اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

ایستگاه فضایی چین به مدار می‌رود

ایستگاه بعدی فضایی چین که قرار بود سال ۲۰۲۲ در مدار قرار گیرد، حالا زودتر از موعد آماده شده و طبق اطلاعات موجود، تا پایان سال جاری میلادی به فضا می‌رود.

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، برنامه فضایی چین از سال ۱۹۶۱ میلادی با پرتاب موشک به فضا آغاز شد و با ساخت ماهواره با کمک شوروی گسترش یافت.

در سال ۱۹۷۰ میلادی چین توانست پنجمین کشوری شود که ماهواره ساخت خود را به فضا بفرستد؛ پس از آن چین برنامه فرستادن انسان به فضا را در دستور کار خود قرار داد.

چین همچنین پیشنهاد همکاری در ایستگاه فضایی جهانی را داد ولی این پیشنهاد با مخالفت آمریکا روبرو شد، به این دلیل چین برنامه ساخت ایستگاه فضایی چینی را در دستور کار خود قرار داد.

ایستگاه فضایی تیانگونگ ۲ یک آزمایشگاه فضایی چینی و بخشی از برنامه «پروژه ۹۲۱–۲ ایستگاه فضایی تیان گونگ» است؛ این ایستگاه در ۱۵ سپتامبر سال ۲۰۱۶ راه اندازی شد.

ایستگاه فضایی تیانگونگ ۲ نه در طراحی و نه در برنامه‌ریزی، به عنوان یک ایستگاه مداری دائمی در نظر گرفته نشده‌است؛ بلکه، بستری آزمایشی برای فناوری‌های کلیدی‌است که در ایستگاه فضایی مدولار بزرگ چین که برای راه اندازی در سال ۲۰۲۳ برنامه‌ریزی شده در نظر گرفته شده و استفاده می‌شود.

ایستگاه بعدی فضایی چین که قرار بود در سال ۲۰۲۲ در مدار قرار بگیرد، حالا زودتر از موعد آماده شده و طبق اطلاعات موجود، تا پایان سال جاری میلادی با استفاده از یک راکت تجاری ارزان تر از نمونه های مورد استفاده اسپیس ایکس، به فضا خواهد رفت.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول