اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

قیمت خیار و گوجه کاهش و پیاز و سیب افزایش یافت+جدول

در روزهای پایانی سال بار دیگر بازار دستخوش نوسان شده و قیمت دلار و طلا افزایش قابل توجهی داشته اما بازار میوه تحت تاثیر گسترش ویروس کرونا روال منطقی خود را حفظ کرده است.

قیمت خیار و گوجه کاهش و پیاز و سیب افزایش یافت+جدول

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، در روزهای پایانی سال بار دیگر بازار دستخوش نوسان شده و قیمت دلار و طلا افزایش قابل توجهی داشته اما بازار میوه تحت تاثیر گسترش ویروس کرونا روال منطقی خود را حفظ کرده است.

بر اساس اعلام اتحادیه صنف عمده‌فروشان میادین میوه و تره‌بار اصفهان،  قیمت پرتقال نسبت به هفته‌های گذشته ثابت بوده و در بازه قیمتی 2.5 تا 5 هزار تومان عرضه می‌شود.

سیب درختی که اوایل زمستان بین 2 تا 5.5 هزار تومان متناسب با کیفیت عرضه می‌شد با رشد10 درصدی صبح امروز در میدان میوه و تره بار اصفهان 3 تا 6 هزار تومان به فروش رسید.

توت فرهنگی جیرفت نسبت به دو ماه قبل کمی ارزان شده و از قیمت متوسط 22 هزار تومان برای هر کیلو به 17 هزار تومان رسیده است.

خیار گلخانه‌ای که در روزهای پایانی پاییز بین 2 تا 5 هزار تومان خرید و فروش می شد، حالا در روزهای پایانی زمستان به قیمت 1.7 تا 3.5 عرضه می‌شود که کاهش 20 درصدی را نشان می‌دهد.

با توجه به افزایش سرماخوردگی‌ها و بالا رفتن تقاضا برای لیمو شیرین، قیمت این میوه زمستانی رشد قابل توجهی داشته و از 1.7 هزار تومان در دی ماه به 3 هزار تومان افزایش یافته است.

از طرفی گوجه که با گران شدنش در پاییز و اوایل زمستان سوژه شبکه‌های اجتماعی شده بود به مرور کاهش پیدا کرده، به طوری که در حال حاضر گوجه گلخانه ای قیمتی معادل 2 تا 5 هزار تومان داشته و گوجه بوته‌ای بین 1.5 تا 3 هزار تومان قیمت گذاری شده است.

این در حالی است که قیمت گوجه در پاییز امسال در میدان میوه و تره بار کیلویی 5 هزار تومان معامله می‌شد.

کاهو، کلم و و سایر صیفی‌جات از این دست تقریباً ثابت بوده‌اند اما بادمجان در یک هفته اخیر شاهد افت قیمت بوده و از متوسط قیمت 2.3 به 2 هزار تومان کاهش پیدا کرده است.

اما این روزها پیاز صدرنشین افزایش قیمت‌هاست، در حالی که دو ماه قبل کیفیت‌های مختلف پیاز بین 3 تا 4 هزار تومان خرید و فروش می‌شد در حال حاضر بین 4 تا 7 هزار تومان  قیمت گذاری می‌شود.

عرضه سیب زمین هم در سه دسته‌بندی کف، سقف و ممتاز در قیمت‌های 1.5، 2.8 و 3.8 هزار تومان عرضه می‌شود

.

به گزارش فارس، قیمت‌های مذکور مربوط به «میدان مرکزی میوه و تره‌بار اصفهان» هستند، نرخ میوه و صیفی‌جات در بازارهای سطح شهر با در نظر گرفتن سود مغازه‌دار بیشتر است.

انتهای پیام/۶۳۰۶۴/ج۳۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول