اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

تاجیکستان توافقنامه همکاری امنیتی با قطر را تصویب کرد

پارلمان تاجیکستان امروز توافقنامه دولت این کشور با قطر در زمینه همکاری‌های امنیتی را تصویب کرد.

تاجیکستان توافقنامه همکاری امنیتی با قطر را تصویب کرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، پارلمان تاجیکستان امروز توافقنامه همکاری های امنیتی با دولت قطر را تصویب کرد.

جلسه مذکور تحت ریاست «شکورجان ظهوراف» رئیس مجلس نمایندگان برگزار و طی آن مسائل بسیار مهمی برای جامعه تاجیکستان بررسی شد.

نمایندگان پارلمان تاجیکستان طی این جلسه با اتفاق آراء توافقنامه بین دولتی تاجیکستان و قطر در مورد همکاری های امنیتی را تایید و اجرای آن را برای توسعه همکاری های آینده بین دو کشور مهم ارزیابی کردند.

«اکرام عمرزاده» معاون وزارت کشور تاجیکستان ضمن توضیح این موضوع گفت: توافقنامه مذکور برای توسعه فعال همکاری میان دولت تاجیکستان و قطر در زمینه مبارزه با جنایت، بویژه تروریسم و افراطگرایی پیش بینی شده است.

وی افزود: این توافقنامه ترتیب همکاری طرف ها در زمینه مبارزه با جنایت، جستجوی اشخاص در پیگرد قرار گرفته، افزایش فعالیت مقامات دو جانب و سایر موضوعات مورد توجه را تنظیم می کند.

توافقنامه مذکور در ماه فوریه سال 2017 میلادی در دوحه قطر به امضا رسید و رئیس جمهور تاجیکستان آن را برای بررسی و تصویب به مجلس نمایندگان ارسال کرد.

طبق این سند که از 17 ماده عبارت می باشد جانب ها در زمینه جلوگیری و شناسایی جنایت های مختلف از جمله جنایت های سخت و سازمان یافته همکاری خواهند کرد.

بین تاجیکستان و قطر در 13 دسامبر سال 1994 میلادی روابط دیپلماتیک برقرار شده است. طی این مدت بین دو کشور 20 سند همکاری در زمینه های مختلف به امضا رسیده است.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول