اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

کره جنوبی به زودی بزرگترین وارد کننده نفت آمریکا می‌شود

در آینده نه چندان دور و با توجه به روند افزایش شدید واردات نفت کره جنوبی از آمریکا، این کشور به بزرگترین خریدار نفت آمریکا بدل خواهد شد.

کره جنوبی به زودی بزرگترین وارد کننده نفت آمریکا می‌شود

به گزارش خبرنگار اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از راشاتودی، کره جنوبی که هم اکنون پنجمین وارد کننده نفت در جهان به شمار می‌رود قرار است طی سال جاری به قدری واردات نفت از آمریکا را افزایش دهد که با پشت سر گذاشتن کانادا به بزرگترین وارد کننده نفت آمریکا بدل شود.

سال گذشته میلادی کره جنوبی 13 درصد از نفت مورد نیاز خود را از آمریکا وارد کرد و به طور متوسط روزانه 375 هزار بشکه از این کشور نفت خرید. 

بنا به آمار ارائه شده از سوی آژانس بین‌المللی انرژی کره جنوبی در ماه نوامبر سال 2019 به طور متوسط روزانه 439 هزار بشکه نفت از آمریکا وارد کرد که این رقم برای صادرات نفت آمریکا به کانادا 482 هزار بشکه در روز بوده است.

در ماه‌های ژوئن،‌جولای و سپتامبر 2019 اما واردات نفت کره از آمریکا حتی بیشتر از کانادا بوده است.

بر اساس ارزیابی‌های صورت گرفته بر مبنای اطلاعات ارائه شده از سوی شرکت ملی نفت کره، پالایشگاه‌های این کشور نفت آمریکا را به طور متوسط 1.7 دلار ارزان‌تر از نفت عربستان خریداری کرده‌اند و این در حالی است که در سال 2018 نفت عربستان یک دلار ارزان‌تر از نفت آمریکا برای کره‌ای ها تمام می‌شد.

با توجه به اجرای سیاست کاهش عرضه نفت به بازار جهانی از سوی کشورهای اوپک پلاس، پایین آمدن قیمت نفت آمریکا، و افزایش تقاضا برای نفت شیرین سبک این کشور به خاطر اعمال قوانین جدید بر سوخت کشتی‌ها روند واردات نفت آمریکا توسط کره افزایش داشته است.

یکی دیگر از دلایل افزایش خرید نفت سئول از واشنگتن اعمال تحریم‌های آمریکا علیه ایران است که شرکت‌های کره‌ای را بیش از پیش به سمت واردات از آمریکا سوق داده‌اند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول