های بهداشتی اهدا شده توسط این خانواده مشگین شهری به دست‌شان رسیده است، حتما برای آمرزش روح عزیز تازه درگذشته این خانواده دعا می‌کنند. کار خیر و خلاقانه‌ای که ارزش آن، از برگزاری مجلس ختم حتما بیشتر است.

 

 

 

طلبه‌های جهادی این بار در قامت پرستار

در روزهایی که حتی ملاقات با بیماران در همه بیمارستان‌ها هم تعطیل شده، باز هم می‌شود راهی برای همراهی با بیماران و نیروهای درمانگر بیمارستان پیدا کرد. مثل این طلبه‌ها که داوطلب شدند به بیمارستان‌ها و بخش‌های قرنطینه بیماران مبتلا به کرونا بروند و کمک دست پزشکان و پرستاران و همراه بیماران باشند. اول، با چهل نفر شروع کردند. اما الآن بیش از پانصد نفر طلبه در قم ثبت‌نام کرده‌اند تا وارد بخش‌های مختلف کار جهادی شوند. از این تعداد بیش از صد نفر بنا است وارد منطقه قرنطینه شوند و همراه بیمارها باشند.

 

تولید و توزیع ماسک رایگان در سقز

در حالی‌که برخی فرصت‌طلبان ماسک و یا اسپری‌های ضدعفونی‌کننده را به قیمت‌های چند برابر می‌فروشند، یک کارخانه تولیدی در سقز استان کردستان یکی از خطوط تولید خود را به تولید ماسک اختصاص داده که به صورت رایگان در بین مردم توزیع می‌کند.

 

کرونا هم نتوانست این دانشکده را تعطیل کند

برخلاف خیلی دانشگاه‌های ایران، دانشکده داروسازی دانشگاه جندی شاپور اهواز تعطیل نشده است. دانشجویان جوان این دانشکده به همراه هیات‌علمی دانشکده داروسازی از صبح پنج‌شنبه تا پاسی از شب تلاش کردند تا صدها لیتر ماده ضدعفونی تولید کنند و رایگان به بیمارستان‌های اهواز برسانند. پروژه‌ای که بی‌وقفه و شبانه‌روز ادامه دارد.

 

پهنای باند برای دانشجویان و دانش آموزان رایگان شد

این روزها که مدرسه‌ها و دانشگاه‌ها هم تعطیل‌شده‌اند تا بلای «کرونا» زودتر بساطش را از ایران جمع کند و برود، خیلی‌ها نگران عقب افتادن محصلان و دانشجویان از درس‌ها هستند. حالا یکی از مدیران وزارت علوم این مژده را به نقل از وزارت ارتباطات داده است که با تکیه‌بر زیرساخت‌های موجود، می‌تواند پهنای باند دسترسی به کلاس‌های آموزشی را برای دانشجویان و دانش‌آموزان رایگان کند. این هم یک‌جور همدلی لذت‌بخش با اهالی درس و کتاب.

 

در خط مقدم مقابله با کرونا چه خبر است؟

این روزها، خط مقدم مبارزه با کرونا، دربخش‌های قرنطینه بیمارستان‌ها در شهرهای مختلف شکل‌گرفته است. این ویدئوی کوتاه هم نمایشگر تلاش پزشکان پرستاران و کادر بیمارستان بقیه‌الله (عج) است. اینجا پرستاری حضور دارد که کاملاً داوطلبانه به بیمارستان آمده تا از بیماران کرونایی مراقبت کند. پرستار دیگری هم هست که 28 روز از بازنشستگی‌اش می‌گذرد؛ اما با اصرار خودش آمده تا همراه همکارانش در درمان بیماران مبتلا به کرونا باشد.شما هم شریک حال خوب این گزارش باشید.

 

 

بمب انرژی در بخش کرونایی ها

بدون هیچ مقدمه‌ای دعوت می‌کنیم این چند دقیقه همنشینی با پزشکان و پرستاران بخش قرنطینه بیماران کرونا در بیمارستان «رازی» اهواز را ببینید و روحیه بگیرید.

 

 

اگر خواستید گزارش مکتوب این همراهی را بخوانید هم اینجا را ببینید.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول