به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، نخستین جلسه هم اندیشی، اساتید دانشکده رسانه خبرگزاری فارس با حضور حمید حسن پور معاون پژوهش و آموزش خبرگزاری فارس و رئیس دانشکده رسانه فارس و جمعی از اساتید، در محل سالن کنفرانس این دانشکده برگزار شد.
در این جلسه که حدود ۳ ساعت ادامه داشت با استادان در خصوص مسائل مهم دانشکده به تبادل نظر پرداختند و از دریچههای مختلفی نیازها و دغدغههای خود در عرصه آموزش را مطرح کردند.
در ابتدای این جلسه نیز حمید حسن پور، رئیس دانشکده خبرگزاری فارس به بررسی دغدغهای اصلی خبرگزاری فارس و دانشکده رسانه پرداخت.
حسن پور با اشاره به اهداف خبرگزاری فارس گفت: یکی از مهمترین اهداف خبرگزاری فارس، برای راه اندازی یک مرکز آموزشی آکادمیک، تربیت نیروی متخصص و حرفه ای رسانه بود. نیاز خبرگزاری فارس نیز به نیروی انسانی متعهد و با معیارهای این موسسه، منجر به تاسیس دانشکده رسانه شد.
وی افزود: دانشگاه جامع علمی کاربردی بعنوان یکی از دانشگاههای نسل سوم مبتنی بر کارآفرینی است. نزدیکترین واژهای که در رابطه با کارآفرینی در ذهنم هست، این است که ما بتوانیم تولید کنیم؛ بنابراین ما آموزش را می بایست معطوف به تولید سامان دهیم.
معاون پژوهش و آموزش خبرگزاری فارس ادامه داد: در واقع باید به سمت کارخانه یا کارخانههای تولید محتوا برویم. محتوای جدیدی بسازیم که بتواند هدفمند بر ذهن مخاطب اثر بگذاریم.
وی تصریح کرد: همانطور که در یک کارخانه، کارگاهها و بخشهای کوچکتر، قطعات محصول نهایی را تولید میکنند، در کارخانه تولید محتوا نیز تولیدات هر بخش، زمینه تولید محتوای نهایی را با هدف تاثیرگذاری بر مخاطب عهده دار است.
وی اظهار داشت: حال در دانشکده رسانه خبرگزاری فارس، اغلب بخشهای مرتبط با تولید محتوای رسانه ای موجود است و اگر در بخشی، دچار کمبود هستیم می توانیم آن را وارد کنیم.
رئیس دانشکده رسانه فارس تاکید کرد: بدنه این کار میتواند یک کارگاه مستندسازی، یا یک کارگاه فیلمسازی، یا کارگاه تولید موشن، یا کارگاه ترجمه، یا کارگاه دوبله و یا هر کارگاه دیگری باشد که بحمدالله زمینه تمام این کارگاه ها در این دانشکده فراهم است.
حسن پور در ادامه با اشاره به فرآیند ارزیابی گفت: نکته مهم در این فرایند، ارزیابی مداوم بازخوردها و در صورت نیاز، بازتعریف فعالیت ها است.
وی افزود: اگر می خواهیم آموزشمان موثر باشد می بایست، معطوف به این نکته باشد که آیا دانشجوی ما را تبدیل به یک فعال در یکی از این کارگاه های تولید محتوا می کند یا خیر.
معاون پژوهش و آموزش خبرگزاری فارس در پایان گفت: اگر این نگاه را داشته باشیم، می دانیم که دانشجویمان را با چه ادبیاتی تربیت کنیم، چه الزامات و چه امکاناتی نیاز دارد و ما هم روشنتر مسیرمان را می بینیم. قطعاً خروجی ما هم، دانش آموختگانی از دانشگاه نسل سوم خواهد بود که میتوانیم آنها را به راحتی به موسسات و نهادهای مختلف که نیازمند افراد متخصص هستند، معرفی کنیم.
انتهای پیام/