اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

پایش 40هکتار از مراتع و مزارع گچساران برای مبارزه با آفت ملخ

مدیرجهاد کشاورزی گچساران گفت: 40 هکتار از مراتع و مزارع جنوب شهرستان برای مبارزه با آفت ملخ مجددا پایش می‌شود.

پایش 40هکتار از مراتع و مزارع گچساران برای مبارزه با آفت ملخ

سید عبدالوهاب پورالحسینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گچساران اظهار کرد: طرح پایش مراتع و مزارع  شهرستان برای شناسایی آفت ملخ صحرایی  در دستور کار قرار گرفته است.

 وی با بیان اینکه برای پایش مجدد مراتع و مزارع جنوب شهرستان گچساران در حال برگزاری کمیته شهرستانی  هستیم، گفت: در پاییز امسال 2 هزار و 300 هکتار  از اراضی شهرستان‌گچساران در برابر این آفت با مشارکت کارشناسان و نیروهای داوطلب پایش شده است.

 مدیر جهادکشاورزی گچساران افزود: در حال حاضر 40 هکتار از مراتع و مزارع جنوب شهرستان  که در مرز استان های خوزستان، بوشهر و فارس است در دستور مجدد پایش برای مبارزه با این آفت قرار گرفته است.

پورالحسینی عنوان کرد: مناطقی از جمله بی بی حکیمه1 و 2 ، باباکلان و لیشتر پایش خواهد شد.

وی اذعان کرد: با توجه به پیش بینی های فائو که دسته جات پروازی ملخ از کشورهای هند و پاکستان برای استان های جنوب غربی چون هرمزگان، بوشهر و خوزستان و نزدیکی شهرستان های جنوبی این استان ها، امکان حمله ملخ های صحرایی به  این مناطق  جدی است.

مددیرجهادکشاورزی گچساران با بیان اینکه شهرستان گچساران به دلیل مجاورت با استان بوشهر در معرض خطر  بیشتری است، با درخواست از کشاورزان این مناطق گفت: کشاورزان  در صورت مشاهده ملخ های صحرایی مراتب را به جهاد کشاورزی گزارش دهند.

پورالحسینی بیان کرد: ملخ‌های مهاجر صحرایی از بهمن ماه سال گذشته  از کشورهای حاشیه خلیج فارس و شبه جزیره عربستان  وارد  کشور شده ودر  استان‌های خوزستان، بوشهر، فارس، هرمزگان، جنوب کرمان ، سیستان و بلوچستان،کهگیلویه و بویراحمد و حتی اردبیل و گلستان مشاهده شده‌اند.

وی ابراز کرد:   این ملخ‌ها همه گیاهان سر راه خود را می‌خورند و اگر کنترل نشوند روزانه 200 تا 400 کیلومتر قدرت پروازی و در صورت مبارزه نکردن تا 2000کیلومتر قدرت جابه جایی دارند.

پورالحسینی با بیان اینکه ملخ‌ها روزانه تا دو برابر وزن خود تغذیه می‌کنند و می‌توانند خسارت سنگینی را به مزارع و باغات کشور وارد کنند، عنوان کرد: این ملخ‌ها می‌توانند خسارت سنگینی به باغات و زمین‌های زراعی و محصولات کشاورزی وارد کنند و حتی می‌توانند از تنه درختان نیز تغذیه کنند.

 انتهای پیام/82031

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول