اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

ظرفیت آزمایشگاه تشخیص کرونا در قم افزایش می‌یابد

جانشین معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: آزمایشگاه تشخیص ویروس کرونا با ظرفیت انجام 50 نمونه‌گیری در روز، از روز گذشته در قم فعالیت خود را آغاز کرده که این ظرفیت در حال افزایش به 200 مورد است.

ظرفیت آزمایشگاه تشخیص کرونا در قم افزایش می‌یابد

جواد باقری در گفت‌وگو با فارس در قم، با بیان اینکه بازدیدهای مستمر توسط کارشناسان بهداشت از بیمارستان‌های کامکار و فرقانی انجام می‌شود، تصریح کرد: اطلاعات و آمار این بیمارستان‌ها به صورت مستمر درحال بررسی است.

وی با اشاره به اینکه با ورود کرونا به قم ستاد مقابله با بیماری‌های حاد تنفسی کرونا ویروس در معاونت بهداشت کار خود را آغاز کرده است، مطرح کرد: این ستاد هر روز درخصوص کارگروه‌های پشتیبانی، بیماری‌ها، عملیاتی و فنی و آموزش و اطلاع رسانی بصورت شبانه روزی مستقر و مباحث مورد نیاز را دنبال می‌کنند.

جانشین معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی قم از اعزام تیم‌های عملیاتی به درب منازل افراد فوت شده یا بیمار یاد کرد و گفت: آزمایشگاه تشخیص ویروس کرونا با ظرفیت انجام 50 نمونه‌گیری در روز از روز گذشته در قم فعالیت خود را آغاز کرده که این ظرفیت در حال افزایش به 200 مورد است.

وی از خرید و توزیع ملزومات مورد نیاز واحدهای بهداشتی یاد کرد و گفت: ماسک، کاور، دستکش و لباس‌های مورد نیاز برای نیروهای درمانی و سربازان خدمت مقدم مقابله با کرونا تهیه شده است.

باقری با بیان اینکه بازدید از اماکن عمومی و تجمعات و نظارت بر کارخانه‌ها به صورت مستمر درحال دنبال شدن است، تصریح کرد: بهداشت محیط حضور خود را در مراکز تهیه غذا فعال‌تر کرده است.

وی از توزیع 50 هزار مورد از بسته‌های رایگان ماسک و مواد ضدعفونی کننده طی روز گذشته در میان مردم یاد کرد و گفت: امروز نیز 100  هزار بسته در میان خانواده‌های قمی توزیع می‌شود و مناطق کم‌برخودار در اولویت دریافت این بسته‌ها هستند.

باقری خاطرنشان کرد: سه خط تلفن جدید با شماره‌های «36620999»، «36706030» و «36704368» درنظر گرفته شده است تا کارشناسان در واحد شهرستان معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم راهنمایی‌هایی لازم را به شهروندان ارائه دهند.

انتهای پیام/78023*40/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول