اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

بنیاد مستضعفان به کمک زنجیره پرورش شتر در خراسان‌جنوبی می‌آید

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی از عملیاتی شدن صفر تا 100 پرورش شتر در منطقه خبر داد و گفت: بر اساس این تفاهم‌نامه که اقدامات ابتدایی آن انجام شده است، مقدمات واگذاری ایستگاه قرنطینه نیز انجام شده است.

بنیاد مستضعفان به کمک زنجیره پرورش شتر در خراسان‌جنوبی می‌آید

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی، غلامرضا قوسی اظهار داشت: خراسان‌جنوبی با دارا بودن جمعیت حدود ۳۰ هزار نفر شتر در سطح کشور مقام دوم را به خود اختصاص داده است که این امر مزیتی عالی برای این منطقه محسوب می‌شود.

وی افزود: در جهت حمایت از دام‌داری و دام‌پروری خراسان‌جنوبی به‌ویژه حمایت از پرورش و نگهداری شتر و تبدیل آن به یک حرفه با اشتغال پایدار برای دامداران و روستاییان استان، تفاهم‌نامه‌ای مشارکتی بین ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) و استانداری امضا شده که بر اساس آن، زنجیره کامل پرورش شتر با عنوان هاب شتر به مرحله اجرا در آمده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی از عملیاتی شدن صفر تا 100 پرورش شتر در منطقه خبر داد و عنوان کرد: بر اساس این تفاهم‌نامه که اقدامات ابتدایی آن انجام شده است، مقدمات واگذاری ایستگاه قرنطینه نیز انجام شده است.

قوسی اذعان داشت: در این تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری 268 میلیارد تومانی با محوریت پرورش شتر و دام سبک و ایجاد زنجیره محصولات دامی در استان پیش‌بینی شده است.

وی خرید تضمینی شیر شتر، راه‌اندازی واحد‌های صنعتی از جمله کارخانه بسته‌بندی شیر، شیر خشک، گوشت شتر و سایر فرآورده‌های این حیوان از جمله پشم و روغن کوهان را از برنامه‌های آینده در قالب تفاهم‌نامه استان با ستاد اجرایی فرمان (ره) عنوان کرد.

انتهای پیام/3403/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول