اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

کشف یک میلیون دستکش بهداشتی احتکاری/ توقف فعالیت واحدتولیدی ماسک تقلبی در تهران

مدیرکل صمت استان تهران با اشاره به نظارت این سازمان بر روند تولید و توزیع مواد بهداشتی و ضدعفونی کننده در سطح استان تهران از کشف یک میلیون جفت دستکش پزشکی نیز خبر داد.

کشف یک میلیون دستکش بهداشتی احتکاری/ توقف فعالیت واحدتولیدی ماسک تقلبی در تهران

یداله صادقی مدیرکل سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در خصوص کمبود ماسک و مواد ضدعفونی کننده و نحوه نظارت بر آن‌ها اظهار داشت: نظارت بر داروخانه‌ها به طور کلی بر عهده دانشگاه علوم پزشکی وسازمان تعزیرات حکومتی است و پلمپ با دستور و هماهنگی این دو مجموعه انجام می‌گیرد که تا به حال به بیش از 20 داروخانه اخطاریه‌های لازم داده شده  که در مواردی نیز منجر به پلمپ شده است.

وی با اشاره به کشفیات مواد احتکار شده ادامه داد: در ۲۴ ساعت گذشته با همکاری پلیس امنیت اقتصادی تعداد ۱۷ هزار ماسک و حدود ۱۶۶۹ کارتن معادل یک میلیون جفت دست‌کش یک بار مصرف پزشکی با ارزش ریالی ۴۰ میلیارد تومان کشف شده است.

رئیس سازمان صمت استان تهران در خصوص وضعیت کارخانه‌ها نیز خاطرنشان کرد: یک کارخانه تقلبی ماسک را در حومه کیانشهر کشف و با توقف فعالیت آن بالغ بر ۵ هزار عدد ماسک تقلبی نیز در این عملیات ضبط شده است.

الزام واحدهای صنعتی به تولید ۲۴ ساعته

صادقی افزود: بر اساس هماهنگی‌های صورت گرفته واحدهای صنعتی که اقدام به تولید ماسک و تجهیزات بهداشتی و ضدعفونی می‌کنند به صورت ۲۴ ساعته مبادرت به تولید برای برطرف کردن نیازهای مردم می‌پردازند.

وی یادآور شد: واحدهای تولیدی که ظرفیت تولید مواد ضدعفونی کننده را دارند ولی این بند تولید ماسک در پروانه فعالیت آن‌ها موجود نیست مجوز موقتی سه ماهه برای تولید داده شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران در پایان با اشاره به تلاش همکاران خود در این سازمان خاطرنشان کرد: از هفته آینده واحدهای تولیدی کل نیاز مواد شوینده، بهداشتی، ضدعفونی کننده و ماسک را بدون وابستگی به خارج تولید می‌کنند تا در سطح شبکه برای استفاده مردم توزیع شوند.

انتهای پیام/۶۷۰۶۶/م/س۲۰/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول