اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

پهپادها و ربات‌های کشاورزی در 8 سال آینده بخش کشاورزی را متحول خواهد کرد

طی 8 سال آینده پهپادها و ربات‌ها بخش کشاورزی را متحول خواهد کرد و از همین الان با پیش‌بینی بازار بسیار مناسب برای این تکنولوژی‌ها شرکت‌های بزرگ جهان به تولید گسترده آن پرداخته‌اند.

پهپادها و ربات‌های کشاورزی در 8 سال آینده بخش کشاورزی را متحول خواهد کرد

به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از OPENPR، تحقیقات اخیر نشان می‌دهد که پهپاد‌ها و ربات‌ها در بخش کشاورزی در فاصله سال‌های 2020 تا 2028 تأثیر بسیار شگرفی خواهد داشت. از این رو تقاضا برای این دو مورد به جهت اینکه در افزایش تولید محصولات کشاورزی نقش عمده‌ای خواهند داشت، افزایش خواهد یافت.

در حال حاضر در بازار محصولات کشاورزی تکنولوژی‌ها به سمت تولید این دو تکنیک روی آوردند چراکه پیش‌بینی می‌کنند بازار آینده بسیار مناسبی خواهد داشت.

بر اساس این گزارش، پیش‌بینی شده است بازار ربات‌ها و پهپادهای کشاورزی طی سال‌های 2020 تا 2028 به سرعت رشد خواهد کرد. 

شرکت‌هایی که در این زمینه فعالیت می‌کنند، سودهای خود را بر اساس آمارهای مالی، چشم‌انداز آینده و چشم‌انداز تولید محصولات کشاورزی که متأثر از استفاده از این تکنیک خواهند بود ارزیابی می‌کنند. 

پهپادها می‌توانند در بخش کشاورزی بدون حضور انسان کمک کنند. مفهوم آن این است که انسان تنها با کنترل از راه دور می‌تواند از آنها کمک بگیرد. این پهپادها به جهت کارآیی که در بخش کشاورزی دارند تولید محصول را بسیار افزایش خواهند داد.

این پهپادها قادر هستند تصاویر دیجیتالی از بخش‌های مختلف کشاورزی بدون حضور انسان داشته باشند. اینها سنسورهای بسیار پیشرفته‌ای دارند که تصاویر آنها می‌تواند هر گونه آفت، بیماری یا نقاط ضعف و قوت واحد کشاورزی بزرگ را برای مالکان آن روشن کند.

در این میان ربات‌های بخش کشاورزی هم کاربرد گسترده‌ای را در افزایش راندمان و عملکرد کشاورزی دارند. ربات‌ها بیشتر در فرایند برداشت محصول به کار گرفته می‌شوند. البته کاربردهای دیگری نظیر آنالیز خاک، بذرافشانی، رصدهای محیطی و کنترل علف‌های هرز را نیز می‌توانند انجام دهند. 

در حال حاضر بسیاری از دولت‌ها و بخش‌های خصوصی از ربات‌های بخش کشاورزی در خدمات‌دهی به منظور افزایش تولید استفاده می‌کنند. کشاورزان می‌توانند از این ربات‌ها به عنوان بهترین و مناسب‌ترین تکنولوژی به جای استفاده از کارگر کمک بگیرند. 

استفاده از ربات‌ها در بخش خدمات کشاورزی می‌تواند سرمایه‌‌گذاری در بخش تجهیزات نیز باشد و به کشاورزان اجازه خواهد داد تا بدانند چه تجهیزاتی برای بخش کشاورزی آنها مناسب‌تر خواهد بود. در سال‌های گذشته ربات‌های شیردوش نیز به این بخش اضافه شده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول