اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

یک منبع روس بازاشغال «سراقب» را تکذیب کرد؛ شهر در کنترل ارتش سوریه است

یک منبع نظامی روسیه، تسلط گروه‌های مسلح و تروریستی بر شهر «سراقب» در جنوب ادلب را تکذیب کرد.

یک منبع روس بازاشغال «سراقب» را تکذیب کرد؛ شهر در کنترل ارتش سوریه است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در حالی که صبح امروز (پنجشنبه) رسانه‌های نزدیک به گروه‌های مسلح و تروریستی سوریه، از تسلط این گروه‌ها بر شهر «سراقب» خبر دادند اما روسیه این موضوع را رد کرد.

خبرگزاری «اینترفکس» به نقل از یک منبع نظامی روس خبر داد که گزارش‌ها درباره اشغال سراقب توسط گروه‌های مسلح، نادرست است.

بر این اساس، این منبع گفت: «ارتش سوریه حملات همه گروه‌های مسلح به شهر سراقب را دفع کرد».

این منبع نظامی روس به اینترفکس تصریح کرد: «شهر سراقب به طور کامل در کنترل ارتش سوریه قرار دارد».

منبع مذکور همچنین افزود که علی‌رغم حملات گاه و بی‌گاه، ارتش سوریه به عملیات پاکسازی شهر سراقب از مین‌های انفجاری ادامه می‌دهد تا زندگی عادی را به آن بازگرداند.

از صبح امروز بود که منابع خبری معارض و برخی شبکه‌ها از جمله الجزیره با اشاره به وقوع درگیری‌های شدید در شهر سراقب، ادعا کردند که گروههای تروریستی توانسته‌اند مجددا سراقب را به اشغال خود درآورند. (جزئیات بیشتر)

گروه موسوم به «دیدبان سوریه» نیز ادعا کرد که با اشغال این روستا، مسیر بین‌المللی «دمشق-حلب» از سمت شمال غرب سراقب، تحت تسلط آتشباری آنان درآمده است، ولی سه کیلومتر با این مسیر فاصله دارند.

تروریست‌های «جبهه النصره»، «أنصار التوحید» (وابسته به داعش) و «أجناد القوقاز» شامگاه گذشته نیز به شمال غرب سراقب حمله کردند.

تروریست‌های وابسته به ترکیه قصد دارند با آغاز عملیات خود در جبهه سراقب، ارتش سوریه را مشغول کنند تا مانع از تداوم عملیات آن در منطقه مهم «جبل‌ الزاویه» در جنوب ادلب شوند.

نقشه نیروهای سوری در این محور این است که مقرهای تروریست‌ها در ارتفاعات «شحشبو»، جبل الاربعین و جبل الزاویه را از یکدیگر جدا کنند که به تبع آن، راه‌های امدادرسانی فیما بین آنان نیز قطع می‌شود.

عملیات ارتش سوریه علیه تروریست‌ها در استانهای ادلب و حلب از چهارم بهمن ماه گذشته مجددا آغاز شد و کما کان ادامه دارد. ارتش سوریه شامگاه گذشته یازده منطقه را در این محور آزاد کرد.

انتهای پیام/ص 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول