اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  ورزش بین الملل

واکنش سخنگوی دولت ژاپن به اظهارات پوند برای مشخص شدن تکلیف المپیک

سخنگوی دولت ژاپن تاکید کرد اظهارات ریچارد پوند عضو کمیته بین‌المللی المپیک برای مشخص شدن وضعیت المپیک 2020 تا 3 ماه آینده موضع رسمی IOC نیست.

واکنش سخنگوی دولت ژاپن به اظهارات پوند برای مشخص شدن تکلیف المپیک

به گزارش خبرگزاری فارس و به نقل از دیلی میل، سخنگوی دولت ژاپن امروز چهارشنبه اعلام کرد کمیته بین‌المللی المپیک و دولت محلی برای بازی‌های المپیک برنامه‌ریزی می‌کنند.

صحبت های یوشی هیده سوگا به دنبال اظهارات ریچارد پوند یک عضو کهنه‌کار کمیته بین‌المللی المپیک است که گفته بود کمیته برگزاری بازی‌های 2020 سه ماه زمان لازم دارد تا درباره سرنوشت بازی‌ها تصمیم بگیرد.

بازی‌های المپیک توکیو از 24 جولای با حضور 11 هزار ورزشکار و بازی‌های پارالمپیک از 25 آگوست با حضور 4400 ورزشکار آغاز می‌شود.

ریچارد پوند در این باره به آسوشیتدپرس گفت که سرعت شیوع ویروس کرونا می‌تواند باعث لغو بازی‌های المپیک شود.

وی اظهار داشت: برای شروع المپیکی خیلی از اتفاقات باید رخ دهد؛ شما باید کیفیت غذا، دهکده ورزشکاران و برقراری امنیت را بررسی کنید. اگر این موارد تایید نشود باید بازی‌ها را لغو کرد. این یک جنگ جدید است و شما باید با آن روبه‌رو شوید.

سوگا هم درواکنش به این اظهارات پوند با اصرار بر اینکه بازی‌ها لغو نمی‌شود و به تاخیر نمی‌افتد، تاکید کرد نظرات پوند بیانگر اظهارات رسمی IOC نیست.

سوگا در نشست خبری در این خصوص گفت: با توجه به اظهارنظر این شخص، IOC پاسخ داد که این موضع رسمی آنها نیست و کمیته بین‌المللی المپیک اقدامات لازم را برای آماده‌سازی بازی‌ها طبق برنامه پیش می‌برد.

پوند نایب‌رئیس کمیته بین‌المللی المپیک از سال 1978 و موسس آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ بوده است.

انتهای پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول