اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  لرستان

آماده‌باش بالگردهای هلال‌احمر در لرستان/ آمادگی هزار امدادرسان برای احتمال وقوع سیل

مدیرعامل جمعیت هلال احمر لرستان از حضور دو فروند بالگرد در استان جهت امدادرسانی احتمالی به مناطق سیل‌زده استان خبر داد.

آماده‌باش بالگردهای هلال‌احمر در لرستان/ آمادگی هزار امدادرسان برای احتمال وقوع سیل

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، صارم رضایی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به بارش‌های سطح استان و هشدارهایی که از طریق سازمان مدیریت بحران کشور داشته‌ایم، جلسات متعددی در استان تشکیل شده‌ است.

وی از آمادگی کامل نیروهای جمعیت هلال‌احمر استان خبر داد و گفت: در همین خصوص هماهنگی‌هایی با اداره کل هواشناسی جهت شناسایی مناطق پرخطر به عمل آمده و تمامی تیم‌های عملیاتی و پرسنل ما در حالت آماده‌باش به سر می‌برند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر لرستان با بیان اینکه ۱۰۳۱ نفر از امدادگران ما در آمادگی کامل هستند، ادامه داد: همچنین شارژ انبارهای امدادی را در دستور کار خود قرار داده‌ایم تا نیازمان را از خود استان تامین کنیم.

رضایی از حضور دو فروند بالگرد در استان جهت امدادرسانی در مواقع اضطراری و خدمات هوایی خبر داد و افزود: همچنین سه فروند دیگر در استان‌های معین به حالت استندبای درآمده‌اند تا درصورت لزوم مورد استفاده قرار گیرند.

وی تهیه نقشه عملیاتی استان و به تبع آن شهرستان‌ها را از دیگر اقدامات برشمرد و اضافه کرد: ریز مختصات جغرافیایی این مناطق به لحاظ جنسیتی و تراکم جمعیتی تهیه شده تا در صورت نیاز برای امدادرسانی مورد استفاده قرار گیرد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر لرستان با اشاره به اینکه آمار و اطلاعات تمامی روستاها و بخش‌های استان را احصا کرده‌ایم، ادامه داد: این آمار و داده‌ها در اختیار پایگاه‌های شهرستان‌ها قرار گرفته‌اند.

رضایی بیان کرد: همچنین بانک اطلاعاتی در هلال احمر تشکیل و نقاط پرخطر و امن شهرستان‌ها مشخص شده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: اسکان‌های اضطراری تعیین شده و تیم‌های واکنش‌ سریع و امدادی در مناطق حساس مستقر شده‌ است.

این مسوول با بیان اینکه تجهیزات عمل در شب نیز پیش‌بینی شده و در دستور کار قرار گرفته‌اند، اضافه کرد: همچنین دوره‌های توجیحی ویژه سیل و سایر بلایای طبیعی نیز برگزار شده است.

رضایی در ادامه به مردم توصیه کرد: ضمن حفظ خونسردی خود منازل کنار رودخانه‌ها و مناطق امکان رانش را تخلیه و از قرار گرفتن در مسیل خودداری کنند.

 انتهای پیام/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول