اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  رزمی

فرهادیان: مخالفت میزبان انتخابی المپیک با حضور تکواندو ایران تنها یک گمانه زنی است

رئیس سازمان تیم‌های ملی گفت: درباره مخالفت میزبان انتخابی المپیک با حضور ایران هیچ چیزی به شکل رسمی به ما اعلام نشده و تمامی صحبت ها بیشتر گمانه زنی و شفاهی است و هیچ پایه و اساسی ندارد.

فرهادیان: مخالفت میزبان انتخابی المپیک با حضور تکواندو ایران تنها یک گمانه زنی است

به گزارش خبرگزاری فارس، کرونا همه رشته ها از جمله تکواندو را تحت تاثیر قرار داده است. بعد از لغو رقابتهای تکواندو قهرمانی آسیا در بیروت و تغییر میزبان انتخابی المپیک از چین به اردن حالا خبرهای دیگری در این باره شنیده می شود. آرش فرهادیان رئیس سازمان تیم‌های ملی با اشاره به وضعیت تکواندوکاران و اردوی تیم ملی اظهار کرد: با توجه به تعویق رقابتهای تکواندو قهرمانی آسیا بچه های ما کماکان در اردو هستند و اردو تعطیل نشده اما شرایط تغییر کرده. در رقابتهای تکواندو قهرمانی آسیا قرار بود علاوه بر تیم اصلی نفراتی که از طریق جام ریاست فدراسیون جهانی سهمیه حضور در این رقابتها را کسب کرده بودند، به عنوان تیم دوم نیز در لبنان حضور پیدا کنند اما با لغو مسابقات نفرات مازاد از اردوی تیم ملی خارج شده اند و تنها 6 تکواندوکار اصلی در اردو باقی مانده اند و تنمرینات خود را پیگیری می کنند.

وی افزود: شرایط و فشار تمرینات نیز تغییر کرد چرا که پیش از این برنامه تمرینی برای رسیدن به اوج آمادگی در بیروت بود و حالا تمرینات به شکل روتین ادامه پیدا می کند.

فرهادیان درباره مخالفت اتحادیه تکواندو آسیا با میزبانی ایران در رقابتهای قهرمانی آسیا گفت: در حال حاضر ویروس کرونا بدل به یک اپیدمی جهانی شده و تقریبا تمام دنیا را درگیر کرده و از همین رو در این باره سختگیری فراوانی می شود. کشور ما نیز در حال حاضر رتبه ششم را در جدول ابتلا به کرونا را دارد و از همین رو قابل پیش بینی بود که میزبانی به ما تعلق نگیرد. با این وجود منتظر تصمیم جدید اتحادیه آسیا هستیم تا وضعیت رقابتهای تکواندو قهرمانی آسیا مشخص شود.

 

در چند روز اخیر شایعاتی درباره مخالفت اردن به عنوان میزبان بازیهای انتخابی المپیک با حضور ایران در رقابتهای گزینشی مطرح شده بود که فرهادیان در این باره گفت: تا این لحظه هیچ چیزی به شکل رسمی به ما اعلام نشده و تمامی صحبت ها بیشتر گمانه زنی و شفاهی است و هیچ پایه و اساسی ندارد. اگر در این زمینه میزبان به طور رسمی چیزی را به ما اعلام کند، آنگاه در این باره تصمیم خواهیم گرفت. اگرچه در این باره باید منطقی پیش رفت و تمهیدات ویژه ای اندیشید. برای مقابله با کرونا می توان تست داد و پس از آن افراد را قرنطینه کرد تا مشکلی پیش نیاید.

وی افزود: البته میزبان در این زمینه نمی تواند به تنهایی تصمیم گرفته و باید با فدراسیون جهانی و IOC نیز هماهنگ باشد و چرا که در صورت دستاویز قرار دادن کرونا باید از حضور چندین کشور جلوگیری کنند و تمامی کشورهای درگیر را کنار بگذارند که امکان پذیر نیست. از سوی دیگر اگر برخی از کشورها در این مسابقات شرکت نکنند، اصل مسابقات گزینشی زیر سئوال می رود. بنابراین میزبان باید راهکار متفاوت و منطقی در این زمینه داشته باشد.

رئیس سازمان تیم‌های ملی در پاسخ به این سئوال که با توجه به شرایط موجود و زمان باقی مانده تا پایان سال و عدم معرفی میزبان رقابتهای قهرمانی آسیا، احتمالا این مسابقات به سال آینده موکول خواهد شد، نیز گفت: لبنان به عنوان میزبان این رقابتها از میزبانی انصراف نداده بلکه با توجه به مشکل کرونا درخواست تعویق این رقابتها را داشته و بحث تعویق مطرح شده، نه تغییر میزبان. با این وجود با توجه به حاد شدن مشکل کرونا از ظواهر اینگونه برمی آید که این رقابتها در سال جاری برگزار نخواهد شد و احتمالا به سال آینده موکول می شود.

فرهادیان با اشاره به تمهیدات فدراسیون تکواندو برای حل مقابله با کرونا گفت: روز گذشته در فدراسیون جلسه مهمی برگزار شد و با توجه به تاکیدات وزارت ورزش و جوانان با کمک فدراسیون پزشکی ورزشی، ستاد مقابله با کرونا را تشکیل داده ایم تا سلامت و ایمنی ملی پوشان کاملا کنترل شده و مشکلی پیش نیاید.

رئیس سازمان تیم‌های ملی درباره شرایط تیم بانوان هم اظهار داشت: تیم تکواندو بانوان از مسیر رنکینگ و امتیازدهی نتوانست سهمیه المپیک را کسب کند اما برنامه برای کسب سهمیه در بخش بانوان مسابقات انتخابی در فروردین ماه آینده و قهرمانی آسیا است. کار دشواری پیش روی ماست اما با توجه به شرایط مطلوب تیم تکواندو بانوان امیدواریم تا دو سهمیه در این بخش کسب کنیم.

فرهادیان در پایان گفت: سال آینده فدراسیون تکواندو میزبانی سه رویداد بین المللی را بر عهده خواهد داشست و کادر فنی تیم ملی تکواندو در نظر دارد تا ملی پوشان در این رقابتها حضور پیدا کنند تا با آمادگی کامل مهیای حضور در المپیک شوند.

انتهای پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول